Τα social media δεν αφορούν μόνο τα likes και τα shares - Αποτελεί επίσης ένα «πεδίο μάχης» στον κόσμο του online shopping.
Σε μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Wallethub, αποκαλύφθηκε ο αντίκτυπος των social media στις καταναλωτικές συνήθειες. Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου τρία στα τέσσερα άτομα, παραδέχθηκαν ότι έκαναν περιττές αγορές μέσω των social πλατφορμών.
Όπως μας πληροφορεί το USA Today Money, δύο στους τρεις Αμερικανούς πιστεύουν ότι οι πλατφόρμες αυτές τείνουν να προωθούν τάσεις που οδηγούν σε υπερβολικές δαπάνες.
Σχεδόν ένας στους πέντε ερωτηθέντες ανέφερε ότι βίωσε απάτες που σχετίζονται με τις αγορές του σε αυτές τις πλατφόρμες. Σε αυτό το σημείο υπογραμμίζεται η περίπλοκη σχέση που έχουν οι καταναλωτές με τις πλατφόρμες των μέσων, όπου η ευκολία και η επιρροή συχνά συγκρούονται με την οικονομική σύνεση.

«Τα social media είναι ένα τόσο βασικό συστατικό για τις ζωές των περισσότερων ανθρώπων στις μέρες μας και έχουν γίνει τόσο μεγάλη δύναμη όσον αφορά τις online αγορές και τις διαφημίσεις», δήλωσε η Cassandra Happe, αναλύτρια του Wallethub στο USA Today.
«Θέλαμε να αποκτήσουμε μια αίσθηση του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές χειρίζονται τις αγορές και ποιες είναι οι απόψεις τους όσον αφορά το αν είναι μια πλατφόρμα αξιόλογη για αγορές και εάν είναι πραγματικά επωφελής στο πώς επηρεάζει τα οικονομικά τους», συμπλήρωσε.
Τα ευρήματα της έρευνας
Από την έρευνα προκύπτει ότι το 46% των καταναλωτών είπε ότι τα social media επηρεάζουν αρνητικά το χρέος τους. Ακόμη, το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι νιώθει απογοητευμένο για τα οικονομικά του.
Εντύπωση προκαλεί ότι 2 στους 5 Αμερικανούς προσπαθούν να παρουσιάσουν ψευδώς μια καλή οικονομική online εικόνα, ενώ αυτό δεν είναι αληθινό.
Επιπλέον, το 63% των καταναλωτών δήλωσε ότι μετάνιωσε για μια αγορά που έκανε μέσω των social media και το 36% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ξόδευαν λιγότερα αν διέγραφαν τα social apps .
Τι γίνεται με την επιρροή του influencer marketing; Όπως διαβάζουμς, η έρευνα δεν εστίασε στην επίδραση των influencers στις καταναλωτικές συνήθειες, αλλά η Happe είπε ότι το 43% των ερωτηθέντων θεώρησε κακή μια πρόταση που προήλθε από κάποιο δημόσιο πρόσωπο μέσω των social πλατφορμών.
«Άνθρωποι οποιασδήποτε ηλικίας και υπόβαθρου είναι επιρρεπείς στον καταναλωτισμό των social media, επομένως είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε αν χρειάζεστε πραγματικά ένα αντικείμενο που συναντάτε», συμπλήρωσε η Happe.
Πώς επηρεάζεται το eCommerce
Τι αποκαλύπτουν τα δεδομένα της έρευνας για τον αντίκτυπο αυτής της καταναλωτικής απογοήτευσης στο eCommerce;
Με την πλειοψηφία των αγοραστών να μετανιώνει για το shopping μέσω social media, χαρακτηρίζοντας τις αγορές ως περιττές ή ακόμα και αποτέλεσμα απάτης, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αμφισβητείται. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένο έλεγχο και προσοχή μεταξύ των αγοραστών, επηρεάζοντας ενδεχομένως την αποτελεσματικότητα των social media ως direct sales channel, την εποχή που κατέχουν ένα τεράστιο μερίδιο της αγοράς.