Η Walmart, παγκόσμιος ηγέτης λιανικής, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης τεχνολογιών αιχμής στη στρατηγική eCommerce της για τη δημιουργία εξατομικευμένων και καθηλωτικών εμπειριών αγορών. Το προσαρμοστικό μοντέλο λιανικής της εταιρείας βασίζεται σε generative AI (GenAI), επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και καθηλωτικές πλατφόρμες εμπορίου, σχεδιασμένες να ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. 

Καθώς το eCommerce συνεχίζει να αναπτύσσεται και να επεκτείνεται σε νέα κανάλια, η καινοτόμος χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και οι καθηλωτικές εμπειρίες της Walmart διασφαλίζουν ότι παραμένει ανταγωνιστικό και σχετικό στην ψηφιακή εποχή.

Walmart: Πιο παραγωγικό το Gen AI από άνθρωπο στην ενημέρωση
Gen AI και άνθρωπινο χέρι είναι 1-0 στην ενημέρωση σελίδων για το Walmart, με πολύ μεγαλύτερο ποσοστό αποδοτικότητας.

Generative AI και η εμπειρία του πελάτη

Μία από τις πιο μετασχηματιστικές πρωτοβουλίες της Walmart είναι η ενσωμάτωση Generative AI στις πλατφόρμες της. Το Wallaby, το ιδιόκτητο μοντέλο AI της εταιρείας για λιανική πώληση, είναι η «ραχοκοκαλιά» αυτού του μετασχηματισμού. Παρέχει τα πάντα, από την εξατομικευμένη υποστήριξη πελατών έως την προσαρμογή των προτάσεων προϊόντων με βάση τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτή η νέα προσέγγιση στο εμπόριο που βασίζεται στο AI δίνει έμφαση στη μετάβαση από τις παραδοσιακές λειτουργίες αναζήτησης σε ένα μοντέλο όπου οι χρήστες αλληλεπιδρούν με την πλατφόρμα μέσω AI που προσαρμόζεται στις ανάγκες τους.

Έρευνα: Το GenAI ενισχύει την αγοραστική εμπειρία (Καναδάς)
Το GenAI μάλλον ήρθε για να μείνει ως κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας και τα νούμερα το στηρίζουν.

Για παράδειγμα, το δημιουργικό chatbot AI της Walmart έχει σχεδιαστεί για να υπερβαίνει την απλή απάντηση σε ερωτήματα πελατών. Μπορεί να εκτελέσει ενέργειες όπως ακύρωση παραγγελιών ή επεξεργασία επιστροφών χρημάτων αυτόνομα. Αυτή η βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών αντανακλά τη δέσμευση της εταιρείας να παρέχει εύκολες, προσωποποιημένες αλληλεπιδράσεις. Όπως σημείωσε ο Derek Schatz, διευθυντής του ομίλου για τις λειτουργίες τεχνολογίας, στόχος του chatbot είναι να εξαλείψει τα περιττά βήματα για την επίλυση των ανησυχιών των πελατών, επιτρέποντας στους χρήστες να προβαίνουν σε άμεσες ενέργειες μέσω απλών εντολών.

Επέκταση σε virtual και gaming πλατφόρμες

Η Walmart αξιοποιεί επίσης νέα ψηφιακά κανάλια αξιοποιώντας καθηλωτικές εμπορικές πλατφόρμες όπως το Roblox και το Zepeto. Με εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες, αυτές οι πλατφόρμες προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες για τη εταιρείας να συνδεθεί με νεότερους καταναλωτές με γνώσεις τεχνολογίας. Το Discovered on Roblox της εταιρείας είναι μια τέτοια πρωτοβουλία, όπου εικονικά αντικείμενα είναι διαθέσιμα για αγορά, προσφέροντας στους χρήστες μια καθηλωτική εμπειρία αγορών. Αυτή η στρατηγική έχει αποδειχθεί επιτυχημένη, με τους χρήστες να ξοδεύουν πάνω από δύο ώρες καθημερινά στο Roblox, αλληλεπιδρώντας τόσο με brands όσο και με προϊόντα.

Το Shopify ενσωματώνεται στο Roblox για άμεσες πωλήσεις
Brands και δημιουργοί θα πωλούν απευθείας στην πλατφόρμα Roblox, μέσω της ενσωμάτωσης του Shopify!

Εκτός από το Roblox, η εικονική παρουσία της εταιρείας επεκτείνεται και στο Zepeto, μια δημοφιλή πλατφόρμα γνωστή για την προσαρμογή 3D avatar της. Εδώ, οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν αντικείμενα για τα εικονικά τους avatar, ενώ ταυτόχρονα αγοράζουν πραγματικές εκδόσεις για τον εαυτό τους. Αυτές οι κινήσεις αποτελούν μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της εταιρείας να συναντήσει πελάτες όπου βρίσκονται—σε social media και πλατφόρμες τυχερών παιχνιδιών. Σύμφωνα με τον Justin Breton, επικεφαλής καινοτομίας brand marketing της εταιρείας, αυτή η επέκταση επιτρέπει στον έμπορο λιανικής να αιχμαλωτίσει την επόμενη γενιά καταναλωτών που έχουν ήδη συνηθίσει να συνδυάζουν ψηφιακές και φυσικές εμπειρίες αγορών.

Προσωποποιημένο eCommerce μέσω AI

Μία από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές της προσαρμοστικής στρατηγικής λιανικής της εταιρείας είναι η εστίαση στην εξατομίκευση. Η Content Decision Platform της εταιρείας αξιοποιεί το AI και το GenAI (generative AI ) για να επιμεληθεί εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών για μεμονωμένους πελάτες. Αυτό το σύστημα που λειτουργεί με AI αναλύει τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των χρηστών για να προσφέρει προσαρμοσμένες προτάσεις προϊόντων και μια μοναδική αρχική σελίδα για κάθε αγοραστή.

Αυτή η υπερ-εξατομίκευση επιτρέπει στη Walmart να δημιουργήσει μια online εμπειρία παρόμοια με την είσοδο σε ένα φυσικό κατάστημα σχεδιασμένο αποκλειστικά για κάθε πελάτη. Σύμφωνα με τον Hetvi Damodhar, ανώτερο διευθυντή eCommerce εξατομίκευσης της εταιρείας, αυτή η πλατφόρμα χρησιμοποιείται ήδη σε μέρη του website και της εφαρμογής εταιρείας στις ΗΠΑ. Η δυνατότητα δυναμικής δημιουργίας περιεχομένου με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά και του Μεξικού, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Immersive Commerce με AR και AI

Για να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία αγορών, η Walmart εισήγαγε τεχνολογία που βασίζεται σε AR μέσω της πλατφόρμας Retina. Αυτή η πλατφόρμα, που υποστηρίζεται από το AI και το generative AI, επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με χιλιάδες στοιχεία 3D προϊόντων, προσφέροντας μια συναρπαστική και καθηλωτική εμπειρία αγορών. Για παράδειγμα, η λειτουργία «View in Your Home» της εταιρείας επιτρέπει στους χρήστες να οπτικοποιούν πώς θα φαίνονται τα έπιπλα και άλλα προϊόντα στα σπίτια τους πριν κάνουν μια αγορά, μειώνοντας τα ποσοστά επιστροφής και βελτιώνοντας τις μετατροπές.

Η επιτυχία των καθηλωτικών εμπορικών πρωτοβουλιών της εταιρείας είναι εμφανής στην ευρεία υιοθέτηση των εμπειριών AR στα καταστήματά της στις Η.Π.Α. και στα Sam's Clubs, τα οποία έχουν σημειώσει 10πλάσια αύξηση της αφοσίωσης των πελατών. Τα μελλοντικά σχέδια της Walmart περιλαμβάνουν την επέκταση αυτών των διαδραστικών λειτουργιών AR σε διεθνείς αγορές όπως ο Καναδάς, το Μεξικό και η Χιλή, πιέζοντας περαιτέρω τα όρια του λιανικού εμπορίου συνδυάζοντας τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.

Το μέλλον του λιανικού εμπορίου

Η προσαρμοστική στρατηγική λιανικής της Walmart αποτελεί παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το AI, το AR και το καθηλωτικό εμπόριο μπορούν να φέρουν επανάσταση στην εμπειρία αγορών. Επεκτείνοντας σε νέα ψηφιακά κανάλια όπως το Roblox και το Zepeto, εξατομικεύοντας το eCommerce μέσω του GenAI,

Χρησιμοποιώντας το AR για διαδραστικές αγορές, η εταιρεία θέτει ένα νέο πρότυπο για το παγκόσμιο λιανικό εμπόριο. Όπως εξήγησε ο Suresh Kumar, CTO της Walmart, η εταιρεία πρέπει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να προσαρμοστεί στις ατομικές προτιμήσεις και ανάγκες των πελατώ. Με αυτήν την προσέγγιση, η εταιρεία δεν συμβαδίζει απλώς με το μέλλον του λιανικού εμπορίου - το διαμορφώνει.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το παγκόσμιο eCommerce

Αυτές οι τεχνολογίες και οι AI τάσεις είναι σημαντικές για το παγκόσμιο eCommerce, σηματοδοτώντας μια στροφή προς το προσαρμοστικό λιανικό εμπόριο. Οι καινοτομίες της εταιρείας, ειδικά τα εγχειρήματά της στo Generative AI και το καθηλωτικό εμπόριο, δίνουν μια «γεύση» για το μέλλον του online λιανικού εμπορίου. Με τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Walmart να ηγούνται αυτού του μετασχηματισμού, αυτές οι τάσεις είναι έτοιμες να εξαπλωθούν παγκοσμίως, επηρεάζοντας τις eCommerce πρακτικές στην Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν. Για τις επιχειρήσεις, αυτές οι εξελίξεις σημαίνουν την ανάγκη υιοθέτησης παρόμοιων, εξατομικευμένων, καθηλωτικών στρατηγικών για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες των σύγχρονων αγοραστών.