Η εταιρεία ρούχων Wear the Peace δωρίζει $1 εκατ. στην Γάζα, δεν λείπουν όμως οι προκλήσεις

Κατόπιν του λανσαρίσματος της πρώτης συλλογής προϊόντων με ετικέτα Freedom Melon τον Νοέμβριο του 2023, η online εταιρεία ρούχων Wear the Peace έχει έκτοτε δωρίσει περισσότερο από $1 εκατ. σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για τη στήριξη των αμάχων στη Γάζα. Οι δωρεές αυτές πήγαν για την παροχή τροφίμων, νερού και ιατρικής βοήθειας στην περιοχή.

Το Freedom Melon αναφέρεται σε σχέδια με επίκεντρο το καρπούζι, που λόγω των χρωμάτων που μοιράζεται με την παλαιστινιακή σημαία έχει υιοθετηθεί ως σύμβολο υποστήριξης των Παλαιστινίων. «Το θέμα με το Freedom Melon είναι ότι μπήκε στον Τύπο», δήλωσε ο συνιδρυτής του Wear the Peace, Murad Nofal, στο Digital Commerce 360. «Και μετά το φόρεσε η κόρη της [ηθοποιού] Jennifer Garner και την κυνήγησαν γι' αυτό».

Ποια είναι η Wear the Peace;

Πρόκειται για μια εταιρεία ρούχων που ξεκινησε τον Νοέμβριο του 2016 από δύο Παλαιστίνιους-Αμερικανούς τους Nofal και Mustafa Mabruk, οι οποίοι επικεντρώνονται στην ανάδειξη των προσφυγικών κρίσεων μέσω του brand τους. Άλλοι λόγοι που έχει υποστηρίξει η εταιρεία περιλαμβάνουν την πρόσβαση σε καθαρό νερό, την αποστολή κοριτσιών στο σχολείο σε περιοχές που έχουν πληγεί από τον πόλεμο και την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε ρούχα και τρόφιμα σε χώρες όπως η Ιορδανία, η Κένυα, η Βενεζουέλα, η Υεμένη και άλλες.

Πηγή: Wear the Peace

Από τον Νοέμβριο του 2023 και μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2024, η Wear the Peace έχει δωρίσει 1.163.670 δολάρια σε φιλανθρωπικούς σκοπούς στη Γάζα. Ξεπέρασαν το όριο του $1 εκάτ. σε δωρεές τον Ιούλιο και έχει επίσης δωρίσει περισσότερα από 235.000 είδη ένδυσης μέσω του προγράμματος «buy one, give one». Μέσω του προγράμματος, η Wear the Peace δωρίζει ένα νέο ρούχο για κάθε προϊόν που αγοράζεται από τη λιανική εταιρεία.

Η εταιρεία κάνει δωρεές σε διάφορες μη κερδοσκοπικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων είναι οι Pious Projects, Heal Palestine, Palestine Children’s, Relief Fund, Human Concern και Baitulmaal. Πρόκεται για ένα μείγμα μη κερδοσκοπικών οργανώσεων με κοσμικό και θρησκευτικό προσανατολισμό που δραστηριοποιούνται στα παλαιστινιακά εδάφη, καθώς και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Στην περίπτωση των μπλουζών του, τα οποία πωλούνται προς περίπου 25 δολάρια ανάλογα με το προϊόν, το Wear the Peace δωρίζει 11 δολάρια ανά μπλουζάκι, δήλωσε ο Nofal στο Digital Commerce 360. «Αυτό ακριβώς είναι το κέρδος που θα είχε η εταιρεία, το οποίο ήταν φοβερό», δήλωσε ο Nofal. «Αντί να πληρώνουμε προς τις διαφημιστικές δαπάνες, πληρώνουμε μόνο προς τις δωρεές». «Είμαστε τόσο χαρούμενοι που κάναμε αυτή την κίνηση για να είμαστε αληθινοί στους εαυτούς μας, ειδικά επειδή είμαστε Παλαιστίνιοι», δήλωσε ο Nofal. «Θα ήταν πολύ αδύναμο εκ μέρους μας να μην πάρουμε θέση».

Οι προκλήσεις που ενέχει μια τέτοια πράξη υποστήριξης

Μπορεί η πρωτοβουλία αυτή είναι πολύ σημαντική και να αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να περιλάβουν κοινωνικούς σκοπούς στις πωλήσεις τους, φέρνει όμως και προκλήσεις. Ο Nofal δήλωσε ότι χάρηκε που οι πωλήσεις τελικά επιβραδύνθηκαν διότι ο ρυθμός ήταν μη βιώσιμος για την εταιρεία του για μερικές εβδομάδες. Είναι επίσης "τυχεροί" καθώς ο κατασκευαστής του βρίσκεται στο Σικάγο μπορεί να διεκπεραιώσει μεγάλες παραγγελίες. Είπε ότι δεν γνωρίζει πώς καταφέρνουν να τα διαχειρίζονται οι μεγαλύτερες εταιρείες, αν και αναγνωρίζει ότι διαθέτουν ομάδες που ασχολούνται με τις ανάγκες της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι ιδρυτές σίγουρα δεν μπορούσαν να μείνουν άπραγοι εν όψει των γεγονότων καθώς και οι ίδιοι έχουν ίδια καταγωγή, όμως αρχικά η κίνηση τους τους οδήγησε να χάσουν πολλούς πελάτες μετά την απόφαση να λανσάρουν τη σειρά Freedom Melon είπαν, αν και αυτό με το καιρό άλλαξε καθώς βρήκαν ένα νέο κοινό αγοραστών.