Influencer & affiliate marketing οι σύμμαχοι του eCommerce στις πωλήσεις το 2024

Μέσα από τα στοιχεία της Adobe Analytics φαίνεται ότι το eCommerce επωφελείται αρκετά μέσα από το influencer και affiliate marketing καθώς συνέβαλαν στην αύξηση του 20% των εσόδων της Cyber Monday στις ΗΠΑ. Αυτό είναι μια αύξηση περίπου 7% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία.

Black Friday έρευνα 2024: Πώς ψώνισαν οι καταναλωτές
Πώς ψώνισαν οι καταναλωτές τη φετινή Black Friday, σύμφωνα με την έκθεση της Skroutz.

Το eCommerce έχει βρει νέο σύμμαχο για αύξηση πωλήσεων

Τα affiliate links είναι μια στρατηγική marketing όπου ένας influencer μοιράζεται ένα προϊόν από κάποιο συναφές brand και κερδίζει προμήθεια αν κάποιος το αγοράσει μέσω του link παραπομπής. Η Adobe Analytics διαπίστωσε λοιπόν ότι τέτοια link είχαν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσουν σε αγορά σε σύγκριση με το περιεχόμενο που αναρτήθηκε στα social media από ένα brand ή έναν χρήστη και δεν περιείχε σύνδεσμο παραπομπής.

Αυτό υποδηλώνει ότι οι επαγγελματίες υποστηρικτές προϊόντων είναι πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση των πωλήσεων από ό,τι άλλοι χρήστες, δήλωσε στο Business Insider ο Taylor Schreiner, ανώτερος διευθυντής της Adobe Digital Insights.

Το affiliate marketing έχει γίνει μια ολοένα και πιο σημαντική τακτική για την προώθηση των eCommerce πωλήσεων, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές, και ιδίως οι νέοι αγοραστές, στρέφονται σε bloggers και άλλους ψηφιακούς δημιουργούς για να αποφασίσουν τι θα αγοράσουν. Το 52% των νέων ηλικίας 18 έως 29 ετών δήλωσε ότι οι αποφάσεις αγοράς τους επηρεάζονται από social media creators είτε λίγο είτε πολύ, σύμφωνα με έρευνα της YouGov που διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 2023.

Influencers, οι σύμβουλοι της Gen Z για αγορές
Η νεότερη γενιά της Gen Z εμπιστεύεται τη γνώμη των influencer για αγορές, περισσότερο και από τις συστάσεις φίλων σύμφωνα με έρευνα.

Εταιρείες όπως η Amazon, η Walmart και η LTK έχουν ξοδέψει χρόνια δημιουργώντας τέτοια προγράμματα για να αποζημιώνουν τους δημιουργούς ενώ το social commerce έχει αυξηθεί γενικότερα φέτος, καθώς πλατφόρμες όπως το TikTok εισάγουν πιο ισχυρές eCommerce λειτουργίες, όπως οι live session αγορές. Το TikTok Shop οδήγησε σε πωλήσεις άνω των $100 εκατ. μόνο την ημέρα της Black Friday.

Πώς μπορεί να βοηθήσει αυτό;

Συνολικά, οι καταναλωτές ξόδεψαν συνολικά $13,3 δισ. στο online εμπόριο στις ΗΠΑ την Cyber Monday, μια αύξηση 7,3% από το προηγούμενο έτος, ανέφερε η Adobe Analytics. Οι διαδικτυακές δαπάνες για το πενθήμερο μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday έφτασαν τα $41,1 δισ.

Τα νούμερα αυτά μας δείχνουν ότι το influencer marketing, το social commerce και τα προγράμματα affiliate έχουν αρχίσει και γίνονται must πηγές από όπου μπορεί κάποιος να προσμένει έσοδα. Έτσι θα πρέπει οι πωλητές να εξατάσουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν και να εντάξουν τέτοιες ευκαιρίες στις στρατηγικές τους.