ΗΠΑ: Τα αυξανόμενα χρέη φέρνουν ρεκόρ εορταστικών δαπανών Buy Now, Pay Later

Οι δαπάνες για τις εορταστικές αγορές των ΗΠΑ και προέρχονται από υπηρεσίες Buy Now, Pay Later αναμένεται να φτάσουν το ρεκόρ των 18,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, λόγω των καταναλωτών με χρέη, σύμφωνα με την Adobe Analytics (μέσω Reuters). Αυτό σηματοδοτεί αύξηση 11,4% από πέρυσι.
Το Buy Now, Pay Later κερδίζει δημοτικότητα
Με περισσότερους Αμερικανούς να έχουν χρέη, οι BNPL υπηρεσίες όπως το Klarna, το Affirm και το Afterpay, κερδίζουν δημοτικότητα. Αυτές οι υπηρεσίες επιτρέπουν στους πελάτες να χωρίζουν τις πληρωμές τους σε μηνιαίες δόσεις.
Η χρήση του BNPL αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από τις συνολικές δαπάνες διακοπών, οι οποίες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 8,4%, φτάνοντας τα 240,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι καταναλωτές στρέφονται στο σύστημα δόσεων Buy Now, Pay Later για ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα ομορφιάς, βοηθώντας αυτές τις υπηρεσίες να πάρουν μερίδιο αγοράς από χρεωστικές κάρτες και άλλους τρόπους πληρωμής. Ωστόσο, ορισμένοι αγοραστές χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για να πραγματοποιήσουν πληρωμές BNPL, κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει το χρέος τους.

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν
Η Delicia Hand, ανώτερη διευθύντρια στο Consumer Reports, προειδοποιεί ότι η χρήση πιστωτικών καρτών για την πληρωμή δόσεων BNPL μπορεί να οδηγήσει σε έναν κύκλο χρέους. Εάν τα υπόλοιπα δεν εξοφληθούν, οι καταναλωτές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν υψηλά επιτόκια επιπλέον των προμηθειών του Buy Now, Pay Later.
Τα ποσοστά χρέωσης πιστωτικών καρτών στις ΗΠΑ έφθασαν στο 4,82% το δεύτερο τρίμηνο, τα υψηλότερα από το 2011, σύμφωνα με το Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC), τον ανεξάρτητο οργανισμό που δημιουργήθηκε από το Κογκρέσο για να διατηρήσει τη σταθερότητα και την εμπιστοσύνη του κοινού στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας. Επιπλέον, η Fed της Νέας Υόρκης ανέφερε ότι το 13,6% των Αμερικανών αναμένει να χάσει τις πληρωμές δανείων τους επόμενους τρεις μήνες.
Πώς λειτουργούν οι εταιρείες
Υπηρεσίες Buy Now, Pay Later όπως η Zip και η Klarna αναφέρουν συνήθως χαμηλά ποσοστά καθυστερήσεων πληρωμών, με λιγότερο από 2%. Ωστόσο, περίπου το 10% των πληρωμών BNPL γίνονται με χρήση πιστωτικών καρτών ή άλλων τρόπων πληρωμής.
Η εταιρεία Affirm αναμένει μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη, προϊόντα ομορφιάς και προσωπικά gadgets κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η εταιρεία εξουσιοδοτεί επίσης την υπηρεσία BNPL του Shopify Shop Pay Instalments και δέχεται πιστωτικές κάρτες για ορισμένες συναλλαγές, αν και η εταιρεία αποθαρρύνει τη χρήση πίστωσης για την αποπληρωμή δανείων.
Το Afterpay, το οποίο προσφέρει προγράμματα πληρωμής σε 4 δόσεις σε εταιρείες όπως η Nike και το Target, επιτρέπει πληρωμές με Mastercard και Visa αλλά όχι κάρτες από άλλους παρόχους BNPL. Η Klarna δέχεται τόσο χρεωστικές όσο και πιστωτικές κάρτες, αλλά απαγορεύει τη χρήση πιστωτικών καρτών για αγορές με κάρτα Klarna.
Τον Μάιο, το Γραφείο Οικονομικής Προστασίας των Καταναλωτών των ΗΠΑ (CFPB) εισήγαγε νέους κανόνες για όσους χρησιμοποιούν BNPL. Αυτοί οι κανόνες απαιτούν από τις εταιρείες Buy Now, Pay Later να χειρίζονται καταναλωτικές διαφορές, να εκδίδουν επιστροφές χρημάτων για προϊόντα που επιστρέφονται και να παρέχουν τακτικές καταστάσεις τιμολόγησης. Ωστόσο, δεν απαιτείται να αξιολογήσουν την ικανότητα των καταναλωτών να αποπληρώσουν δάνεια.
Η American Express επιτρέπει επίσης στους χρήστες να πληρώνουν δόσεις BNPL και προσφέρει τη δική της υπηρεσία, το Plan It, που συνδέεται με τις πιστωτικές της κάρτες.
Τι σημαίνει το Buy Now Pay Later για το eCommerce;
Αυτή η τάση δείχνει ότι οι επιχειρήσεις eCommerce μπορούν να επωφεληθούν από την προσφορά υπηρεσιών Buy Now, Pay Later, καθώς περισσότεροι αγοραστές αναζητούν ευέλικτες επιλογές πληρωμής κατά την περίοδο των εορτών. Με την αυξανόμενη δημοτικότητα του BNPL, οι online έμποροι λιανικής μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες που ενδέχεται να μην είναι σε θέση να πληρώσουν εκ των προτέρων. Ωστόσο, φέρνει επίσης προκλήσεις, καθώς η αυξημένη χρήση πιστωτικών καρτών για πληρωμές BNPL θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικονομικές δυσκολίες για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα των πωλήσεων.