Και τα Walmart στον χορό των AI assistant που ανεβαίνουν στο eCommerce
Το AI συνεχίζει διαρκώς με την "επεκτατική πολιτική" του στο eCommerce και τώρα ένας νέος AI assistant ξεπηδά ονόματι Sparky, τον οποίο ανέπτυξε το Walmart. Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει τους πελάτες με την αναζήτηση προϊόντων, τη σύγκριση επιλογών και τον εντοπισμό κριτικών ενώ είναι εύκολα προσβάσιμο μέσα από ένα χαρούμενο button που λέει "Ask Sparky" στο app του μεγάλου πωλητή.
To agentic AI είναι το μέλλον των online αγορών
Με την πάροδο του χρόνου, στόχος είναι να αναβαθμιστεί ο βοηθός και να περιλαμβάνει λειτουργίες όπως αυτόματη επαναπαραγγελία και την πολυτροπική εισαγωγή, η οποία θα επιτρέπει στους αγοραστές να αλληλεπιδρούν με κείμενο καθώς και με εικόνες, ήχο και βίντεο. Σε αντίθεση με τα τυπικά chatbots, το Sparky εκπαιδεύεται σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα προσαρμοσμένα σε περιπτώσεις χρήσης στο λιανικό εμπόριο καθώς στόχος είναι να μπορεί να υποστηρίξει σύνθετα σενάρια αγορών ενώ μπορεί επίσης να βοηθήσει με τον προγραμματισμό εκδηλώσεων ή την αγορά δώρων, προτείνοντας παιχνίδια, διακοσμητικά ή άλλα αντικείμενα ειδικά για την περίσταση.
Το Sparky αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη επένδυση σε AI assistant που παρατηρείται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο με την κατηγορία να υπερβαίνει τη δημιουργία περιεχομένου και να εκτελεί εργασίες, όπως η επιλογή αντικειμένων ή η ολοκλήρωση μιας συναλλαγής, για λογαριασμό των χρηστών. Όμως, τα εργαλεία που αναπτύσσονται πλέον στοχεύουν στην εκτέλεση πιο σύνθετων ενεργειών που θα διευκολύνουν τους αγοραστές και θα παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις ενός αγοραστή.
To Walmart προστίθεται στον αυξανόμενο κατάλογο λιανοπωλητών που δοκιμάζουν τα νερά της agentic τεχνητής νοημοσύνης, την οποία σε έρευνα έχει χαρακτηρίσει ως «ένα αόρατο αλλά απαραίτητο στρώμα του ταξιδιού αγορών». Τον Απρίλιο, η Amazon ξεκίνησε την πιλοτική εφαρμογή «Buy for Me», η οποία επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν αντικείμενα από εμπορικά σήματα τρίτων απευθείας μέσω της εφαρμογής της.
Εξ' άλλου, μέσα από έρευνα φαίνεται ότι η εμπιστοσύνη στις συστάσεις τεχνητής νοημοσύνης έχει αυξηθεί στο 27% με πολλούς να την αξιοποιούν για να συγκρίνουν τιμές, να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για μειώσεις και να περιορίζουν τις επιλογές με βάση το ιστορικό. Παρά όμως τις θετικές βλέψεις επί του παρόντος, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι «κάπως απίθανο ή πολύ απίθανο» να αφήσει έναν ΑΙ assistant να επιβλέψει ολόκληρο το ταξίδι αγορών για λογαριασμό του.
«Από την έρευνά μας, οι αγοραστές χρησιμοποιούν πιο άνετα τους ψηφιακούς βοηθούς για αγορές με μικρότερο ρίσκο, όπως είδη πρώτης ανάγκης για το νοικοκυριό», δήλωσε ο λιανοπωλητής. «Αλλά όταν πρόκειται για αντικείμενα μεγάλου κόστους ή συναισθηματικής σημασίας - έπιπλα ή τρόφιμα/εμπορεύματα - η τεχνητή νοημοσύνη προσκρούει σε εμπόδιο εμπιστοσύνης».