Μια πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει ότι περισσότεροι από τους μισούς online αγοραστές γνωρίζουν πλέον με τι συναινούν κατά την αποδοχή cookies σε websites και eshop.

Η Digital Consumer Insights Survey 2024, που διενεργήθηκε από την Carter σε συνεργασία με την Ipsos, δείχνει μια αυξανόμενη κατανόηση των πολιτικών για τα online cookie.

Η έρευνα: Γιατί αποδέχονται τα cookies

Σύμφωνα με την έρευνα, το 53% των online αγοραστών είναι εξοικειωμένοι με τους όρους που αποδέχονται όταν κάνουν κλικ στην «αποδοχή cookies» σε ένα website. Επιπλέον, το 66% των καταναλωτών αποδέχεται τακτικά cookies, με τους νεότερους αγοραστές (ηλικίας 18-34 ετών) να είναι οι πιο πιθανό να το κάνουν σε ποσοστό 79%.

Τα κύρια κίνητρα για την αποδοχή των cookies περιλαμβάνουν την πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του website (53%), τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη (43%), την αποθήκευση στοιχείων σύνδεσης (34%) και τη λήψη προσωποποιημένου περιεχομένου (27%).

Ενώ μόνο το 15% των ερωτηθέντων λέει ότι γνωρίζει πολύ καλά τις ιδιαιτερότητες των δεδομένων που συλλέγονται, οι νεότεροι αγοραστές δείχνουν ελαφρώς υψηλότερη κατανόηση, με το 21% να γνωρίζει τα δεδομένα που παρακολουθούνται. Γενικά, το 58% των ερωτηθέντων ισχυρίζονται ότι είναι εξοικειωμένοι με τους τύπους δεδομένων που συλλέγονται μέσω των cookies, με τους εβδομαδιαίους online αγοραστές να δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση στο 66%.

O αντίκτυπος των προσωποποιημένων διαφημίσεων

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης ότι σχεδόν το 24% των online αγοραστών επηρεάζεται από προσωποποιημένες διαφημίσεις. Μεταξύ των νεότερων αγοραστών (18-34 ετών) και εκείνων που ψωνίζουν εβδομαδιαία, η επιρροή των προσωποποιημένων διαφημίσεων αυξάνεται σε 34% και 33%, αντίστοιχα.

Ο Shobhit Khandelwal, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Carter, τόνισε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή cookies και τη σημασία της διαφάνειας. Επανέλαβε ότι η Carter έχει δεσμευτεί να βελτιώσει την επιχειρηματική απόδοση προστατεύοντας παράλληλα τα δεδομένα των χρηστών, διασφαλίζοντας ότι οι λιανοπωλητές σέβονται αυτήν την αυξανόμενη γνώση των καταναλωτών.

Η σημασία αυτής της τάσης για το eCommerce

Αυτή η τάση σηματοδοτεί μια στροφή προς μεγαλύτερη διαφάνεια στη συλλογή δεδομένων και θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις eCommerce να υιοθετήσουν σαφέστερες πολιτικές για τα την αποδοχή cookies. Καθώς οι καταναλωτές αποκτούν μεγαλύτερη γνώση, η ανάγκη για απλές διαδικασίες συναίνεσης μπορεί να αυξηθεί, οδηγώντας σε υψηλότερα πρότυπα προστασίας δεδομένων και πιο εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών.