Ξεκινήσατε να στήνετε το δικό σας Shopify eshop; Εκτός από τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, εδώ ετοιμάσαμε ένα checklist για την κατασκευή eshop με Shopify για να είστε πανέτοιμοι να λανσάρετε το online store σας. Είναι σημαντικό να σιγουρευτείτε ότι όλα λειτουργούν προς όφελος των πελατών, ότι το βέλτιστο UX ενισχύσει την εμπειρία τους και τονώνει την εμπιστοσύνη τους. Συνεπώς όλα θα πρέπει να συντελούν στο να ενισχύσετε τις πιθανότητες για να πραγματοποιηθεί μια αγορά.

*Το παρακάτω checklist έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με επιτυχημένα case studies Shopify eshop που έχουν καταφέρει να εδραιώσουν την παρουσία τους.

To απόλυτo design checklist για κατασκευή eshop με Shopify

Αφότου έχετε ολοκληρώσει το τεχνικό στήσιμο του eshop σας, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι έχετε εκτελέσσει το συνολικό design του eshop σας με τρόπο που θα διευκολύνει τους καταναλωτές τόσο στην αναζήτηση προϊόντων αλλά και πληροφοριών όσο και στην ολοκλήρωση συναλλαγών. Ας δούμε λοιπόν βήμα-βήμα, όλα όσα πρέπει να έχετε "τσεκάρει" για ένα λειτουργικό σχεδιασμό online store.

1. Στήστε αποδοτικά το navigation

Όταν κάνετε κατασκευή eshop με Shopify είναι υψίστης σημασίας να αναλογιστείτε τη συνολική εμπειρία πλοήγησης του χρήστη. Δηλαδή, το πού και πώς θα βρίσκει ένας επισκέπτης τα προϊόντα, τις τιμές, την επικοινωνία και γενικά οτιδήποτε χρειάζεται από εσάς. Η άνεση και αμεσότητα στο navigation ενός eshop είναι αυτό που καθορίζει την εμπειρία των χρηστών. Στόχος πάντα είναι να είναι φιλική, ώστε οι χρήστες να μπορούν εύκολα να εντοπίσουν τις κατηγορίες ή τις πληροφορίες που ψάχνουν. Έτσι, είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να παραμένουν σταθεροί στη διαδρομή προς κάποια αγορά και να μην φύγουν από το site σας.

Ένα σημαντικό κομμάτι της πλοήγησης (και όχι μόνο) είναι και τα προκαθορισμένα μενού (Default Menu) που πρέπει να έχει κάθε eshop.

Default Menu

Τα προκαθορισμένα μενού τα οποία περιέχει μια σελίδα στην κατασκευή eshop με Shopify είναι το "Main menu" και το "Footer".

Main Menu: Το μενού αυτό θα πρέπει να εμφανίζεται σε όλες τις σελίδες του eshop σας. Συνήθως τοποθετείται σε κάποιο σημείο στη κορυφή της σελίδας και περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα αναζητούσε ένας χρήστης ,από κατηγορίες προϊόντων μέχρι τα "Σχετικά με εμάς" (About Us) και "Συχνές ερωτήσεις" (FAQ). Όσο πιο καλή ομαδοποίηση έχουν οι κατηγορίες, τόσο πιο εύκολα θα είναι για τον χρήστη να φτάσει στην κατηγορία που θέλει.

Footer: Το υποσέλιδο μπαίνει στο κάτω μέρος της σελίδας και είναι συνήθως το σημείο που τοποθετούμε πληροφορίες όπως "Επικοινωνήστε μαζί μας" (Contact Us) ή πολιτικές επιστροφών και αποστολών.

Λαπτοπ όπου γίνεται κατασκευή eshop με Shopify σε About us σελίδα

2. Δημιουργήστε μια σελίδα "Σχετικά με εμάς"

Αναλογιστείτε τις εξής ερωτήσεις: Ποιοι είστε; Πώς ξεκίνησε η ιστορία σας; Τι εκπροσωπεί το brand σας; Αυτά δεν θα θέλατε κι εσείς οι ίδιοι να γνωρίζετε για ένα νέο brand που ανακαλύψατε;

Είναι πολύ σημαντικό να μοιραστείτε την ιστορία σας και τις αξίες του brand σας. Να κάνετε δηλαδή το eshop σας πιο προσιτό, φιλόξενο και ανθρώπινο. Γι' αυτό στην κατασκευή eshop με Shopify, αλλά και γενικότερα σε ένα online κατάστημα, δεν θα πρέπει να παραλείπετε η σελίδα "Σχετικά με εμάς". Είναι αυτή που μπορεί να δώσει στο brand σας μια ξεκάθαρη ταυτότητα, όχι απρόσωπη και κρύα, αλλά με χαρακτήρα και βάθος.

Στόχοι του "Σχετικά με εμάς"

Όσο διαμορφώνετε τη σελίδα αυτή με πληροφορίες αναλογιστείτε τους εξείς στόχους:

Να είστε αυθεντικοί: Χρησιμοποιήστε την ειλικρινή φωνή σας για να μεταφέρετε την ιστορία και τις πληροφορίες σας. Γράψτε ειλικρινά την πορεία σας, τι σας βοήθησε να αναπτυχθείτε και ποιοι είναι οι στόχοι σας.
Να παρακινείτε τον χρήστη: Δώστε στον χρήστη ένα έναυσμα για να παραμείνει στο brand σας και αναλογιστείτε πώς θα θέλατε να αισθάνονται οι χρήστες που διαβάζουν για εσάς.
Να ελκύετε τον χρήστη: Χρησιμοποιήστε οπτικό υλικό στην κατασκευή eshop με Shopify για να σπάει το κείμενο και να βοήθησετε τους πελάτες σας να συσχετιστούν. Βάλτε μια φωτογραφία της ομάδας σας ή ένα βίντεο από τη διαδικασία δημιουργίας του προϊόντος σας. Γίνετε προσιτοί στο κοινό σας.

Πληροφορίες για να συμπεριλάβετε

Σημαντικές πληροφορίες που μπορείτε να συμπεριλάβετε στο "Σχετικά με εμάς" είναι:

➡ Τι προϊόντα πουλάτε και τι τα διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό;
➡ Γιατί το πουλάτε; Ποιες οι αξίες και οι στόχοι σας;
➡ Ποιος είναι ο ιδρυτής, οι παραγωγείς σας;
➡ Ποιος είναι ο πελάτης και πώς τον προσεγγίζετε;
➡ Γιατί ξεχωρίζει η εταιρεία/το προϊόν σας;

✍️
Δεν είναι απαραίτητο να ονομάσετε τη σελίδα "Σχετικά με εμάς". Μπορείτε να επιλέξετε έναν τίτλο που να ταιριάζει στο ύφος και το brand σας.

3. Δημιουργήστε μια σελίδα "Επικοινωνήστε μαζί μας"

Μια ακόμη σημαντική σελίδα που δεν πρέπει να λείπει στην κατασκευή eshop με Shopify είναι η σελίδα Contact us με τα στοιχεία επικοινωνίας. Όλοι μας ως χρήστες online καταστημάτων θέλουμε να νιώθουμε ασφάλεια όταν κάνουμε αγορές και να μπορούμε εύκολα να εντοπίσουμε μια φυσική παρουσία ή τους τρόπους επικοινωνίας με ένα eshop.

Tips για περιεχόμενα

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια dedicated σελίδα επικοινωνίας όπου θα περιέχει τηλέφωνα, διευθύνσεις, email καθώς και μια φόρμα για να εισάγουν οι επισκέπτες τα στοιχεία τους και το θέμα το οποίο θα ήθελαν να σας επικοινωνήσουν. Πολύ συχνά η ενότητα αυτή προστίθεται και στο footer του eshop.

Πρόσθετες πληροφορίες για να προσθέσετε:

  • Ένα σύντομο μήνυμα, όπως για παράδειγμα "Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο", ειδικά αν χρησιμοποιείτε και κάποιο chatbot.
  • Τη διεύθυνσή σας εάν διαθέτετε φυσικό κατάστημα και ακόμη καλύτερα και κάποια φωτογραφία από την πρόσοψη ή τη βιτρίνα του.
  • Το τηλέφωνo ή email σας, ώστε οι πελάτες να μπορούν να επικοινωνήσουν πιο άμεσα.
Χέρι που κρατάει ακουστικό τηλεφώνου

4. Προσθέστε φωτογραφίες και βίντεο στα προϊόντα σας

Ένα ακόμη σημείο που πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχει δουλευτεί επαρκώς στην κατασκευή eshop με Shopify είναι τα visuals. Οι επισκέπτες που αναζητούν προϊοντα είναι πολύ σημαντικό να βλέπουν τι πρόκειται να αγοράσουν και να μην αμφιβάλλουν για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά του. Είναι ένα σημαντικο κομμάτι για την εμπειρία του χρήστη και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μίξη υλικών για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας.

Ο πλήρης οδηγός αρχαρίων για κατασκευή Shopify eshop
Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το ταξίδι σου στο eCommerce με κατασκευή Shopify eshop; Βρες τα μυστικά στον πλήρη οδηγό για αρχαρίους. Η περιπέτεια τώρα ξεκινάει!

Εικόνες

Όσο πιο υψηλής ανάλυσης και πιο προσεγμένα στημένες είναι οι φωτογραφίες προϊόντων σας, τόσο πιο επαγγελματικές θα δείχνουν. Θυμηθείτε να απαθανατίσετε όλες τις πλευρές από ένα προϊόν και να μην μένουν κομμάτια στη φαντασία.

Ο πιο σύνηθης τύπος φωτογραφίας (το είδος αρχείου δηλαδή) είναι οι PNG, ακολουθούμενες από τις JPEG. Άλλοι αποδεκτοί τύποι αρχείων είναι τα PSDTIFFBMPGIFSVGHEIC και WebP. Καλό είναι επίσης να μην είναι τεράστιο το μέγεθος (μέχρι 20 MB) καθώς αυτό θα κάνει τις σελίδες σας να καθυστερούν. H συνιστόμενη μορφή στην κατασκευή eshop με Shopify είναι οι WebP.

Βίντεο

Η προσθήκη βίντεο σε μια σελίδα προϊόντος μπορεί να γίνει είτε ανεβάζοντας ένα αρχείο βίντεο είτε ενσωματώνοντας κάποιο βίντεο ως link από YouTube ή Vimeo.

Βεβαιωθείτε ότι τα βίντεο σας πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
Διάρκεια βίντεο: Μέχρι 10 λεπτά
Μέγεθος βίντεο: Μέχρι 1 GB
Ανάλυση βίντεο: Έως 4K (4096 x 2160 px)
Τύπος βίντεο: .mp4 or .mov

Μοντέλα 3D

Τα μοντέλα 3D έχουν αρχίσει να γίνονται αρκετά διαδεδομένα και είναι οι εικονικές αναπαραστάσεις ενός αντικειμένου σε τρεις διαστάσεις όπου ο χρήστης μπορεί καλύτερα να καταλάβει το μέγεθος και τις λεπτομέρειες ενός προϊόντος. Ελέγξτε εάν το θέμα που έχετε επιλέξει κατά την κατασκευή eshop με Shopify υποστηρίζει 3D μοντέλα ή βίντεο και δείτε εάν τα αρχεία σας πληρούν τις προϋποθέσεις.

Μέγεθος αρχείου: Έως 500 MB
Τύπος αρχείου: GLB, USDZ

προσθήκη media σε κατασκευή eshop με Shopify

5. Συμπεριλάβετε περιγραφές των προϊόντων σας μέσα σε κάθε σελίδα

Οργανώστε τα προϊόντα σας σε στοχευμένες και αποδοτικές κατηγορίες και επεξεργαστείτε αναλυτικά τις περιγραφές και τα χαρακτηριστικά τους. Κάθε χρήστης που αγοράζει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία θέλει να γνωρίζει αναλυτικά τι είναι αυτό που πρόκειται να αποκτήσει και κάνει έρευνα για να δει εάν καλύπτει τις ανάγκες του και με ποιον τρόπο.

Συμπεριλάβετε όλες τις πληροφορίες σε κατηγορίες κάτω από το εκάστοτε προϊόν και δομήστε τις με τρόπο ξεκάθαρο και που να περνούν όλη την ουσία με μια μόνο ματιά. Θυμηθείτε επίσης να είναι δουλεμένες και με κανόνες SEO ώστε να εμφανίζεστε στις σχετικές αναζητήσεις.

6. Ενημερώστε την πολιτική αποστολών για διεθνείς παραγγελίες

Στην κατασκευή eshop με Shopify, υπάρχουν κάποια βήματα που συνήθως οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές δεν δίνουν τόση βάση, αλλά είναι αναγκαία όχι μόνο για την αξιοπιστία που εμπνέει σε ένα χρήστη αλλά και ως προς τη νομιμότητα του site. Ένα από αυτά είναι και το εν λόγω 6ο βήμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να φροντίσετε να υπάρχει και να είναι ενημερωμένο οτιδήποτε σχετικό με την πολιτική αποστολών και ακόμη περισσότερο εάν κάνετε αποστολές σε διεθνές επίπεδο.

Βεβαιωθείτε ότι η πολιτική αποστολής σας περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τους φόρους και τους δασμούς για τις διεθνείς παραγγελίες καθώς και οποιαδήποτε κόστη διαμορφώνονται με βάση τον τρόπο και την τοποθεσία αποστολής. Παρουσιάστε αναλυτικά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει η πληρωμή αλλά και το shipping π.χ. μέσω τοπικών courier, DHL κλπ.

7. Προσθέστε τις σχετικές πολιτικές που αφορούν το κατάστημά σας

Τελευταίο στην checklist για κατασκευή eshop με Shopify είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει όλες τις επιπλέον πολιτικές που διέπουν το online store σας και είναι πιθανό να αναζητήσουν οι επισκέπτες σας. Πολλές φορές θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι πολιτικές επιστροφών ή σε περίπτωσης κάποιας ζημιάς οι κανόνες εφαρμόζονται για το αντικείμενο που αγοράζουμε ή για την τοποθεσία από την οποία παραγγέλνουμε.

Πολιτική επιστροφών

Μία από τις πολιτικές που θα πρέπει σίγουρα να έχετε σκεφτεί και ορίσει τις παραμέτρους είναι η πολιτική επιστροφών. Σίγουρα η διαμόρφωσή της θα εξαρτηθεί από τον τρόπο που λειτουργει η δική σας eCommerce επιχείρηση και από τις συνεργασίες που έχετε. Πολλές φορές είναι αρκετά κοστοβόρο να πληρώνετε για να σας επιστραφεί ένα προϊόν που είναι ελλατωματικό ή που έγινε κάποιο λάθος με το μέγεθος του. Προσθέστε τις σχετικές πληροφορίες κατά την κατασκευή eshop με Shopify σε ένα σημείο όπου ο χρήστης θα μπορεί να εντοπίσει εύκολα, συνήθως στο footer του website σας.

Πολιτική συνδρομής

Εάν προσφέρετε πολλαπλά πακέτα συνδρομών (όπως ακριβώς και το ίδιο το Shopify), επιπλέον παροχές για διάφορους χρήστες ή προγράμματα ανταμοιβής, συλλέξτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για κάθε πακέτο ή πλάνο ώστε ο χρήστης να μπορεί πιο εύκολα να αποφασίσει ποιο του ταιριάζει ή εάν έχει αποκτήσει κάποιο, να δει τι ισχύει για τον ίδιο.

Shopify πακέτα: Βρες ποιο & πώς να απογειώσεις ένα eshop
Ανακάλυψε τι προσφέρουν τα Shopify πακέτα και απογείωσε το eshop σου επιλέγοντας το κατάλληλο γιατί του αξίζουν τα καλύτερα!

Πολιτική απορρήτου

Μπορεί να έχετε κουραστεί να το ακούτε όμως, ιδίως εάν ασχολείστε με το εμπόριο στην Ευρώπη είναι απαραίτητο να περιλάβετε μια πολιτική απορρήτου και διαχείρισης των δεδομένων βάσει νόμου, το γνωστό σε όλους μας GDPR. Ίσως δεν θα είναι το πρώτο πράγμα που θα επιλέξει ένας χρήστης για να διαβάσει, όμως δίνει αξιοπιστία στο online κατάστημά σας.

Η παράμετρος των Shopify Themes στην κατασκευή eshop με Shopify

To παραπάνω checklist αφορά στα πιο σημαντικά στοιχεία του συνολικού design στην κατασκευή eshop με Shopify που στόχο έχουν να ελκύσουν τον επισκέπτη και να κάνουν απολαυστική την εμπειρία του όσο βρίσκεται στο online store σας. Τα στοιχεία αυτά διαφέρουν, οπτικά και πρακτικά, ανάλογα με το Shopify theme που έχετε επιλέξει.

Το Shopify themes είναι προσχεδιασμένα templates που καθορίζουν τη συνολική εμφάνιση και διάταξη ενός eshop που έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Shopify. Περιλαμβάνει στοιχεία όπως γραμματοσειρές, χρώματα και στυλ, διαμορφώνοντας την οπτική παρουσίαση των προϊόντων και του περιεχομένου.

Τα themes διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς παρέχουν τα θεμέλια για την αισθητική και την εμπειρία του καταστήματος από τον χρήστη. Ένα καλά σχεδιασμένο θέμα ενισχύει τον επαγγελματισμό, τη χρηστικότητα και την ταυτότητα του brand, επηρεάζοντας την αντίληψη και το engagement των πελατών. Απλοποιεί τη διαδικασία ανάπτυξης, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες eshop να δημιουργήσουν μια οπτικά ελκυστική και λειτουργική διαδικτυακή παρουσία χωρίς να χρειάζεται να έχουν εκτεταμένες web development γνώσεις.

Φτάσαμε στο τέλος! Έχετε τικάρει τα πάντα από τη λίστα για την κατασκευή eshop με Shopify; Τότε είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το φανταστικό αυτό ταξίδι που ονομάζεται eCommerce, πανέτοιμοι και χωρίς άγχη.