Οι αγορές πολυτελείας τείνουν να γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες. Με βάση πρόσφατα στοιχεία της LoopMe, μιας τεχνολογικής startup που αξιοποιεί το AI για να βελτιώσει την διαφημιστική απόδοση των brand, πάνω από τα 3/4 των Αμερικανών καταναλωτών ισχυρίζονται ότι αγοράζουν προϊόντα ή ρούχα πολυτελείας ετησίως, με το 1/3 αυτών να ξοδεύει τουλάχιστον $1000.
Οι luxury αγοραστές ψηφίζουν in-store
Οι πιο εύποροι αυτοί καταναλωτές προτιμούν τις in-store αγορές, με το 57% να αγοράζει είδη πολυτελείας από ένα φυσικό κατάστημα. Το 30% αγοράζει απευθείας από το κατάστημα του ίδιου του brand ενώ ένα 27% να επιλέγει ένα πολυκατάστημα ή ένα δευτερεύον μεταπωλητή για το brand αυτό. Πρόσφατα μάλιστα, η απόκτηση ενός ιδιόκτητου καταστήματος φάνηκε να είναι μια από τις κινήσεις των luxury brand σε μια προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές δυσκολίες της εποχής.

Ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό που διαθέτει ο κάθε αγοραστής, το κόστος των προϊόντων (50%) και η ποιότητα (47%) των ειδών πολυτελείας κατατάσσονται ως τα σημαντικότερα κριτήρια στις αγορές πολυτελείας. Επιπλέον, η LoopMe ανακάλυψε ότι όταν οι πελάτες αγοράζουν αγαθά πολυτελείας, το timing είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας:
- Είτε πρόκειται για ένα συγκεκριμένο γεγονός ή ως ανταμοιβή για μια επιτυχημένη δουλειά, το 54% των ανθρώπων θα αγοράσει προϊόντα πολυτελείας.
- Το 30% θα αγοράσει όταν βρει κάποια έκπτωση.
- Από την άλλη, ένα 11% θα αγοράσει όταν συναντήσει μια νέα συλλογή, το 13% θα αγοράσει κατά τη διάρκεια των διακοπών ενώ μόλις ένα 16% αγοράζει σε τακτική βάση ως μέρος του τρόπου ζωής του.
Οι προκλήσεις
Μπορεί βέβαια τα δεδομένα αυτά να είναι μια ένδειξη ότι ο τομέας συνεχίζει να έχει κινητικότητα, όμως η πραγματικότητα είναι ότι οι οικονομικές συνθήκες της εποχές έχουν πλήξει τον τομέα αυτό.
Μέσα από έρευνα έχει φανεί ότι ακόμη και οι πλουσιότεροι αγοραστές επανεξετάζουν τα luxury brands και γίνονται ακόμη πιο επιλεκτικοί στις αγορές πολυτελείας τους ενώ οι καταναλωτές χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουν απομιμήσεις λόγω τιμής μιας και αποτελούν πιο προσιτές επιλογές στο κλίμα αυτό με τον καπλάζον πληθωρισμό