Η περίοδος των εορταστικών αγορών ξεκινά δυναμικά, με τη ζήτηση των καταναλωτών να παραμένει σταθερή και την αλυσίδα εφοδιασμού να ανακτά σταθερότητα.

Η πορεία των εορταστικών αγορών
Αυτή η εικόνα προέρχεται από τον Patrick Kelleher, τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο για την Βόρεια Αμερική της DHL Supply Chain, ο οποίος μοιράστηκε με το CNBC ότι η εταιρεία παρατηρεί αύξηση των promotional ειδών που αποστέλλονται από τις αποθήκες στους λιανοπωλητές. Ωστόσο, αυτή η τάση δεν υποδηλώνει μείωση της αγοραστικής τάσης των καταναλωτών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Πρόσφατα, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου προέβλεψε ότι οι δαπάνες των εορταστικών αγορών στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,5% έως 3,5% σε σύγκριση με το 2023, διατηρώντας την ετήσια πρόβλεψή της για τις πωλήσεις. Οι συνολικές δαπάνες για τις εορτές τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αναμένεται να φτάσουν έως και τα 989 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας ελαφρώς τα στοιχεία του περασμένου έτους.
Οι προοπτικές των καταναλωτών παραμένουν ισχυρές και η εφοδιαστική αλυσίδα έχει ανακτήσει σταθερότητα καθώς ξεκινά η περίοδος εορταστικών αγορών.
Έρχονται Black Friday & Cyber Monday - Τι θα αλλάξει με τις παραδόσεις
Ο Kelleher σημείωσε μια σημαντική αλλαγή φέτος στον τρόπο με τον οποίο οι λιανοπωλητές διαχειρίζονται τις παραδόσεις eCommerce κατά τη διάρκεια μεγάλων sales την περίοδο των εορταστικών αγορών, όπως η Black Friday και η Cyber Monday. Εξήγησε ότι οι έμποροι λιανικής είναι πλέον πιο πρόθυμοι να κατανείμουν τους όγκους παράδοσης σε αρκετές ημέρες αντί να εστιάζουν στην αποστολή της ίδιας ή της επόμενης ημέρας. Αυτή η προσαρμογή επιτρέπει στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος εργασίας κατανέμοντας τον φόρτο εργασίας σε πολλές ημέρες.
Ο Kelleher δήλωσε ότι αυτή η νέα προσέγγιση θα βοηθήσει τις εταιρείες να επιτύχουν αποδοτικότητα κόστους όταν χειρίζονται όγκους παραδόσεων λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης του κόστους. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν πιέσεις για το κόστος και τα περιθώρια, αλλά αυτή η στρατηγική μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη των απαιτήσεων των εορταστικών αγορών με ελάχιστες αλλαγές. Ενώ τα προϊόντα ενδέχεται να φτάσουν μία ή δύο ημέρες αργότερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, ο Kelleher ανέφερε ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι καταναλωτές δεν θα το εκλάβουν ως καθυστέρηση, καθώς οι εταιρείες γνωστοποιούν σαφώς τις ενημερωμένες προσδοκίες παράδοσης βάσει αυτής της νέας πολιτικής.

Συνήθως, η Cyber Monday είναι μια ημέρα μεγάλου όγκου. Ο Kelleher εξήγησε ότι επεκτείνοντας ορισμένες αποστολές παραγγελιών σε Τρίτη και Τετάρτη, οι εταιρείες μπορούν να μειώσουν το κόστος της αποθήκης και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών χρησιμοποιώντας προγραμματισμένους χρόνους παραλαβής και παράδοσης. Καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, ο Kelleher παραμένει αισιόδοξος για τη σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι διαταραχές που σημειώθηκαν νωρίτερα μέσα στο έτος έχουν σταθεροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και ότι ο κλάδος είναι καλά προετοιμασμένος να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των εορταστικών αγορών. Μετέφερε μια γενική αίσθηση ενθάρρυνσης σχετικά με τις συνθήκες της περιόδου των εορταστικών αγορών.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ο συνδυασμός μειωμένης χωρητικότητας φορτηγών και αυξημένων παραγγελιών οδήγησε τα στελέχη των logistics να κηρύξουν το τέλος μιας παρατεταμένης πτώσης των ναύλων, προβλέποντας ότι οι ναύλοι θα αυξάνονταν μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου. Αντανακλώντας αυτή την αισιοδοξία, οι μετοχές της JB Hunt Transport Services, η οποία αντιμετώπισε προκλήσεις το περασμένο έτος, ανέβηκαν αφού ξεπέρασαν τις προσδοκίες.
Η αλλαγή στους χρόνους παράδοσης - το κλειδί στο eCommerce
Η σταθερότητα στη διακίνηση εμπορευμάτων και οι αλλαγές στις προσδοκίες παράδοσης μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το eCommerce κατά τη διάρκεια των εορταστικών αγορών. Με την κατανομή του όγκου παραδόσεων, οι έμποροι λιανικής μπορούν να μειώσουν το κόστος και να χειριστούν καλύτερα τη ζήτηση. Η έγκαιρη παράδοση είναι το κλειδί για την ικανοποίηση των πελατών κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αγορών.
Η δασμολογική απειλή Trump
Οι εμπορικές προοπτικές για το τέλος του έτους και το επόμενο έτος ενδέχεται να επηρεαστούν από τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών. Η Piper Sandler προειδοποίησε πρόσφατα τους πελάτες για την πιθανή ταχεία εφαρμογή των δασμών από τον πρώην Πρόεδρο Trump, εάν κερδίσει τις εκλογές. Ο Trump έχει δεσμευτεί να επιβάλει βασικούς δασμούς σε όλες τις ξένες εισαγωγές που κυμαίνονται από 10% έως 20%.
Σε ομιλία του στο Detroit Economic Club, ο Trump ανέφερε ότι θα επιβάλει δασμούς έως και 1.000% σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό από κινεζικές εταιρείες, υποστηρίζοντας ότι δεν θα μπορούν να πουλήσουν οχήματα στις ΗΠΑ με αυτά τα εργοστάσια. Μια πρόσφατη έρευνα του CNBC διαπίστωσε σημαντική αύξηση στις κινεζικές παραγωγικές δραστηριότητες στο Μεξικό, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να παράγουν παράκτια παραγωγή τόσο τελικών προϊόντων όσο και εξαρτημάτων για συναρμολόγηση, με στόχο να αποφύγουν τους υφιστάμενους δασμούς τόσο από τις κυβερνήσεις Trump όσο και από τον Biden.
Υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο ρόλο του Μεξικού ως κόμβου παραγωγής και εμπορίου, o Kelleher σημείωσε ότι οι επιχειρήσεις δεν περιμένουν τα εκλογικά αποτελέσματα για να κάνουν σχέδια. Σημείωσε ένα αξιοσημείωτο σημευκολία στην κατασκευή από κινεζικές εταιρείες στο Μεξικό, καθώς και αύξηση των επιχειρήσεων από την Ασία που δραστηριοποιούνται εκεί. Τόνισε επίσης ότι ο όγκος παραγωγής μετατοπίζεται από την Κίνα σε άλλες ασιατικές χώρες, με το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη να αποτελούν βασικές τοποθεσίες. Η τάση αυτή φαίνεται να παγιώνεται και αναμένεται να συνεχιστεί.
Η αυξανόμενη ασιατική εγγύτητα στο Μεξικό πιθανότατα θα είναι μέρος της επερχόμενης αναθεώρησης της Συμφωνίας Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά (USMCA). Το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών αναμένεται να επηρεάσει αυτή τη διαδικασία αναθεώρησης. Την 1η Ιουλίου 2026, οι ΗΠΑ, το Μεξικό και ο Καναδάς θα αποφασίσουν εάν θα συνεχίσουν τη συμφωνία, με ένα ή περισσότερα μέρη να έχουν την επιλογή να μην την ανανεώσουν.