Το ξεκίνημα eshop είναι ένα συναρπαστικό, eCommerce «ταξίδι» γεμάτο με ατελείωτες δυνατότητες! Με τη σωστή οργάνωση και τον προσεκτικό σχεδιασμό, μπορείτε να μετατρέψετε την ιδέα σας σε μια online επιχείρηση που όλο ανθίζει. Το μυστικό της επιτυχίας; Να κατανοήσετε την αγοράς σας, την προσφορά των σωστών προϊόντων και την παροχή μιας εύκολης και ευχάριστης εμπειρίας αγορών για τους πελάτες. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός brand που έχει απήχηση στο κοινό σας, του «μιλάει», και την εύρεση τρόπων για να ξεχωρίσετε στον πολυσύχναστο digital κόσμο. Είτε είστε νέος στο eCommerce, είτε θέλετε να βελτιώσετε το τρέχον store σας, όλα ξεκινούν με γερά θεμέλια και ξεκάθαρο όραμα.
Πάμε να ανακαλύψουμε μερικά απλά και βασικά βήματα για την έναρξη ενός επιτυχημένου eshop
Tα 15 tips για επιτυχημένο ξεκίνημα eshop
Εντοπίστε ένα gap στην αγορά
Αναζητήστε κάτι που χρειάζονται οι άνθρωποι αλλά δεν μπορούν να βρουν εύκολα. Ερευνήστε τι λείπει στην αγορά κοιτάζοντας τα trends, διαβάζοντας κριτικές και μιλώντας με καταναλωτές. Αυτό σας βοηθά να δημιουργήσετε ένα προϊόν που ξεχωρίζει. Εάν μπορείτε να προσφέρετε κάτι διαφορετικό από αυτό που πωλούν οι άλλοι, περισσότεροι πελάτες θα επιλέξουν το online store σας.

Κάντε double-check το προϊόν σας
Στο ξεκίνημα eshop, πριν ξεκινήσετε να «πλασάρετε» τα προϊόντα σας, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει ζήτηση για το προϊόν σας. Ρωτήστε τους ανθρώπους εάν θα το αγόραζαν, πραγματοποιήστε μια έρευνα ή προσφέρετε την επιλογή της προπαραγγελίας. Αυτό σας βοηθά να γνωρίζετε εάν το προϊόν σας θα πουλήσει καλά. Δοκιμάζοντας πρώτα την ιδέα σας, μπορείτε να αποφύγετε τη σπατάλη χρημάτων σε προϊόντα που δεν θέλουν οι αγοραστές.
Δημιουργήστε ένα ισχυρό brand identity
Το brand σας πρέπει να έχει το δικό του στυλ και προσωπικότητα. Επιλέξτε χρώματα, ένα logo και έναν τόνο που οι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν. Ένα ισχυρό brand βοηθά τους πελάτες να εμπιστεύονται το κατάστημά σας. Όταν το brand σας είναι ξεκάθαρο και συνεπές, οι άνθρωποι θα θυμούνται την επιχείρησή σας και θα αισθάνονται πιο άνετα να αγοράζουν ξανά από εσάς στο μέλλον.
Επιλέξτε τη σωστή eCommerce πλατφόρμα
Η σωστή πλατφόρμα είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» στο ξεκίνημα eshop. Επιλέξτε μια eCommerce πλατφόρμα που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Επιλογές όπως το Shopify και το WooCommerce προσφέρουν εργαλεία για να δημιουργήσετε εύκολα το online store σας. Αυτές οι πλατφόρμες σάς δίνουν επιλογές για τη διαχείριση προϊόντων, πληρωμών και παραγγελιών πελατών. Επιλέξτε την πλατφόρμα που διευκολύνει την εργασία σας και είναι επίσης ασφαλές και αξιόπιστο για τους πελάτες σας.

Σχεδιάστε ένα φιλικό προς τον χρήστη eshop
Το eshop σας πρέπει να είναι εύκολο στο navigation. Βεβαιωθείτε ότι είναι γρήγορο, σαφές και απλό. Αποφύγετε τα περίπλοκα σχέδια που προκαλούν σύγχυση στους επισκέπτες. Ένα καθαρό, εύχρηστο online shop βοηθά τους επισκέπτες να βρουν αυτό που θέλουν γρήγορα και καθιστά πιο πιθανό να ολοκληρώσουν μια αγορά.
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες προϊόντων
Οι σελίδες των προϊόντων σας πρέπει να είναι σαφείς και λεπτομερείς. Χρησιμοποιήστε απλές περιγραφές, εικόνες υψηλής ποιότητας και κριτικές πελατών. Δείξτε τι κάνει το προϊόν σας ξεχωριστό και γιατί είναι μια καλή επιλογή. Όσο πιο εύκολο είναι για τους πελάτες να κατανοήσουν το προϊόν σας, τόσο πιο πιθανό είναι να το αγοράσουν.
Δημιουργήστε ένα marketing plan πριν από την κυκλοφορία
Ξεκινήστε να προωθείτε το eshop σας πριν ανοίξει. Χρησιμοποιήστε social media, email και teaser για να δημιουργήσετε ενθουσιασμό από το ξεκίνημα eshop. Ενισχύστε το ενδιαφέρον για το eshop σας προσφέροντας sneak peeks, αντίστροφες μετρήσεις ή limited-time προσφορές. Ένα ισχυρό σχέδιο πριν από την κυκλοφορία κάνει τους πελάτες έτοιμους και ενθουσιασμένους να ψωνίσουν όταν το κατάστημά σας ξεκινήσει να λειτουργεί.
Τραβήξτε φωτογραφίες προϊόντων υψηλής ποιότητας
Οι φωτογραφίες των προϊόντων σας πρέπει να είναι καθαρές, φωτεινές και να δείχνουν όλες τις λεπτομέρειες. Χρησιμοποιήστε διαφορετικές γωνίες για να βοηθήσετε τους πελάτες να δουν καθαρά το προϊόν. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να αγγίξουν ή να αισθανθούν τα online προϊόντα σας, επομένως οι καλές φωτογραφίες τους βοηθούν να κατανοήσουν την ποιότητα. Οι ποιοτικές φωτογραφίες από το ξεκίνημα eshop μπορούν να κάνουν τους πελάτες πιο πιθανό να εμπιστευτούν το online store σας και να αγοράσουν.

Προσφέρετε σαφείς πολιτικές αποστολής και επιστροφής
Βεβαιωθείτε ότι οι πολιτικές αποστολής και επιστροφής είναι εύκολα κατανοητές. Ενημερώστε τους πελάτες για το κόστος, το χρόνο και τους όρους παράδοσης από το ξεκίνημα eshop. Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με τη διαδικασία επιστροφής σας, ώστε να ξέρουν πώς να επιστρέψουν αντικείμενα εάν χρειαστεί. Οι πελάτες αισθάνονται πιο σίγουροι όταν αγοράζουν όταν γνωρίζουν ότι μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα εάν είναι απαραίτητο.
Σετάρετε το email marketing
Το email marketing σάς βοηθά να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους πελάτες σας. Στείλτε email για να μοιραστείτε νέα, προσφορές και ενημερώσεις. Μπορείτε επίσης να υπενθυμίσετε στους πελάτες τα στοιχεία που άφησαν στο καλάθι τους. Τα εξατομικευμένα email βοηθούν στη δημιουργία μιας σχέσης και ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επιστρέψουν στο online store σας για να αγοράσουν περισσότερα.
Αξιοποιήστε το social proof
Οι αγοραστές εμπιστεύονται τις απόψεις των άλλων, εδικά κατά τις πρώτες αγορές. Συμπεριλάβετε κριτικές και αξιολογήσεις πελατών στο ξεκίνημα eshop σας. Εάν το προϊόν σας άρεσε σε άλλους, οι νέοι πελάτες θα αισθάνονται πιο σίγουροι όταν αγοράζουν. Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε φωτογραφίες από πελάτες ή να χρησιμοποιήσετε τα σχόλιά τους για να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη. Το social proof βοηθά το eCommerce store σας, απο τη δημιουργία του, να φαίνεται πιο αξιόπιστο.
Επενδύστε στο SEO
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) βοηθά το eshop σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν τα προϊόντα και την επιχείρησή σας στους τίτλους, τις περιγραφές και τις blog αναρτήσεις σας. Το SEO βοηθά στην προσέλκυση ατόμων που αναζητούν προϊόντα σαν τα δικά σας. Καλό SEO σημαίνει περισσότερους επισκέπτες στο online store σας.
Ξεκινήστε με μια προώθηση
Προσφέρετε μια ειδική προσφορά κατά το ξεκίνημα eshop. Οι εκπτώσεις, η δωρεάν αποστολή ή τα δώρα μπορούν να προσελκύσουν πελάτες να δοκιμάσουν το eshop σας. Οι προσφορές βοηθούν τους ανθρώπους να ενθουσιαστούν να κάνουν μια αγορά και τους δίνουν έναν λόγο να αγοράσουν τώρα αντί να περιμένουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις από την αρχή.
Προσφέρετε γρήγορη και χρήσιμη υποστήριξη πελατών
Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας γρήγορα εάν έχουν ερωτήσεις. Προσφέρετε υποστήριξη μέσω email, live chat ή αριθμού τηλεφώνου. Απαντήστε γρήγορα και βοηθητικά στις ερωτήσεις. Η γρήγορη υποστήριξη κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους κάνει να επιστρέφουν. Η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να μετατρέψει τους αγοραστές για πρώτη φορά σε επαναλαμβανόμενους πελάτες.
Προσφέρετε δωρεάν αποστολή
Η δωρεάν αποστολή στο ξεκίνημα eshop μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε περισσότερες πωλήσεις. Οι πελάτες τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα όταν δεν χρειάζεται να πληρώσουν για το shipping. Τους ευχαριστεί και τους κάνει πιο πιθανό να επιστρέψουν. Εάν έχετε την οικονομική δυνατότητα να προσφέρετε δωρεάν αποστολή χωρίς να χάσετε χρήματα, μπορεί να είναι ένας έξυπνος τρόπος να προσελκύσετε πελάτες και να τους ενθαρρύνετε να αγοράσουν ξανά από το online store σας.
Τέλος, για να κατασκευάσετε ένα επιτυχημένο online store, πέρα από τα λειτουργικά που έχουν να κάνουν με την επιλογή της ιδανικής πλατφόρμας, τις απαραίτητες λειτουργίες ενός eshop, τη σημαντικότητα της ταχύτητας των σελίδων και τους αυτοματισμούς, πρέπει να γνωρίζετε τα κοινά λάθη στο eCommerce, την ψυχολογία των αγοραστών και πολλά ακόμη, τα οποία έχουμε καλύψει ως Experts, ΕΔΩ!
Ξεκινήστε τη δημιουργία online store σωστά
Η έναρξη ενός eshop είναι μόνο η αρχή του επιχειρηματικού σας ταξιδιού. Με προσεκτικό σχεδιασμό, αφοσίωση και συνεχή προσπάθεια, το eCommerce store σας μπορεί να αναπτυχθεί και να ευδοκιμήσει. Μείνετε συγκεντρωμένοι στις ανάγκες των πελατών σας, προσαρμοστείτε στις μεταβαλλόμενες τάσεις και συνεχίστε να βελτιώνετε τις στρατηγικές σας. Η επιτυχία δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά με τα σωστά βήματα, το eshop σας μπορεί να γίνει μια διαρκής και κερδοφόρα επιχείρηση. Συνεχίστε να προχωράτε και δείτε τις προσπάθειές σας να αποδίδουν.