Ο κόσμος του eCommerce εξελίσσεται συνεχώς, με πολλές εταιρείες να στρέφονται σε στρατηγικές D2C (Direct-to-Consumer), όπου οι καταναλωτές αγοράζουν απευθείας από την επιχείρηση, χωρίς μεσάζοντες.
Η Levi Strauss είναι ένα καλό παράδειγμα μιας εταιρείας που ενισχύει τη στρατηγική D2C. Όπως διαβάζουμε στο PYMNTS, μέσα από τη συνεργασία της με την Google Cloud, η Levi Strauss κατακτά ένα σημαντικό milestone, καθώς αναβάθμισε τις τεχνολογικές υποδομές της, με ώστε να κατανοεί καλύτερα τις τάσεις των καταναλωτών και να λαμβάνει πιο γρήγορες και ακριβείς αποφάσεις.
Η συνεργασία της Levi Strauss με την Google Cloud
Χρησιμοποιώντας εργαλεία της Google, όπως το Big Query και το Looker, αναλύει δεδομένα από 110 χώρες και να εντοπίζει τάσεις πριν γίνουν παγκοσμίως γνωστές. Ένα παράδειγμα είναι η αναγνώριση της τάσης για τα «baggy jeans», την οποία η Levi Strauss παρατήρησε ήδη το 2024.
Αυτή η ικανότητα να προβλέπεις τις τάσεις είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της D2C στρατηγικής. Σύμφωνα με το Digital Commerce 360, ο Jason Gowans, επικεφαλής ψηφιακής στρατηγικής της Levi Strauss, τόνισε ότι η εταιρεία μετασχηματίζει κάθε πτυχή της λειτουργίας της, ώστε να γίνει ένας κορυφαίος omnichannel retailer. Η βελτιωμένη χρήση των δεδομένων ενισχύει την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα της εταιρείας.
Η συνεργασία της Levi’s με την Google ξεκίνησε το 2015 και περιλάμβανε καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως το Levi’s Commuter Trucker Jacket με την τεχνολογία Jacquard της Google. Το σακάκι επέτρεπε στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω αγγιγμάτων και χειρονομιών, χωρίς να χρησιμοποιούν το κινητό τους.
Το Google Cloud έχει συνάψει συνεργασία και με το γνωστό brand αθλητικών ειδών, Puma, για τη δημιουργία δυναμικών και εξατομικευμένων εικόνων προϊόντων, μέσω Gen AI.
Ανάπτυξη μέσω D2C στρατηγικής
Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει τη στρατηγική της στον τομέα του D2C. Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι άμεσες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να σημειώνεται στις ΗΠΑ (+11%), την Ευρώπη (+17%) και την Ασία (+8%). Τα D2C κανάλια αποτελούν πλέον το 45% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.
Η εταιρεία βελτίωσε τη διαχείριση των καταστημάτων της και αναβάθμισε τα πληροφοριακά της συστήματα για καλύτερη πρόβλεψη των αποθεμάτων. Η χρήση προηγμένων αναλύσεων μέσω Google Cloud βοήθησε την εταιρεία να εντοπίσει νέες τάσεις, όπως η αυξανόμενη δημοτικότητα των baggy jeans, και να προσαρμόσει τη στρατηγική της έγκαιρα.
Ενίσχυση του brand και εμπορικές συνεργασίες
Η επικεφαλής της Levi Strauss, Michelle Gass, εστίασε στην ενδυνάμωση του brand, καταργώντας χαμηλού περιθωρίου κέρδους δραστηριότητες, όπως το Denizen και τη σειρά υποδημάτων. Παράλληλα, η εταιρεία σύναψε σημαντική συνεργασία με τη Beyoncé, η οποία ενίσχυσε τις εορταστικές πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα της Levi’s.
Η Gass τόνισε ότι η εταιρεία στοχεύει να εξελιχθεί σε μια κορυφαία omnichannel εταιρεία ένδυσης, επικεντρωμένη στο denim, και ότι οι στρατηγικές που εφαρμόζει ενισχύουν τόσο τα έσοδα όσο και την κερδοφορία της.
Αυτό που μπορεί να διδάξει η περίπτωση της Levi Strauss είναι ότι οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην τεχνολογία, τη συλλογή δεδομένων και την πιο προσωπική προσέγγιση είναι εκείνες που θα ξεχωρίσουν στον κόσμο του eCommerce. Η στρατηγική D2C βοηθά τις εταιρείες να δημιουργήσουν μια ισχυρή online παρουσία και να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται -με ακρίβεια- στις ανάγκες των καταναλωτών τους.