Μια νέα έρευνα της Vox Media σε συνεργασία με την Two Cents Insights που διεξήχθη τον Δεκέμβριο με απαντήσεις από 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, έφερε στο φως ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον δεδομένο, όπως μας πληροφορεί το WWN. Αυτό είναι ότι η Google συνεχίζει να χάνει έδαφος μεταξύ των νεότερων γενεών, με το 61% της Gen Z και το 53% των Millennials να στρέφονται στα AI εργαλεία αντί στις μέχρι τώρα παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης.

Χάνει την αξιοπιστία της!

Δεν είναι βέβαια να πέσει κάποιος από τα σύννεφα δεδομένου επίσης ότι πρόσφατα είχαμε την διολίσθηση του Search για πρώτη φορά από το 2015 υπό του 90%. Περαιτέρω μάλιστα έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες είναι πλέον κάπως απογοητευμένοι από την ποιότητα αναζήτησης. Έτσι, ένα 42% δήλωσε ότι η Google και οι μηχανές αναζήτησης γίνονται λιγότερο χρήσιμες.

Πτώση υπό 90% το μερίδιο του Google search μετά το 2015
Σε μια εκπληκτική εξέλιξη, το μερίδιο του Google search στην παγκόσμια αγορά αναζήτησης ήταν λιγότερο από 90% για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024.

Τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία, από την άνοδο των μηχανών απαντήσεων τεχνητής νοημοσύνης και τη γεννητική βελτιστοποίηση μηχανών, μέχρι την ανάπτυξη των social media πλατφορμών για αναζήτηση και ανακάλυψη όπως TikTok, Instagram και Pinterest, οδηγώντας πολλά brand και εμπόρους να προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές.

Εκτός όμως από τα παραπάνω, οι αριθμοί έδειξαν και τα εξής σε ότι αφορά την αναζήτηση της αμερικανικής εταιρείας:

👉 Το 76% δήλωσε ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο των αποτελεσμάτων αγορών της Αναζήτησης Google φαίνεται να «είναι χορηγούμενα ή προωθούμενα». Μόνο το 14% περιέγραψε αυτά τα χορηγούμενα ή προωθούμενα αποτελέσματα ως «πολύ χρήσιμα».
👉 Το 55% δήλωσε ότι αντλεί πληροφορίες από την κοινότητά του περισσότερο από ό,τι από τις διαδικτυακές πλατφόρμες αναζήτησης.
👉 Το 52% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί AI chatbots ή εναλλακτικές πλατφόρμες (π.χ. TikTok) για πληροφορίες αντί της Google.
👉 Το 66% δήλωσε ότι η ποιότητα των πληροφοριών επιδεινώνεται, καθιστώντας δύσκολη την εύρεση αξιόπιστων πηγών.

Ταυτόχρονα εν όψει αυτών των αλλαγών φαίνεται ότι και η ίδια η Google στρέφεται και επενδύει περισσότερο στα AI εργαλεία online shopping για να παραμείνει ανταγωνιστική.

Google: Προσθέτει νέα AI εργαλεία στο online shopping
Η Google παρουσίασε νέες AI λειτουργίες αγορών που στοχεύουν να κάνουν τις online αγορές πιο διαδραστικές και εξατομικευμένες.

Τι λέει αυτό;

Οι τάσεις και αλλαγές αυτές σηματοδοτούν μια μαζική αλλαγή, και ανοίγει νέες πόρτες για την παροχή αυθεντικών και πιο αξιόπιστων εμπειριών, ενώ ίσως δώσει και ένα τέλος στο μονοπώλιο που κατά μεγάλο ποσοστό κατέχει η Google. Αυτό θα οδηγήσει και σε αλλαγές στο eCommerce, αλλά και στο πώς οι έμποροι προσεγγίζουν την αναζήτηση και προώθηση προϊόντων. Πλέον, δεν θα είναι τόσο διακριτό πού μπορεί να πετύχεις έναν αγοραστή στο κύκλο αγορών, το μόνο σίγουρο είναι όμως ότι και η αναζήτηση αποκτά πτυχές omnichannel με το AI να έχει εισβάλλει και εδώ. Πιθανά αυτό δεν σημαίνει ότι η σημασία του SEO θα μειωθεί. Αντιθέτως, θα γίνει πιο επιτακτικό να γίνουν όλα πιο στοχευμένα δεδομένου ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν διαφορετικές λέξεις-κλειδιά ανάλογα με τον τρόπο αναζήτησης που επιλέγουν.