Ψωνίζεις από Marks & Spencer; Τώρα θα έχεις τον προσωπικό AI guru σου!
Η Marks & Spencer (M&S) αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βελτιώσει την εμπειρία online αγορών, προσφέροντας personalized προτάσεις ρούχων με βάση τoυς σωματότυπους και τις προτιμήσεις στυλ των πελατών. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της M&S για την αύξηση των online πωλήσεων.
Όπως διαβάζουμε στο Guardian, η εταιρεία που μετρά 130 χρόνια ύπαρξης χρησιμοποιεί τεχνολογία AI για να προσαρμόσει την εμπειρία των online αγορών για κάθε καταναλωτή, προτείνοντας προϊόντα που ταιριάζουν με τις ατομικές του προτιμήσεις.
Πώς λειτουργεί
Σύμφωνα με τον Stephen Langford, τον διαδικτυακό διευθυντή της Marks & Spencer, το σύστημα AI προσαρμόζει το στυλ επικοινωνίας του για να ταιριάζει στις διαφορετικές προτιμήσεις των πελατών, είτε προτιμούν συναισθηματική, περιγραφική γλώσσα ή πιο απλό, πεζό λόγο. Αυτή η εξατομίκευση επεκτείνεται σε προτάσεις προϊόντων, διασφαλίζοντας ότι οι αγοραστές βλέπουν τα στοιχεία που σχετίζονται περισσότερο με αυτούς. Για παράδειγμα, οι άνδρες πελάτες είναι λιγότερο πιθανό να συναντήσουν προσφορές για σουτιέν.
Η M&S παρουσίασε ένα κουίζ όπου οι πελάτες μπορούν να εισάγουν το μέγεθος, το σχήμα του σώματος και τις προτιμήσεις τους για να λάβουν εξατομικευμένες προτάσεις ρούχων που δημιουργούνται από την τεχνολογία AI της εταιρείας. Μέχρι στιγμής, 450.000 αγοραστές έχουν ασχοληθεί με το κουίζ, το οποίο επιλέγει ρούχα από 40 εκατομμύρια επιλογές.
Η υπηρεσία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη συνδυάζει πληροφορίες από εσωτερικούς στυλίστες της Marks & Spencer με δεδομένα πελατών για να προτείνει κατάλληλα ρούχα. Η αυτοματοποίηση των περιγραφών προϊόντων έχει αυξηθεί σημαντικά, με την τεχνητή νοημοσύνη να δημιουργεί πλέον το 80% αυτών των περιγραφών, αν και ο Langford σημείωσε ότι η ανθρώπινη επίβλεψη παραμένει απαραίτητη για τη διασφάλιση της ακρίβειας.
Η επιτυχία
Ο Richard Price, Διευθύνων Σύμβουλος ρούχων και σπιτιού στην M&S, δήλωσε ότι η εταιρεία «φορτίζει» τις διαδικτυακές της δραστηριότητες με στόχο να κάνει τις μισές από τις πωλήσεις μόδας της ψηφιακές έως το 2028, από το ένα τρίτο που είναι σήμερα. Η M&S ανέφερε αύξηση κερδών 41% πέρυσι, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9,4% στα 13 δισ. £.
Οι online πωλήσεις μόδας και οικιακών ειδών αυξήθηκαν κατά 7,8% το τελευταίο οικονομικό έτος. Η Marks & Spencer προσέλκυσε ένα εκατομμύριο νέους πελάτες, τα δύο τρίτα των οποίων έκαναν τις online αγορές τους. Αυτή η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων τροφοδοτήθηκε εν μέρει από την αύξηση κατά 80% των δαπανών για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok να λαμβάνουν πλέον περισσότερο από τον διαφημιστικό προϋπολογισμό της εταιρείας από την παραδοσιακή τηλεόραση. Συγκεκριμένα, σχεδόν το ένα τρίτο των εσόδων που παράγονται μέσω του TikTok προέρχεται από εντελώς νέους πελάτες.
Αποκαλύπτοντας τη φθινοπωρινή σειρά, o Price τόνισε ότι η Marks & Spencer είχε επιτύχει το μεγαλύτερο μερίδιό της στην αγορά γυναικείων ενδυμάτων εδώ και εννέα χρόνια αυτό το καλοκαίρι, παρά τις δύσκολες συνθήκες μιας δροσερής και υγρής περιόδου μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Ο λιανοπωλητής, εδώ και καιρό ηγέτης της αγοράς σε κατηγορίες όπως πλεκτά και εσώρουχα, κερδίζει έδαφος και σε άλλους τομείς όπως το τζιν. Καθώς πλησιάζει η σεζόν του χειμερινού πάρτι, η M&S στοχεύει να ξεπεράσει το Next και να γίνει ο κορυφαίος πωλητής ρούχων περίστασης.
Η σημασία για το μέλλον του eCommerce
Η εταιρεία Marks & Spencer εισάγει με τη σειρά της τις λειτουργίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τις εμπειρείες αγορών για τους πελάτες της, την ίδια στιγμή που πολλά και διάσημα brands καινοτομούν με παρόμοιες λειτουργίες που βασίζονται στο AI. Αυτό δημιουργεί μια σημαντική αλλαγή για το eCommerce, επισημαίνοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει την εξατομίκευση και την αφοσίωση των πελατών.