Πρόσφατα το ΙΚΕΑ ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει δοκιμαστικά μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους χρήστες να πωλούν τα μεταχειρισμένα έπιπλα του σουηδικού γίγαντα. Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει από την Ισπανία και την Νορβηγία με στόχο να επεκταθεί σε ακόμη περισσότερες πόλεις, σχεδιάζοντας να ανταγωνιστεί μεγάλα marketplaces, όπως το Facebook Marketplace, το eBay και το Shpock.

Θα ταράξει τα νερά της αγοράς;
Ο Tolga Öncü, επικεφαλής του παγκόσμιου λιανεμπορίου, εξηγεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οικιακών επίπλων που πωλούνται μεταξύ των καταναλωτών είναι προϊόντα της ΙΚΕΑ και ως εκ τούτου, «υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να βοηθήσουμε να διευκολυνθεί αυτό, με πιο εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα της Ikea σχετικά με αυτά τα προϊόντα».
Η ανταπόκριση στη νέα αγορά ήταν «τεράστια», λέει, με τις ομάδες του λιανοπωλητή σε άλλες περιοχές να ανυπομονούν ήδη να έρθει και στα δικά τους λημέρια, με κύριο στόχο να απλοποιηθεί η διαδικασία μεταπώλησης οικιακού εξοπλισμού. Οι πελάτες ανεβάζουν εικόνες από τα προϊόντα που θέλουν να πουλήσουν και η πλατφόρμα συμπληρώνει την καταχώριση με τα υπόλοιπα δεδομένα και θα προσθέσει «μερικές εμπνευσμένες εικόνες του προϊόντος σε διαφορετικά περιβάλλοντα δίπλα στις φωτογραφίες σας», λέει.
Οι χρήστες έχουν επίσης πρόσβαση σε κιτ επισκευής, οδηγίες συναρμολόγησης και ανταλλακτικά, κάτι που «κανείς άλλος δεν μπορεί να κάνει», προσθέτει ο Öncü. Το IKEA Preowned όπως ονομάζεται το marketplace αυτό είναι διαθέσιμο μόνο για τα μέλη του IKEA Family.
Προς το παρόν είναι δωρεάν. Αλλά αν είναι δωρεάν, τι κερδίζει το ΙΚΕΑ;
Η πρωτοβουλία αυτή θα δώσει στην σουιδική εταιρεία πρόσβαση σε ροές δεδομένων όπως επιβεβαίωση για την ανθεκτικότητα των προϊόντων και δεδομένα για την ευκολία συναρμολόγησης, τα οποία θα βοηθήσουν στη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας.

Ο Παγκόσμιος αντιπρόεδρος στρατηγικής ψηφιακού εμπορίου Gregor Murray θεωρεί ότι η αγορά «δεν θα παραμείνει δοκιμαστική για πολύ». «Πιστεύω ότι θα επεκταθεί και πιστεύω ότι θα είναι δημοφιλής όταν γίνει», λέει.
Η δύναμη του brand σημαίνει ότι «οι πελάτες θα τη χρησιμοποιούν και θα εμπιστεύονται την πλατφόρμα μεταπώλησης του brand περισσότερο από πολλές άλλες αγορές», λέει ο Murray, προσθέτοντας ότι στο μέλλον μπορεί να δει τους πελάτες «να χρησιμοποιούν τα καταστήματα ως τόπο ανταλλαγής και τα καταστήματα να έχουν ένα τμήμα μεταπώλησης για πωλήσεις μεταξύ πελατών».
Ωστόσο, ο Öncü ακολουθεί μια ελαφρώς πιο προσεκτική προσέγγιση και επικεντρώνεται στο να κάνει σωστή την αγορά. Λέει ότι τους επόμενους τέσσερις μήνες η ομάδα θα δώσει μεγάλη προσοχή στη «βαθμολογία των πελατών όσον αφορά την ευκολία, την ευκολία χρήσης και την εμπιστοσύνη στην πλατφόρμα».
Το ΙΚΕΑ δοκιμάζει μια μοναδική προσέγγιση στη μεταπώληση και είναι αποφασισμένη να το πετύχει σωστά, λίγο καιρό αφότου μάλιστα εισήγαγε τα AI drones στις αποθήκες της, στρέφοντας όλα τα μάτια του λιανικού εμπορίου πάνω της.
