Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στον κόσμο του σύγχρονου εμπορίου είναι η πρόκληση της γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ των online και φυσικών καταστημάτων. Έτσι, η συνεργασία Shopify με τις real estate εταιρείας Simon Property Group και Leap έχει στόχο να προσφέρει στα digital brand έναν ταχύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο για να στήσουν ένα φυσικό κατάστημα και να απλοποιήσουν τη μετάβαση από το ψηφιακό στο φυσικό εμπόριο.
Μια απρόσκοπτη μετάβαση χωρίς εμπόδια
Σύμφωνα με την Emily Amor, Shopify marketing specialist στην Digital Darts, το κύριο όφελος για τα eCommerce brands που επιχειρούν να εισέλθουν στο φυσικό λιανεμπόριο είναι η άμεση αξιοπιστία που παρέχει η παρουσία σε ένα κατάστημα. Είναι πρακτικά το ανάποδο που συνέβαινε έως τώρα, όμως η επέκταση εκτός οθόνης για μια επιχείρηση σηματοδοτεί την εξέλιξη και την επιτυχία της και είναι και ένας από τους στόχους που έχει η δημοφιλής πλατφόρμα να ενοποιήσει το δια ζώσης με το eCommerce.

Επιπλέον, οι αγορές στο κατάστημα δίνουν πρόσβαση σε νέα segments πελατών που προτιμούν τις αγορές από κοντά και μπορεί επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών. Για τα brand που ξεκινούν online, η συνεργασία Shopify και Leap επιφέρει χαμηλότερο ρίσκο και ξεκλειδώνει οφέλη στις offline αγορές όπως το Shopify POS που ενοποιεί τους δυο κόσμους ενώ παράλληλα η δεύτερη χειρίζεται τα ακίνητα.
Η λειτουργία ενός φυσικού καταστήματος φέρνει νέα έξοδα: ενοίκιο, στελέχωση και κατανομή των αποθεμάτων οδηγώντας τα brand να προσαρμόζουν τις στρατηγικές marketing για τοπικό μάρκετινγκ και το βιωματικό branding.
Offline και online: Ένα συνδυαστικό μέλλον
H εξέλιξη αυτή με τη συνεργασία Shopify συγχρονίζεται με τις ανάγκες της εποχής όπου στόχος είναι οι ολοκληρωμένες omnichannel εμπειρίες με το ίδιο επίπεδο ευκολίας σε κάθε channel. Στο μέλλον μάλιστα αναμένεται μάλιστα να δούμε ακόμη περισσότερα υβριδικά μοντέλα να αναπτύσσονται με τα φυσικά καταστήματα να χρησιμεύουν ως χώροι εμπειριών ή κόμβοι εκπλήρωσης. Και για αυτό αν θέλουν να παραμείνουν ενεργά στον ανταγωνισμό θα πρέπει να προσφέρουν την ίδια ευκολία και εξατομίκευση με το διαδίκτυο, ανεξάρτητα με το σημείο που ξεκινάει ή ολοκληρώνεται μια αγορά.
Εξάλλου, η ανάμειξη των online και offline αγορών είναι ήδη εμφανής στη συμπεριφορά των καταναλωτών καθώς μέσα από ξεχωριστή έρευνα φάνηκε ότι περίπου 4 στους 10 καταναλωτές είναι πλέον Click-and-Mortar™ shoppers, προτιμώντας τις αγοραστικές διαδρομές που συνδυάζουν το ψηφιακό και το φυσικό σε σχέση με το αμιγώς offline ή online.

Συγκεκριμένα, το 25% είναι πλέον ψηφιακά υποβοηθούμενοι αγοραστές στο κατάστημα, επιλέγοντας να χρησιμοποιούν συνδεδεμένες τεχνολογίες για να βελτιώσουν τις αγορές τους στο κατάστημα. Ένα άλλο 14% είναι αγοραστές με παραλαβή, προτιμώντας να κάνουν τις αγορές τους ψηφιακά και να τις παραλαμβάνουν σε κατάστημα.
Έτσι, η συνεργασία Shopify αυτή είναι ένα σημάδι ότι το μέλλον πράγματι θα έχει πολυκαναλικές διαστάσεις, δίνοντας στους εμπόρους την ευκαίρια να αξιοποιούν κάθε ένα με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει ότι θα συνεχίσει να υπάρχει η έννοια του "εμπορικού δρόμου" καθώς οι χώροι θα προωθούνται στις εταιρείες προς αξιοποίηση και ανάπτυξη. Ο συνδυασμός λοιπόν offline και online θα γίνει απαραίτητος και έτσι, οι έμποροι θα πρέπει να παραμένουν ενήμεροι για τις τεχνολογικές εξελίξεις.