The 90's are back και τα brand λιανικής επαναφέρουν τη νοσταλγία με εμβληματικά προϊόντα και στυλ που σημάδεψαν τη γενιά των millennials. Ας κάνουμε μια αναδρομή!

Είστε έτοιμοι για μια δόση νοσταλγίας;

Η αναδρομή ξεκινάει με την αναβίωση του ρολογιού Baby-G της Casio, που ήταν δημοφιλές πριν από το 2000 σε συνεργασία με τα «The Powerpuff Girls», μια δημοφιλή σειρά κινουμένων σχεδίων από τα τέλη των 90's ώστε να συμπίπτει με την 30ή επέτειο του πρώτου και την 25η του δεύτερου.

Από την άλλη, η Gap ανακοίνωσε πρόσφατα τη συνεργασία της με την εταιρεία ρούχων Madhappy για μια σειρά νοσταλγικών ενδυμάτων που αντλούν έμπνευση από την ιστορία της Gap. «Ως παιδί που μεγάλωσε φορώντας Gap τη δεκαετία του '90, η ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί τους ήταν τιμή μου», δήλωσε ο Noah Raf, συνιδρυτής της Madhappy. «Είναι ένα βασικό στοιχείο της αμερικανικής κληρονομιάς».

Οι Millennials επιλέγουν το secondhand shopping
Στην εποχή του πληθωρισμού, η γενιά των Millennials αναδεικνύει το secondhand shopping και ψωνίζει με εγκράτεια, αλλάζοντας τις αγοραστικές τάσεις.

Η Adidas, εν τω μεταξύ, συνεργάζεται με τη μάρκα αθλητικών παπουτσιών Nice Kicks για δύο ζευγάρια παπουτσιών που γιορτάζουν τα βιντεοπαιχνίδια της δεκαετίας του '80 και του '90, σύμφωνα με το Forbes. «Πήραμε όλα αυτά τα νοσταλγικά συναισθήματα και τα ενσωματώσαμε στα παπούτσια, εστιάζοντας στη φορεσιμότητα και την αφήγηση ιστοριών», δήλωσε στο πρακτορείο ο Bryan Tang, επικεφαλής προϊόντων της Nice Kicks.

Επίσης, τα McDonald's κυκλοφόρησαν μια σειρά συλλεκτικών φλιτζανιών, συμπεριλαμβανομένου ενός φλιτζανιού Beanie Babies και ενός Jurassic Park. «Φέρνουμε πίσω μερικά από τα πιο αγαπημένα μας αναμνηστικά με ένα twist, δίνοντας στους οπαδούς μια ανάμνηση που μπορούν να κρατήσουν στα χέρια τους», δήλωσε ο Morgan Flatley, παγκόσμιος CMO και επικεφαλής νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων στο εστιατόριο γρήγορης εξυπηρέτησης. «Αυτά τα νέα συλλεκτικά κύπελλα θυμίζουν μερικά από τα πιο αξέχαστα σχέδια και τις παγκόσμιες συνεργασίες μας όλα αυτά τα χρόνια, επιτρέποντας στους παλιούς οπαδούς να ξαναζήσουν πολύτιμες στιγμές και βοηθώντας μια νέα γενιά να δημιουργήσει τις δικές της μόνιμες αναμνήσεις».

Σε διάφορες πόλεις επίσης των ΗΠΑ, όπως το Χιούστον, η Βοστώνη και το Μαϊάμι έχουν εμφανιστεί τα pop-up speakeasies «Back 2 The Video Store» και καταστήματα VHS με θεματικά, νοσταλγικά κοκτέιλ.

Microsoft: ”Λουκέτο” μπαίνει στο online store του Xbox360
Το τέλος μια εποχής έφτασε με το κλείσιμο του online store της Microsoft για το Xbox360.

Που χρησιμεύει η νοσταλγία στο eCommerce;

Η νοσταλγία αξιοποιεί τα θετικά συναισθήματα που συνδέονται με εμπειρίες του παρελθόντος, καθιστώντας την ένα ισχυρό εργαλείο marketing. Με αυτόν τον τρόπο οι πωλητές μπορούν να συνδεθούν συναισθηματικά με τους αγοραστές μέσα από προϊόντα, στυλ και αναφορές κουλτούρας από περασμένες εποχές. Μέσα από την ανάκληση αναμνήσεων από πιο ευτυχισμένες εποχές, οι μάρκες μπορούν να εμπνεύσουν αφοσίωση και να προκαλέσουν ενδιαφέρον.

Στην περίπτωση ειδικά των millennials που μέσα από έρευνα φάνηκε ότι αισθάνονται μια δυσανάλογα ισχυρή αίσθηση ταυτότητας γενιάς, η τακτική αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το 35% των καταναλωτών αυτής της ηλικιακής ομάδας θεωρούν ότι η γενεαλογική τους ομάδα αποτελεί πολύ ή εξαιρετικά σημαντικό μέρος της προσωπικής τους ταυτότητας, έναντι μόλις 32% του συνολικού πληθυσμού.

Έχει όμως και άλλες πτυχές αυτή η στρατηγική εκτός από τη νοσταλγία, καθώς απευθύνεται και σε νεώτερες γενιές που θέλουν να εξερευνήσουν τις ρετρό τάσεις, μιας και δεν τις έζησαν από πρώτο χέρι. Η Gen Z, οι μεγαλύτεροι από τους οποίους ήταν 3 ετών όταν τελείωσε η δεκαετία του 1990, αγαπάει την αισθητική της δεκαετίας, με τις αναφορές που κυκλοφορούν να λένε ότι αυτοί οι νεαροί καταναλωτές αναβιώνουν τα πάντα, από τα σταθερά τηλέφωνα μέχρι τα piercing στον αφαλό και το μακιγιάζ της Sade.

TikTok & influencers οδηγούν τις αγορές της Generation Z
Σε νέα έρευνα που διεξήθχη μαθαίνουμε ότι η Generation Z, το TikTok και οι influencers πάνε χέρι-χέρι στις αγορές!

Έστι, μέσα από τη νοσταλγία των 90's τα brands προσφέρουν στους millennials μια ανακουφιστική ματιά στο παρελθόν τους, ενώ εισάγουν τη Gen Z σε μια εποχή πλούσια από εμβληματική κουλτούρα και μόδα. Αναμειγνύοντας άψογα τη νοσταλγία με τις σύγχρονες ευαισθησίες, οι πωλητές στοχεύουν να δημιουργήσουν προϊόντα και εμπειρίες που βρίσκουν απήχηση σε όλες τις γενιές, δημιουργώντας νέους συναισθηματικούς δεσμούς. Γιατί η δεκαετία αυτή, έχει τη δύναμη baby!