Έκθεση αποκαλύπτει: Ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας «στο γκάζι» - Παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη

Ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας σημείωσε ανάπτυξη 8% το 2023 και προβλέπεται να ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο ευρώ σε πωλήσεις φέτος, σύμφωνα με νέα έκθεση της FTI Consulting.

Όπως μας γνωστοποιεί το consultancy, αυτή η έκθεση υπογραμμίζει την εύρωστη κατάσταση του online λιανικού εμπορίου στην Ευρώπη, το οποίο έχει σημειώσει σημαντική επέκταση.

Ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας αυξάνεται συνεχώς και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των διαδικτυακών αγοραστών. Πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στις online αγορές κατά τη διάρκεια των αυστηρών περιορισμών του 2020 και του 2021 και συνέχισαν αυτή τη συνήθεια.

Τα αποτελέσματα της έκθεσης

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας ωριμάζει, με βελτιωμένα επίπεδα υπηρεσιών, όπως η γρήγορη παράδοση και η ευρεία διαθεσιμότητα παράδοσης την επόμενη ημέρα. Επιπλέον, πολλοί έμποροι λιανικής προσφέρουν πλέον επιλογές «click-and-collect», επιτρέποντας στους πελάτες να αγοράζουν ηλεκτρονικά και να παραλαμβάνουν από το κατάστημα.

Οι Ευρωπαίοι λιανοπωλητές έχουν επίσης σημειώσει σημαντική αύξηση στις διασυνοριακές πωλήσεις. Αυτή η τάση υποστηρίζεται από την αλλαγή της στάσης των καταναλωτών, την καλύτερη υποδομή αποστολής και τον πολλαπλασιασμό των online αγορών. Η χωρίς σύνορα Schengen Area έχει διευκολύνει το ομαλό Shipping σε όλη την Ευρώπη.

Στις κορυφαίες διαδικτυακές αγορές στην Ευρώπη περιλαμβάνονται αμερικανικοί κολοσσοί όπως η Amazon και το eBay, καθώς και σημαντικοί τοπικοί παίκτες όπως η γερμανική Zalando, η Πολωνική Allegro και η Bol, η μεγαλύτερη διαδικτυακή εταιρεία λιανικής στην Ολλανδία και το Βέλγιο. Οι κινέζοι λιανοπωλητές όπως η AliExpress και η Temu είναι επίσης σημαντικοί παίκτες.

Ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας χωρίζεται ως εξής: Η αγορά της Δυτικής Ευρώπης κυριαρχεί, αποτελώντας το 67% του συνόλου των ευρωπαϊκών online πωλήσεων, ενώ η Ανατολική Ευρώπη αντιπροσωπεύει μόνο το 2%. Αυτή η διαφορά παρουσιάζει ευκαιρίες για ανάπτυξη στην Ανατολική Ευρώπη, εάν ο αριθμός των χρηστών και η υποδομή αποστολής μπορούν να βελτιωθούν.

Η μόδα πρωτοστατεί στο eCommerce

Η μόδα είναι βασικός μοχλός του eCommerce στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 56% όλων των online αγορών. Ο Kurt Staelens, ανώτερος διευθύνων σύμβουλος της FTI Consulting, σημείωσε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο πάει τόσο καλά που έχει γίνει το κυρίαρχο κανάλι για πολλούς τομείς. Η μόδα είναι το τέλειο παράδειγμα: η πλειονότητα των αγορών ρούχων γίνεται μέσω διαδικτύου - η υψηλότερη αναλογία όλους τους τομείς.

πηγή εικόνας: Statista

Ο ευρωπαϊκός eCommerce τομέας παρουσιάζει ποικιλία, με διαφορετικούς τύπους επιχειρήσεων να ευδοκιμούν. Ενώ εταιρείες όπως η Amazon είναι εξέχουσες στη Γαλλία, τοπικές πλατφόρμες όπως το Leboncoin.fr διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Ορισμένοι λιανοπωλητές, όπως το Zalando, επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους τομείς, όπως η μόδα, ενώ άλλοι, όπως το Leroy Merlin και το Carrefour, έχουν επεκταθεί με επιτυχία από τα παραδοσιακά δια ζώσης καταστήματα σε online αγορές.

Ο Staelens τόνισε την έντονη ανάπτυξη της online second-hand αγοράς στην Ευρώπη. Πάνω από το 87% των Ευρωπαίων που συμμετέχουν στο eCommerce εμπλέκονται σε αγορές μεταχειρισμένων. Μια βασική τάση αυτή τη στιγμή είναι η «δεύτερη ευκαιρία», είπε ο Staelens. Εταιρείες όπως η Vinted, η Backmarket και η Pixmania ηγούνται αυτής της θέσης, ακολουθώντας τη σύγχρονη ανάγκη για κυκλική οικονομία και μειώνοντας τα αποτυπώματα άνθρακα.