Μια συχνή παρανόηση που όλοι πιθανώς πιστεύουμε ότι ισχύει είναι ότι οι γυναίκες τείνουν να ψωνίζουν περισσότερο. Όμως, μέσα από την νέα έρευνα Consumer Insights Report 2025 από την marketing πλατφόρμα Wunderkind που βασίζεται στο AI, μαθαίνουμε πώς πρόκειται να ψωνίσουν online οι άνδρες και οι γυναίκες το 2025 και τα αποτελέσματα για το κοινό στις online αγορές είναι εντυπωσιακά.

Ποιοι θα κυριαρχήσουν στις eCommerce αγορές;

Μέσα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα άνω των 500 καταναλωτών με ποικιλομορφία ως προς το φύλο, την εθνικότητα, την ηλικία και το εισόδημα του νοικοκυριού, ένα αξιοσημείωτο 33% των ανδρών σκοπεύει να αυξήσει τη δραστηριότητά του στις online αγορές το 2025, σε σύγκριση με μόνο το 26% των γυναικών. Μάλιστα ένα 13% των γυναικών δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να μειώσουν τις διαδικτυακές αγορές τους το επόμενο έτος έναντι μόνο ενός 7% των ανδρών δηλώνουν ότι θα το κάνουν. Περαιτέρω οδηγός αυτής της αύξησης των online αγορών είναι οι νεότερες γενιές, με το 32% των millennials και το 31% της Gen Z να είναι έτοιμοι να κάνουν περισσότερες eCommerce αγορές το νέο έτος.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για τις προσδοκίες στο online shopping το 2025

Τι προσδοκούν οι καταναλωτές στο online shopping το 2025;
Το 2025 έφτασε και πλέον οι καταναλωτές διατυπώνουν τις προσδοκίες τους από το online shopping για το νέο κύκλο πωλήσεων που ξεκινά.

Οι άνδρες (48%) και οι γυναίκες (45%) ψωνίζουν online δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα σε παρόμοια ποσοστά. Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των καταναλωτών ψωνίζουν κυρίως για τον εαυτό τους, με τη Gen Z (72%), τους millennials (67%) και τους άνδρες (69%) να το κάνουν περισσότερο, σε σύγκριση με το 62% των γυναικών.

Αν και συνολικά η μόδα παραμένει η κορυφαία κατηγορία προϊόντων στο eCommerce σε όλους τους τομείς, με το 60% των καταναλωτών να αγοράζει ρούχα μέσω διαδικτύου, σχεδόν οι μισοί άνδρες (49%) υπερτερούν ειδικά στα ηλεκτρονικά είδη, έναντι μόνο 17% για τις γυναίκες. Τα διαδικτυακά marketplaces όπως Amazon και Temu αποτελούν την κορυφαία πηγή για online αγορές για 53% όλων των καταναλωτών και η προτίμησή τους είναι ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των ανδρών με 56%. Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης όπως Walmart και Target έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις γυναίκες με 40%.

8 στους 10 shoppers είναι ικανοποιημένοι από τα marketplace
Νέα έρευνα από τις ΗΠΑ παρουσιάζει την αυξημένη προτίμηση των καταναλωτών στις online αγορές από marketplace, καθώς αναζητούν μεγαλύτερη ικανοποίηση πελατών.

Η έρευνα της Wunderkind διαπίστωσε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να δώσουν προτεραιότητα στην «καλύτερη τιμή» ως αποφασιστικό παράγοντα με 39% έναντι 30% των γυναικών όταν αγοράζουν μέσω διαδικτύου, γεγονός που αντανακλά την έμφαση που δίνουν στις αγορές με γνώμονα την αξία. Οι άνδρες ανταποκρίνονται καλύτερα στα social media ads με 34% έναντι 22% των γυναικών, δείχνοντας μεγαλύτερη κλίση προς την επιρροή των ψηφιακών διαφημίσεων. Ωστόσο, οι άνδρες παρακινούνται λιγότερο από τις γυναίκες από το οπτικό περιεχόμενο και την αφήγηση ιστοριών, με λιγότερους από τους μισούς άνδρες να το αναφέρουν ως κίνητρο σε σχέση με τις γυναίκες.

«Αυτή η έκθεση δεν αφορά μόνο τον εντοπισμό του ποιος ψωνίζει περισσότερο, αλλά και την κατανόηση του γιατί και πώς να τους προσεγγίσουμε στις online αγορές», δήλωσε ο Tim Glomb, VP of digital, content and AI at Wunderkind. «Αξιοποιώντας αυτές τις γνώσεις, οι μάρκες μπορούν να προσαρμόσουν τις προσφορές και τα μηνύματά τους ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, εξασφαλίζοντας υψηλότερα ποσοστά engagement και μετατροπής. Το one-fits-all marketing ανήκει στο παρελθόν.».