Οι δασμοί ανεβάζουν τις τιμές: Η Amazon «κρούει τον κώδωνα»

Η Amazon, με τις τεχνολογικές της καινοτομίες και την παγκόσμια παρουσία της, έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες eCommerce δυνάμες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, αυτή η αναγκάζεται, όπως διαβάζουμε στο CNN, να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις, καθώς οι αυξανόμενοι δασμοί πιέζουν τους πωλητές της. 

Ο CEO της εταιρείας, Andy Jassy, προειδοποίησε πρόσφατα ότι οι τιμές των προϊόντων μπορεί να αυξηθούν, καθώς πολλοί από τους third-party πωλητές της δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα επιπλέον κόστη και είναι αναγκασμένοι να τα μεταφέρουν στους καταναλωτές.

Ο εμπορικός «πόλεμος» που ξεσπά με τους νέους δασμούς

Ο Jassy δήλωσε ότι ανάλογα με τη χώρα, οι πωλητές ενδέχεται να μην έχουν 50% περιθώριο κέρδους για να καλύψουν τους δασμούς. Πρόσθεσε ότι η Amazon προσπαθεί να περιορίσει τον αντίκτυπο στους πελάτες κάνοντας πρώιμα βήματα, όπως η αγορά αποθεμάτων εκ των προτέρων και η επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με τους πωλητές για να διατηρηθούν οι τιμές χαμηλές.

Την Τετάρτη, 9 Απριλίου, ο πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε μια 90ήμερη αναστολή στους νέους δασμούς για τις περισσότερες χώρες, αλλά διατήρησε την απότομη αύξηση στους δασμούς για τα κινεζικά προϊόντα. Οι δασμοί των ΗΠΑ για τις κινεζικές εισαγωγές αυξήθηκαν στο 125%, και σε απάντηση, η Κίνα επέβαλε δασμό 84% στις αμερικανικές εισαγωγές. Πολλά προϊόντα της Amazon προέρχονται από την Κίνα, καθιστώντας την πλατφόρμα ευάλωτη σε τέτοιες εμπορικές εντάσεις, όπως διαβάζουμε.

Δασμοί Trump: Πώς επηρεάζουν τις ελληνικές online αγορές;
Οι αλλαγές των δασμών τις ΗΠΑ, εκτός από τον κινεζικό ανταγωνισμό, αναμένεται να επηρεάσει και την ΕΕ. Τι σημαίνει αυτό για τις online αγορές στη χώρα μας;

Ο Jassy σημείωσε ότι μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει παρατηρήσει σημαντικές αλλαγές στις συνήθειες των πελατών. Παρατήρησε ότι κάποιοι καταναλωτές κάνουν προληπτικές αγορές,  πιθανώς για να αποφύγουν μελλοντικές αυξήσεις τιμών, ενώ άλλοι ακολουθούν τις συνήθειες εξοικονόμησης κόστους που ανέπτυξαν κατά την περίοδο της πρόσφατης ανόδου του πληθωρισμού.

Ο Jassy δήλωσε πώς οι πελάτες έχουν γίνει πιο προσεκτικοί και θα επιλέγουν φθηνότερες επιλογές ή θα κυνηγούν προσφορές όποτε είναι αυτό δυνατό.

Ενώ η Amazon συνεχίζει τις προσπάθειες για την εξομάλυνση των τιμών, η Walmart αντέδρασε διαφορετικά στην τρέχουσα αβεβαιότητα. Αφαίρεσε τις οικονομικές της εκτιμήσεις για το τρίμηνο, επικαλούμενη ανησυχίες σχετικά με το πώς οι δασμοί μπορεί να επηρεάσουν την απόδοσή της. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 4% στο τρίμηνο και επιβεβαίωσε τους στόχους για τα κέρδη του έτους.

Αυξήσεις τιμών VS UX: Η αναμέτρηση

Καθώς οι δασμοί συνεχίζουν να επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο, οι πλατφόρμες eCommerce  όπως η Amazon καλούνται να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος, το οποίο ενδέχεται να οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές. Οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν στις στρατηγικές τιμολόγησης, στη διαχείριση αποθεμάτων και επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με προμηθευτές για να διατηρήσουν τις τιμές ανταγωνιστικές.

Ενώ η Amazon κατάφερε να απορροφήσει κάποια κόστη, η πίεση στους πωλητές να αυξήσουν τις τιμές μπορεί να επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες. Καθώς οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί και ευαίσθητοι στις τιμές, και λόγω του πιεστικού πληθωρισμού αυτό το φαινόμενο εντείνεται, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν προσφέροντας αξία με ακαταμάχητες εκπτώσεις και βελτιωμένη εμπειρία πελατών, προκειμένου να διατηρήσουν σταθερό το μερίδιό τους στην αγορά, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον.