Αύξηση δασμών και στα ηλεκτρονικά - Οι καταναλωτές αναμένουν εκπτώσεις

Καθώς νέοι δασμοί αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή στις ΗΠΑ., το κόστος για ηλεκτρονικές συσκευές όπως υπολογιστές φορητούς και smartphones θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 11%, σύμφωνα με αναφορά του Joint Economic Committee analysis που παρουσίασε το MTC.

Με την αύξηση των τιμών, οι καταναλωτές γίνονται πιο στρατηγικοί. Αναζητούν μεγαλύτερες εκπτώσεις, συγκρίνουν τιμές από διάφορους προμηθευτές και προγραμματίζουν τις αγορές τους ώστε να καταφέρουν το μεγαλύτερο εκπτωτικό «deal».

Η πρόσφατη έκθεση Ecommerce Pulse Report από την Salsify και το Digital Shelf Institute (DSI), που βασίζεται σε έρευνα με περισσότερους από 1.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνει πώς οι οικονομικές αλλαγές επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες. 

Σύμφωνα με την έκθεση, το 53% των καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει ηλεκτρονικές συσκευές κατά τη διάρκεια μεγάλων εκπτώσεων, όπως την Amazon Prime Day, την Target Circle Week και τις προσφορές της Walmart. Αυτό δείχνει ότι οι προσφορές θα συνεχίσουν να είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τις πωλήσεις.

Επιπλέον, το 44% των καταναλωτών συγκρίνει τιμές από τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς προμηθευτές πριν αγοράσει, κάτι που δείχνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές είναι κρίσιμες για τις επιχειρήσεις.

Δασμοί & πληθωρισμός: Οι καταναλωτές επιλέγουν στρατηγικά

Τα ηλεκτρονικά παραμένουν μια από τις κορυφαίες επιλογές για το κοινό, αλλά οι καταναλωτές μπορούν και προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες. Ορίστε πώς εξελίσσεται η καταναλωτική συμπεριφορά σύμφωνα με την αναφορά:

  • Το Mobile Shopping: Το 59% των καταναλωτών ψωνίζουν μέσω smartphone, οπότε οι εταιρείες πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία ομαλών εμπειριών αγορών μέσω κινητού για να καταγράψουν αυτές τις πωλήσεις.
  • Οι καταναλωτές ψωνίζουν και εκτός Amazon: Το 54% των καταναλωτών ψωνίζουν σε πολλές αγορές, πράγμα που καθιστά σημαντική την παρουσία των εταιρειών σε διάφορες πλατφόρμες με σταθερές τιμές και βελτιστοποιημένο περιεχόμενο.
  • Η τιμή έχει περισσότερη σημασία από την πιστότητα στο brand: Το 70% των καταναλωτών λέει ότι οι εκπτώσεις είναι σημαντικός λόγος για μη προγραμματισμένες αγορές, πράγμα που σημαίνει ότι η τιμή είναι πλέον πιο ισχυρός παράγοντας από την προτίμηση σε μια μάρκα.
  • Οι κριτικές παίζουν μεγαλύτερο ρόλο από την τιμή: Το 25% των καταναλωτών βασίζεται σε κριτικές πελατών για να καθοδηγήσει τις αγορές τους, ακόμα περισσότερο από την τιμή (19%) ή τις εικόνες προϊόντων (22%). Αυτό δείχνει τη σημασία της εμπιστοσύνης μέσω των κριτικών και του ποιοτικού περιεχομένου.

Ο Dom Scarlett, Διευθυντής Έρευνας στην Salsify, δήλωσε πώς οι δασμοί και η οικονομική αβεβαιότητα κάνουν τους καταναλωτές πιο ευαίσθητους στην τιμή από ποτέ, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε όλες τις κατηγορίες. Ακόμη, πρόσθεσε πως για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, οι εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν την ψηφιακή τους παρουσία σε όλους τους μεγάλους προμηθευτές, να βελτιώσουν τις στρατηγικές τιμών τους και να παρέχουν πειστικό περιεχόμενο προϊόντων που ενισχύει την εμπιστοσύνη και ενθαρρύνει τις μετατροπές, ανεξαρτήτως του τι πουλούν.

EuroCommerce και νέοι δασμοί: Ζητά επίλυση από ΕΕ-ΗΠΑ
Οι νέοι δασμοί χαρακτηρίζονται «αδικαιολόγητοι» από την EuroCommerce - Ζητά άμεση επίλυση μέσω εμπορικών συζητήσεων μεταξύ ΕΕ & ΗΠΑ.

Οι βασικοί τομείς που πρέπει να επικεντρωθούν οι εταιρείες σύμφωνα με την έρευνα

Οι νέοι δασμοί ξεκινούν ανοδικό «μπαράζ» ανατιμήσεων. Με τις τιμές των καταναλωτικών αγαθών να αναμένεται να αυξηθούν το 2025, οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Η Ecommerce Pulse Report επισημαίνει τους εξής βασικούς τομείς στους οποίους οι εταιρείες πρέπει να επικεντρωθούν:

  • Το Mobile Shopping πρωταγωνιστεί: Με το 59% των πωλήσεων να πραγματοποιούνται μέσω κινητών, οι εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν τις καταχωρίσεις προϊόντων, το search μέσω κινητού και την εμπειρία checkout για να μειώσουν τις απώλειες.
  • Τα Urgency-Based Discounts οδηγούν σε πωλήσεις: Το 62% των καταναλωτών επηρεάζεται από τις εκπτώσεις της τελευταίας στιγμής ή τις προσφορές περιορισμένου χρόνου, επομένως η χρήση εκπτώσεων με περιορισμένο χρόνο μπορεί να ενισχύσει τις μετατροπές.
  • Οι καταναλωτές περιμένουν περισσότερα από απλές εκπτώσεις: Ενώ οι εκπτώσεις ενθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές, το 48% των καταναλωτών προτιμούν δωρεάν αποστολή, και το 41% εκτιμά ευέλικτες επιλογές πληρωμής. Οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν περισσότερα από εκπτώσεις για να προσελκύσουν και να κρατήσουν τους πελάτες.
  • Οι Mobile Shoppers προτιμούν τα Marketplace & Retailer Apps: Το 69% των καταναλωτών προτιμούν τη χρήση εφαρμογών όπως το Amazon και το eBay, ενώ το 45% χρησιμοποιεί εφαρμογές από λιανοπωλητές όπως το Target και το Best Buy. Οι εταιρείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε μια προσέγγιση πρώτα μέσω εφαρμογών για να παραμείνουν σχετικές και να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των καταναλωτών.
Οι άνδρες θα πάρουν τα ηνία στις online αγορές το 2025
Αλλαγή σκηνικού φαίνεται ότι θα δούμε το 2025 στις online αγορές με τους άντρες να ξεπερνούν τις γυναίκες στις αγορές και στα έξοδα!

Η αναφορά επισημαίνει σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών που προκλήθηκαν από την αύξηση των δασμών, του πληθωρισμού και των οικονομικών πιέσεων.

Οι δασμοί έφεραν αλλαγές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές προσεγγίζουν τις αγορές, κάνοντάς τους πιο ευαίσθητους στις τιμές. Αναζητούν στρατηγικά, συγκρίνουν τιμές και επιλέγουν την πιο συμφέρουσα. Χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τα κινητά για να περιηγηθούν και να πραγματοποιήσουν αγορές, συγκρίνοντας τιμές σε πολλές πλατφόρμες και περιμένοντας για sales κατά τη διάρκεια μεγάλων εκπτώσεων, όπως η Black Friday. 

Καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους, οι εταιρείες πρέπει να παραμείνουν ευέλικτες και να προσαρμοστούν, ενώ παρέχουν πιο ολοκληρωμένη εμπειρία πελατών, ανταγωνιστικές τιμές και ασυναγώνιστες προσφορές, ώστε να ικανοποιήσουν αυτές τις νέες απαιτήσεις.