Οι πολλαπλές επιλογές επιστροφών προϊόντων κατά τη διάρκεια των εορτών θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πωλήσεις και να δημιουργήσουν αφοσίωση στους καταναλωτές.
Αυτό αποκαλύπτει μια πρόσφατη έρευνα των Navar και Reshop (μέσω CSA), που απευθύνεται σε online λιανοπωλητές που στοχεύουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά την εορταστική περίοδο. Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 1.000 online αγοραστές στις ΗΠΑ, τονίζει ότι το 78% των καταναλωτών εκτιμά και επιθυμεί την επιλογή μεταξύ επιστροφής χρημάτων, πίστωσης ή ανταλλαγής αντικειμένου κατά την πραγματοποίηση επιστροφών την εορταστική περίοδο.

Αυξάνονται οι πωλήσεις
Ένα σημαντικό 82% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να κάνει μια αγορά στην εορταστική περίοδο εάν τους προσφερθούν πολλές ευέλικτες επιλογές επιστροφών προϊόντων. Πρόκειται για μια σημαντική αύξηση από 44% σε περιόδους εκτός εορτών, υποδηλώνοντας μια σαφή αλλαγή στις προσδοκίες των πελατών κατά τις γιορτές.
Περίπου το 60% των αγοραστών εξέφρασαν ότι οι ευέλικτες επιλογές επιστροφών προϊόντων θα τους έκαναν πιο πρόθυμους να ψωνίσουν ξανά από τον ίδιο λιανοπωλητή κατά τη διάρκεια των εορτών. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το 45% που αναφέρεται εκτός της περιόδου των εορτών.

Η ταχύτητα των επιστροφών χρημάτων επηρεάζει επίσης τις αποφάσεις αγορών, με το 75% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι οι ταχύτερες επιστροφές χρημάτων θα αύξαναν την πιθανότητα να επιστρέψουν στον πωλητή λιανικής. Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδόν οι μισοί (49,5%) δήλωσαν ότι θα εξέταζαν ακόμη και το ενδεχόμενο να πληρώσουν ένα μικρό ποσό για άμεσες επιστροφές χρημάτων.
Επιρροή στις τελικές αγορές
Οι πολιτικές επιστροφών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις γιορτινές αγορές, με το 83% των αγοραστών να δηλώνουν ότι ελέγχουν την πολιτική επιστροφών ενός καταστήματος πριν κάνουν μια αγορά. Περισσότεροι από τους μισούς (51%) ελέγχουν «πάντα» τις πολιτικές πριν δεσμευτούν σε μια παραγγελία.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι πολλοί αγοράζουν αντικείμενα γνωρίζοντας ότι μπορεί να τα επιστρέψουν. Περίπου το 72% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι είτε «πάντα» (33%) ή «μερικές φορές» (39%) αγοράζουν με την πρόθεση να επιστρέψουν. Το 2024, το 39% των καταναλωτών επέστρεφαν μια ηλεκτρονική αγορά τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Η δωρεάν αποστολή παραμένει κορυφαία προτεραιότητα
Η δωρεάν αποστολή είναι ένας κορυφαίος παράγοντας για επαναλαμβανόμενες αγορές, με το 66% των αγοραστών να προτιμούν καταστήματα λιανικής που δεν χρεώνουν επιπλέον για αποστολή ή επιστροφές, από 51% σε περιόδους εκτός διακοπών. Μετά τη δωρεάν αποστολή, οι δωρεάν επιστροφές κατατάσσονται ως ο δεύτερος πιο κρίσιμος παράγοντας όταν επιλέγετε πού να αγοράσετε.
Navar και Reshop σχολίασαν πως παρέχοντας διάφορες ευέλικτες επιλογές επιστροφών προϊόντων και μεθόδους επιστροφής χρημάτων, οι έμποροι λιανικής μπορούν να μετατρέψουν ένα πιθανό τρωτό σημείο σε ευκαιρία για ισχυρότερο customer engagement. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο ενισχύει την πίστη και την εμπιστοσύνη, αλλά ενθαρρύνει επίσης τις επαναλαμβανόμενες αγορές - βασικοί παράγοντες διαφοροποίησης στην ανταγωνιστική αγορά των εορτών.
Οι ευέλικτες επιλογές επιστροφών προϊόντων είναι σημαντικές στο eCommerce
Αυτή η κατάσταση υπογραμμίζει την αυξανόμενη σημασία της ευκολίας και της ευελιξίας στις επιστροφές προϊόντων. Η πληθώρα επιλογών σε επιστροφές και γρήγορα refund μπορεί να ξεχωρίσει τις επιχειρήσεις, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των πελατών. Αυτές οι πρακτικές όχι μόνο ενθαρρύνουν τις πωλήσεις κατά την περίοδο των διακοπών, αλλά δημιουργούν και εμπιστοσύνη και αφοσίωση μεταξύ καταστημάτων και αγοραστών, στοιχεία τα οποία είναι σημαντικά για την αύξηση και διατήρηση του κέρδους, σε περιόδους όπως η σεζόν των εορτών.