Με τον ερχομό και το πέρας της πανδημίας, το λιανικό εμπόριο είδε αλλαγές ακόμη και στο κλάδο των τροφίμων, για τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές πλέον διαμορφώνουν τις ανάγκες τους στο καταναλωτικό τοπίο.

Σύμφωνα με το Supermarket Perimeter, σε online σεμινάριο με τίτλο "Mastering Pricing and Promotion", η διευθύντρια πωλήσεων, Mia Boulos δήλωσε ότι υπάρχει η "υβριδική ευκαιρία" για να επηρεάζεις τους αγοραστές με online αγορές και παραλαβή αυτοπροσώπως.

Καταναλωτές: αναζητούν μεθόδους που να ταιριάζουν με τις ανάγκες τους

Η σημασία και οι προτεραιότητες έχουν πλέον αλλάξει και ως ένα βαθμό πλέον "τα ράφια των καταστημάτων γίνονται κέντρα εκπλήρωσης" δηλώνει η Boulos και η κατάσταση αρχίζει να ομαλοποιείται με τις απούσες προσφορές των τελευταίων χρόνων να επανέρχονται.

Οι online retailers κλίνουν προς τις second-hand αγορές
Η οικονομική κρίση που πλήττει το εμπόριο, έχει κάνει τους έμπορους λιανικής, όπως το eBay, να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στις second-hand αγορές.

Η έλλειψη προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα είχε οδηγήσει σε μια περίεργη αντίδραση στο καταναλωτικό τοπίο καθώς "οι αγοραστές πραγματικά δεν ξέρουν τι είναι μια καλή προσφορά αυτήν τη στιγμή", δήλωσε ο Steve Zurek. "Οι καταναλωτές ενεργούν με νοοτροπία πληθωρισμού, αλλά αυτό θα αρχίσει να υποχωρεί".

Αυτό όμως δίνει περιθώριο στην αυξανόμενη ευκαιρία για διαδικτυακές πωλήσεις μιας και "πολλοί αγοραστές ανακαλύπτουν ότι αυτές οι κατηγορίες μπορούν να αγοραστούν online" κάνοντα τα ψώνια εφικτά από οποιοδήποτε μέρος και οποιαδήποτε στιγμή.

Οι buyers μετανιώνουν συχνά τις social media αγορές
Με την πλειοψηφία των αγοραστών να μετανιώνει το social media shopping, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αμφισβητείται.

Στροφή στις online παραγγελίες

Μιας και οι online παραγγελίες εξοικονομούν χρόνο στους καταναλωτές, αρκετά markets στις ΗΠΑ υιοθετούν την τακτική παράδοσης στην πόρτα μέσα από τις ιστοσελίδες των ίδιων των brand ή από τα ειδικά σχεδιασμένα apps τους. Έτσι, μέσα από το πάτημα ενός κουμπιού οι πελάτες θα έχουν χαμηλότερες τιμές και φρέσκα τρόφιμα χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν και να ξεβολευτούν.

Επίσης, οι αγοραστές θα μπορούν να εξαργυρώνουν πόντους και προσφορές επιβραύβευσης αφότου συνδέσουν loyalty cards, οδηγώντας σε επιπλέον ειδικές εκπτώσεις επί του συνολικού ποσού.

Από που προτιμά τις πληροφορίες προϊόντων το κοινό; (ΗΠΑ)
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών μεταβάλονται συνεχώς και τώρα ανακαλύπτουμε με ποιο τρόπο προτιμούν να μαθαίνουν για τις πληροφορέις προϊόντων.

Ακόμη και τα αρτοποιεία go online

Καινοτομίες για online επιλογές στο καταναλωτικό τοπίο πλέον προσφέρουν και τα αρτοποιεία με ένα κατάστημα στην Ατλάντα των ΗΠΑ να προσφέρει το πρόγραμμα "Bakery-On-The-Go" όπου φρέσκα ή περιορισμένης διάθεσης προϊόντα να προσφέρονται μέσα στο κατάστημα, δείχνοντας μια τάση προτίμησης για άμεση κατανάλωση.

Οι αγοραστές φαίνεται ότι αν και ξοδεύουν περισσότερο για αρτοσκευάσματα σε σχέση με το 2019, τείνουν να αποθηκεύου λιγότερο και να αγοράζουν περισσότερο για εξορμήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία των σούπερ μάρκετ από την Circana, ο πραγματικός αντίκτυπος του πληθωρισμού στο τρέχον οικονομικό κλίμα είναι "λιγότερα τρόφιμα στο χέρι". Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν προμηθεύονται τρόφιμα με τον ίδιο σχεδόν ρυθμό όπως πριν από την πανδημία.

Το 2023, η χρήση όλων των φρέσκων τροφίμων πριν χαλάσουν, σύμφωνα με την Circana, σημείωσε υψηλότερη βαθμολογία από άλλες μεθόδους για την καταπολέμηση του πληθωρισμού του κόστους των τροφίμων από άλλες αλλαγές στα ψώνια ή τη διατροφή. Σημειώνεται επίσης ότι τα ψωμιά/κουλούρια/ψωμάκια/τορτίγιες κατατάσσονται στην όγδοη θέση μεταξύ των 10 κορυφαίων τροφίμων και ποτών που καταναλώνονται στο σπίτι, πίσω από τα ανθρακούχα αναψυκτικά (Νο. 1), τα φρούτα (Νο. 2) και τα αλατισμένα σνακ (Νο. 3) ενώ σε ετήσια κατανάλωση κατά κεφαλήν, τα αλμυρά σνακ και τα γλυκά τείνουν προς τα πάνω, ενώ τα σνακ που είναι πιο υγιεινά μειώνονται σταδιακά τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana.

Κύμα eCommerce απειλεί 45.000 καταστήματα λιανικής
Το eCommerce έχει γίνει μια σημαντική απειλή για τα καταστήματα λιανικής στο άμεσο μέλλον προβλέπουν οι αναλυτές.

Με τον τρόπο ζωής, τις διατροφικές, βιώσιμες και ηθικές ανάγκες στο προσκήνιο του μυαλού των αγοραστών, τα brand αναγκάζονται να επανεκτιμήσουν την ποιότητα των πληροφοριών για το προϊόν που μοιράζονται με τους αγοραστές στο διαδικτυακό καταναλωτικό τοπίο και πώς συγκρίνονται με τους ανταγωνιστές τους. Οι αγοραστές περιμένουν πλέον από τα brand να προχωρήσουν πέρα από τις πληροφορίες για το προϊόν στο πίσω μέρος της συσκευασίας, ώστε να συνδεθούν με τους αγοραστές σε όλο το φάσμα του παντός καναλιού, από την ανακάλυψη μέχρι την αγορά.