Χαμηλές τιμές vs luxury: Οι καταλωτές θα προτιμήσουν απομιμήσεις λόγω τιμής
Στη σήμερον ημέρα μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι υπάρχει ένα αντίγραφο σχεδόν για κάθε επώνυμο προϊόν. Παλαιότερα το να αγοράζεις απομιμήσεις θεωρούνταν κατακριτέο και ήταν το μυστικό των καταναλωτών ενώ επερχόταν και με θέματα όπως η παραβίαση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
eCommerce και η άνοδος των απομιμήσεων
Πλέον όμως οι απομιμητές των brand έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην αγορά και θεωρούνται και cool ως ένα βαθμό, μας ενημερώνει το CNBC.
«Δεν είναι απαραίτητα επειδή ο καταναλωτής δεν αγαπάει τη μάρκα, μερικές φορές απλά έχει περισσότερο οικονομικό νόημα να αγοράσει τις απομιμήσεις», δήλωσε η Sara Walker, influencer και ειδικός της βιομηχανίας της μόδας με έδρα το Λος Άντζελες.
Σε αντίθεση με τα παράνομα προϊόντα απομίμησης, τα οποία τείνουν να φέρουν μη εξουσιοδοτημένο εμπορικό σήμα ή λογότυπο μιας κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μάρκας, οι απομιμήσεις αυτές (ονόματι dupes) είναι συνήθως φθηνότερες, νόμιμες εναλλακτικές λύσεις για premium ή πολυτελή καταναλωτικά προϊόντα και σε ορισμένες περιπτώσεις προτιμώνται από τα ακριβότερα αντίστοιχα προϊόντα τους.
«Δεν είναι μια άμεση απομίμηση, είναι σαν να αναθεωρείς κάτι που είναι πολύ κομψό από τον κόσμο των σχεδιαστών προς ένα πιο προσιτό προϊόν», δήλωσε η Walker.
Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν τα brand βρήκαν «αυτήν τη διέξοδο για να λειτουργήσουν που ικανοποιεί τη ζήτηση των καταναλωτών» και τους κρατάει ασφαλείς από την πραγματική νομική δράση των εταιρειών που αντιγράφουν, σύμφωνα με την Ellyn Briggs, αναλύτρια εμπορικών σημάτων στην Morning Consult.
Ακόμα και όταν οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν το πραγματικό προϊόν, σχεδόν το 33% των ενηλίκων αγόρασε σκόπιμα μια απομίμηση ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας κάποια στιγμή, σύμφωνα με έκθεση της Morning Consult.
TikTok: Το σημείο εκκίνησης για τις απομιμήσεις
«Η διαδικτυακή κουλτούρα των dupe shopping, που επιταχύνθηκε από το TikTok», σύμφωνα με τον Briggs. «Το TikTok είναι το σημείο μηδέν για το πού συμβαίνουν όλα αυτά» καθώς έχει γίνει βασική βιτρίνα για αυτά, δήλωσε.
Οι νεότερες γενιές χρησιμοποιούν το TikTok Shop, το οποίο ξεκίνησε ως eCommerce πλατφόρμα μέσα στην εφαρμογή βίντεο τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους και σύντομα θα έρθει και στην Ευρώπη, περισσότερο από τις μεγαλύτερες ηλικίες: Περίπου το 40% των Gen Zers μεταξύ 18 και 26 ετών έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά και ένα 37% των millennials έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν στο TikTok Shop.
Όμως, απομιμήσεις σχεδιαστών υπάρχουν επίσης σε κολοσσούς λιανικής πώλησης όπως τα Amazon και Walmart, καθώς και στο Costco.
Τα αντίγραφα είναι ένδειξη της εποχής που διανύουμε
Συχνά, η αγορά των dupes προκύπτει από την ανάγκη των καταναλωτών να συμμετέχουν σε μια τάση χωρίς να ξοδέχουν υπέρογγα ποσά, ιδίως σε μια εποχή που τα στυλ ανακυκλώνονται ολοένα και γρηγορότερα. «Δεν είναι πάντα οικονομικά υπεύθυνο να αγοράζουμε το πρωτότυπο», δήλωσε η Walker.
Ο Briggs δήλωσε ότι κατά κάποιο τρόπο, οι ψεύτικες αγορές είναι μια μορφή κυνηγιού ευκαιριών, η οποία έχει «επανασυσκευαστεί» σε μια νέα υποκατηγορία διαδικτυακών αγορών, όπως ακριβώς και άλλες τάσεις του TikTok επαναφέρουν προϋπάρχουσες συμπεριφορές.
Όμως, η ποιότητα πιθανά θα διαφέρει καθώς παίρνετε αυτό για το οποίο πληρώνετε.