Από τους 1000 μεγαλύτερους διαδικτυακούς πωλητές στην Ευρώπη, μόνο το 49% έχει την έδρα του στην ήπειρο με την πλειονότητα να εδρεύει αλλού και κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες ή στην Κίνα. Μάλιστα το μερίδιο του online traffic για αυτές τις μη ευρωπαϊκές εταιρείες είναι ακόμη υψηλότερο.

To Internet Retailing με βάση στοιχεία από την έρευνα της RetailX Europe Top1000 360°, όπου αναφέρονται οι πιο επιτυχημένοι έμποροι στις πωλήσεις και την εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, προχώρησε για πρώτη φορά σε ανάλυση της έδρας έδρα των μεγαλύτερων διαδικτυακών πωλητών της ηπείρου.

Παίζοντας με εκτός έδρας

Με μικρή πλειοψηφία 51% έχει έδρα εκτός Ευρώπης και μάλιστα το traffic που αποδίδεται σε αυτές τις μη ευρωπαϊκές εταιρείες είναι ακόμη μεγαλύτερο στο 74%.

Η Ευρώπη ψηφίζει marketplaces για τις αγορές της
Τα marketplaces είναι η επιλογή των Ευρωπαίων για τις online αγορές τους.

Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα Amazon και eBay, τα οποία κυριαρχούν στο τοπίο του eCommerce παγκοσμίως αλλά είναι και μια ένδειξη για την αυξανόμενη δύναμη και εμβέλεια που έχουν αποκτήσει εταιρίες όπως τα Shein, Alibaba και Temu, που έχουν πετύχει σημαντικό μερίδιο πωλήσεων στην περιοχή σε σύντομο χρονικό διάστημα. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει κάποια αναφορά για τα συνολικά έσοδα αυτών των μη ευρωπαϊκών εταιρειών.

Ο ρόλος των marketplaces

Σε σχετική έκθεση, το ChannelX εξετάζει τον κυρίαρχο ρόλο των online αυτών marketplaces στο ευρωπαϊκό ηλ. εμπόριο, αναφέροντας ότι πολλοί καταναλωτές τα χρησιμοποιούν ουσιαστικά ως μηχανές αναζήτησης λιανικής πώλησης. Υπάρχουν περίπου 400 D2C marketplaces που λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη, μαζί με περισσότερες από 250 πλατφόρμες B2B.

Και συνεχώς εισέρχονται νέα marketplaces στο τοπίο που σημαίνει ότι η πίεση για τους τοπικούς παίκτες είναι ακόμη μεγαλύτερη και κάνει επιτακτικές τις στοχευμένες στρατηγικές.

Η έρευνα επίσης της RetailX αποκάλυψε πρόσφατα ότι η πλειοψηφία 54% των κορυφαίων Ευρωπαίων online πωλητών με 54% προσφέρουν δυνατότητα click and collect, που είναι πολύ δημοφιλής ανάμεσα στους καταναλωτές.

Πιθανά τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν πράγματι ότι η ανάπτυξη στην ήπειρό μας είναι πιο αργή και οι διεθνείς παίκτες ανταποκρίνονται πιο άμεσα στις ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών και τα αναδυόμενα trend κάνοντάς τις πιο θελκτικές και στους Ευρωπαϊκούς καταναλωτές.