Μια νέα έκθεση της γερμανικής εταιρείας ερευνών ECDB δείχνει ότι η Ευρώπη φιλοξενεί τα περισσότερα κεντρικά γραφεία από μεγάλες εταιρείες eCommerce.
Όπως διαβάζουμε στο eCommerce News, από τις 250 μεγαλύτερες eCommerce επιχειρήσεις παγκοσμίως, οι 95 εδρεύουν στην Ευρώπη.

Ο αριθμός αυτός είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από ό,τι στη Βόρεια και τη Νότια Αμερική μαζί, και πολύ υψηλότερος από την Ασία.
Ποιες χώρες στην Ευρώπη έχουν τα περισσότερα κεντρικά γραφεία;
Η Γερμανία έχει τα περισσότερα κεντρικά γραφεία στην Ευρώπη, με 22 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Otto, Zalando και About You. Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν από 17 το καθένα, ενώ η Ρωσία έχει 8. Η Ολλανδία και η Ελβετία έχουν και οι δύο από 5 κεντρικά γραφεία.
Όπως διαβάζουμε, η Ευρώπη προηγείται με το 38% των κεντρικών eCommerce γραφείων. Η Βόρεια και η Νότια Αμερική ακολουθούν στενά με 92 κεντρικά γραφεία (37%). Η Ασία έχει λιγότερα, με 57 (23%). Η Αυστραλία και η Ωκεανία έχουν έξι, ενώ η Αφρική δεν έχει κανένα.
Ο ρόλος των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας στο eCommerce
Παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει τα περισσότερα κεντρικά γραφεία, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό, με 80 από τις 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις eCommerce. Ακολουθεί η Κίνα με μόνο 17, τον ίδιο αριθμό με τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρει η πηγή. Ενώ η Κίνα έχει μια τεράστια αγορά eCommerce, οι περισσότερες από τις μεγάλες εταιρείες της είναι συγκεντρωμένες σε μερικές βασικές επιχειρήσεις, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου οι εταιρείες είναι απλωμένες.
Γιατί η τοποθεσία έχει σημασία για τις μεγάλες εταιρείες eCommerce
Σύμφωνα με το ECDB, η τοποθεσία μιας εταιρείας επηρεάζει την επιτυχία της. Οι υποδομές, οι επιχειρηματικοί πόροι και η πρόσβαση στην αγορά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, μόνο και μόνο επειδή μια χώρα έχει πολλά κεντρικά γραφεία δεν σημαίνει ότι κυριαρχεί στην αγορά.

Η Amazon εξακολουθεί να κυριαρχεί στο ευρωπαϊκό eCommerce
Η Amazon, με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία eCommerce, τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Παρόλο που η Ευρώπη έχει πολλές μεγάλες εταιρείες eCommerce, καμία από αυτές δεν συγκαταλέγεται στις 10 μεγαλύτερες στον κόσμο, διαβάζουμε.
Η υψηλότερη ευρωπαϊκή εταιρεία, η Otto Group, βρίσκεται μόλις στη 19η θέση. Μια ξεχωριστή μελέτη από το RetailX διαπίστωσε επίσης ότι μεταξύ των 1.000 μεγαλύτερων online πωλητών στην Ευρώπη, μόνο το 49% έχει στην πραγματικότητα την έδρα της στην Ευρώπη.
Αυτή η έρευνα δείχνει ότι πολλές μεγάλες εταιρείες eCommerce έχουν την έδρα τους στην Ευρώπη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κυριαρχούν στην αγορά. Εταιρείες όπως η Amazon εξακολουθούν να έχουν τις περισσότερες πωλήσεις, ακόμα και σε περιοχές με πολλούς ανταγωνιστές. Αυτό σημαίνει ότι η επιτυχία στο eCommerce δεν εξαρτάται μόνο από το πού βρίσκεται η εταιρεία, αλλά και από τη στρατηγική της, τους διαθέσιμους πόρους και την ικανότητά της να προσεγγίσει διεθνείς πελάτες.