Οι online αγορές γίνονται απαραίτητες στους τεχνολογικά επιφυλακτικούς Γερμανούς
Η άνοδος του eCommerce στην Ευρώπη γενικότερα μπορεί να είναι γεγονός, όμως μέσα από έρευνα φαίνεται ότι η Γερμανία έχει μετατραπεί σε ένα έθνος online αγοραστών μέσα στα χρόνια αυτά- απόηχο της πανδημίας COVID-19. Ένα εντυπωσιακό λοιπόν 99% των ενηλίκων σε μια χώρα όπου πάνω από το 70% των εταιρειών εξακολουθούν να χρησιμοποιούν συσκευές φαξ προβαίνουν πλέον σε online αγορές. Μάλιστα ένα 39% το κάνει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Η Γερμανία δείχνει την "αγάπη" της για το online shopping
Μέσα από έρευνα που έκανε το γερμανικό ινστιτούτο GfK με τη Mastercard φαίνεται ότι οι συνήθειες των Γερμανών αλλάζουν και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ευκολία και το εύρος που προσφέρουν οι online αγορές. Ο δικηγόρος Alvaro Pinilla επιμελήθηκε διαδικτυακά το νέο του διαμέρισμα στο Βερολίνο, αγοράζοντας λάμπες, σκεύη κουζίνας, χαλιά και έπιπλα μέσω διαδικτύου δηλώνοντας ότι «είναι η άνεση του να μην χρειάζεται να φύγεις από το σπίτι. Πιστεύω επίσης ότι οι διαδικτυακές τιμές είναι εξίσου ανταγωνιστικές, ή και καλύτερες από αυτές σε ένα φυσικό κατάστημα».
Και καθώς αφήσαμε πίσω μας την Cyber week και έρχεται η επικείμενη περίοδος των εορταστικών αγορών, τα επίπεδα του των eCommerce αγορών αναμένεται να αγγίξουν τα €87,1 δισ. σύμφωνα με τις προβλέψεις της ένωσης λιανικού εμπορίου της Γερμανίας HDE. Η έρευνα με περισσότερους από 1.000 ερωτηθέντες διαπίστωσε ότι η μόδα είναι μακράν η πιο δημοφιλής κατηγορία προϊόντων στις online αγορές με τα 2/3 να παραγγέλνουν ρούχα και παπούτσια τους τελευταίους 12 μήνες, ποσοστό που στην αρχή της πανδημίας το 2020 ήταν 43%. Μάλιστα για το 2023 η Γερμανία αντιπροσώπευε $37,6 δισ. σε έσοδα του Amazon το 2023, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη διεθνή αγορά της εταιρείας.
Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία είναι τα ηλεκτρονικά είδη με σχεδόν τους μισούς Γερμανούς να παραγγέλνουν φέτος αυτά τα προϊόντα μέσω διαδικτύου ενώ μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, οι online αγορές ειδών παντοπωλείου έχουν επίσης αυξηθεί στο 25% από 7% το 2020, ενώ το ποσοστό των ανθρώπων που παραγγέλνουν προϊόντα προσωπικής φροντίδας στο διαδίκτυο έχει σχεδόν διπλασιαστεί, από 18% το 2020 σε 35% το 2024 αναφέρει η έρευνα της GfK.
Σχεδόν 4 στους 10 Γερμανούς προτιμούν να ψωνίζουν από το κινητό, ένα 10% από ένα tablet και οι μισοί από desktop. Η HDE εκτιμά ότι οι πωλήσεις ύψους σχεδόν €47 δισ. πραγματοποιήθηκαν μέσω των smartphones, τα οποία αντιπροσώπευαν το 55% ρεκόρ στις online λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία πέρυσι.