Καθώς τα marketplaces κυριαρχούν ολοένα και περισσότερα στις παγκόσμιες αγορές έχουν βοηθήσει παραδόσεις ομορφιάς που κάποτε περιορίζονταν σε συγκεκριμένες περιοχές να ευδοκιμούν πλέον παγκοσμίως, χάρη στο eCommerce και τις online πωλήσεις.
Το eCommerce γινεται ambassador της ομορφιάς
Σύμφωνα με έρευνα της Euromonitor International, η γαλλική περιποίηση, η αγιουρβεδική ομορφιά και η κορεατική περιποίηση που κάποτε ήταν αποκλειστικότητα στις αγορές τους πλέον βρίσκονται μόνο ένα κλικ μακριά. Έτσι, με την ζήτηση να αυξάνονται, τα beauty brand εξελίσσονται σε επιχειρήσεις πολλών δισεκατομμυρίων.

Η έρευνα μάλιστα σημειώνει ότι πριν από μια δεκαετία, η εύρεση αυθεντικών προϊόντων K-beauty ή J-beauty απαιτούσε ταξίδια ή εξαιρετικά εξειδικευμένα καταστήματα. Πλέον μέσα από marketplaces όπως τα Amazon ή ακόμη και τα Sephora να κυριαρχούν στον κλάδο, όλα είναι πολύ άμεσα διαθέσιμα και σε ένα μεγαλύτερο εύρος κοινού. Εξ' άλλου η ομορφιά και η προσωπική φροντίδα αποτελούν το 70% των πωλήσεων FMCG στο eCommerce και μόνο το Amazon αντιπροσώπευε το 38% στις online πωλήσεις για κορυφαία διεθνή brand ομορφιάς το 2024.
Η COSRX, μια κορυφαία κορεατική μάρκα ομορφιάς, πούλησε το 72% των προϊόντων της μέσω του Amazon. Η ανάπτυξη φυσικά έχει περαιτέρω επιταχυνθεί μέσα από τα social media με hashtag όπως το #Kbeauty να έχουν πάνω από 7,7 εκατ. αναρτήσεις στο Instagram και 1,4 εκατ. στο TikTok, αποδεικνύοντας τη δύναμη του user-generated content στη διάδοση των τάσεων ομορφιάς.

Ένας κόσμος πολιτισμικής ομορφιάς
Φαίνεται ότι το προβάδισμα έχουν πάρει οι ασιατικές μάρκες ομορφιάς, ιδίως από την Κορέα και την Ιαπωνία, οι οποίες ευδοκιμούν στο εξωτερικό. Κατά μέσο όρο, οι εγχώριες αγορές αντιπροσωπεύουν μόνο το 22% στις online πωλήσεις τους. Η COSRX ηγείται της τάσης, με το 93% των διαδικτυακών πωλήσεών της να προέρχεται από χώρες εκτός της Νότιας Κορέας.
Από την άλλη, τα ινδικά brand ομορφιάς αντιμετωπίζουν περισσότερες προκλήσεις παρά τη μεγάλη διασπορά. Η Forest Essentials, για παράδειγμα, βλέπει μόνο ένα 28% των πωλήσεών της online από διεθνείς αγορές. Οι αφρικανικές μάρκες ομορφιάς, ωστόσο, κερδίζουν έδαφος με το marketing σε καταναλωτές με σκουρόχρωμη επιδερμίδα και την αξιοποίηση μοναδικών συστατικών.
Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί (47%) από τους επαγγελματίες της ομορφιάς αναφέρουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενισχύσει τη δέσμευση των πελατών μέσω εξατομικευμένων συστάσεων. Τεχνολογίες όπως η ανάλυση περιποίησης της επιδερμίδας με βάση το DNA και οι σύμβουλοι ομορφιάς AI θα εξατομικεύσουν περαιτέρω τις ρουτίνες ομορφιάς.
Η έρευνα αναφέρει επίσης ότι το eCommerce στις αναδυόμενες αγορές πρόκειται επίσης να αυξηθεί. Οι πωλήσεις ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή άγγιξαν τα $47 δισ. το 2024 σε online πωλήσεις και αναμένεται να φτάσουν τα $75 δισ. μέχρι το 2028. Τέτοιες εξελίξεις είναι πράγματι αυτό που λέμε παγκοσμιοποίηση καθώς μυστικά και πρακτικές τόσο ομορφιάς αλλά σίγουρα και σε άλλους τομείς, μπορούν πλέον να υιοθετηθούν από ένα ευρύτερο κοινό και να προωθήσουν τα θετικά που έχει να προσφέρει ο κάθε πολιτισμός στον πλανήτη αυτό.