Ολοένα και περισσότεροι παγκόσμιοι λιανοπωλητές χρησιμοποιούν AI εργαλεία
Οι έμποροι λιανικής σε όλο τον κόσμο εντείνουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, λανσάροντας AI εργαλεία σε καταστήματα και εφαρμογές. Η Walmart Chile εισάγει «έξυπνα» καρότσια με τεχνητή νοημοσύνη, ενώ το Central Food Retail στην Ταϊλάνδη λάνσαρε έναν βοηθό αγορών AI, το «Tops Chef Bot».
Όπως διαβάζουμε στο PYMNTS, μια πρόσφατη μελέτη από την Bain & Company δείχνει ότι ενώ πολλοί καταναλωτές στις ΗΠΑ είναι αισιόδοξοι για την τεχνητή νοημοσύνη στο λιανικό εμπόριο, το 71% δεν συνειδητοποιεί ότι το χρησιμοποιεί ήδη κατά τις αγορές του.
Η Walmart Chile λανσάρει τα «έξυπνα» καρότσια
Η Walmart Chile λανσάρει καρότσια αγορών εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη σε πέντε καταστήματα Lider Express, καθιστώντας την πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα που υιοθετεί την τεχνολογία έξυπνων καρτών που βασίζεται σε υπολογιστική όραση.
Το σύστημα, που ονομάζεται «Al Carro de Líder», χρησιμοποιεί AI εργαλεία, αποσπώμενες συσκευές με διπλές κάμερες συνδεδεμένες σε τυπικά καλάθια αγορών. Η τεχνολογία, που παρέχεται από την Shopic, μπορεί να αναγνωρίσει χιλιάδες προϊόντα με ακρίβεια άνω του 95%. Σύμφωνα με τον Frank Eckert, κεντρικό διευθυντή λειτουργιών της Walmart Chile, «Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να εξοικονομήσουν χρήματα και να ζήσουν καλύτερα. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών που εξοικονομούν χρόνο για τους πελάτες μας είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους υλοποιούμε αυτήν την αποστολή».
Τα έξυπνα καροτσάκια επιτρέπουν στους πελάτες να σαρώνουν αντικείμενα, να παρακολουθούν τις δαπάνες τους και να αποφεύγουν τις παραδοσιακές γραμμές ολοκλήρωσης αγοράς. Οι αγοραστές μπορούν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους σε λιγότερο από ένα λεπτό, σε σύγκριση με την αναμονή των εννέα λεπτών στις λωρίδες ταμείου. Η υπηρεσία ξεκινά σε πέντε περιφέρειες της Μητροπολιτικής Περιφέρειας: La Florida, Quilicura, Las Condes, Lo Barnechea και Padre Hurtado.
Bain Study: Οι περισσότεροι αγοραστές των ΗΠΑ δεν γνωρίζουν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Μια νέα μελέτη της Bain & Company αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι online αγοραστές στις ΗΠΑ αλληλεπιδρούν εν αγνοία τους με την τεχνητή νοημοσύνη. Η έρευνα με 700 αγοραστές διαπίστωσε ότι το 71% δεν γνώριζε ότι είχε χρησιμοποιήσει AI εργαλεία κατά τις αγορές, παρόλο που είχε επισκεφτεί καταστήματα λιανικής που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη.
Παρά αυτή την έλλειψη ευαισθητοποίησης, οι καταναλωτές είναι αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης. Περίπου το 50% πιστεύει ότι θα αλλάξει την εμπειρία αγορών και το 41% είναι ανοιχτό στη χρήση εργαλείων AI από αξιόπιστα brands. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές παραμένουν ικανοποιημένοι με τις τρέχουσες μεθόδους αγορών τους χωρίς τεχνητή νοημοσύνη, με το 47% να το αναφέρει ως εμπόδιο στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 39% πιστεύει ότι δεν χρειάζεται την τεχνητή νοημοσύνη στην εμπειρία αγορών τους. Μόνο το 22% εκφράζει δυσπιστία στην τεχνητή νοημοσύνη.
Ο Merritt Robinson, παγκόσμιος επικεφαλής σχεδιασμού της Bain, σχολίασε: «Η εμπειρία των online αγορών έχει ρυθμιστεί τόσο καλά τις τελευταίες δύο δεκαετίες που οι βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες τεχνητής νοημοσύνης των εμπόρων λιανικής θα πρέπει να είναι η συμπλήρωση των υπαρχουσών συνηθειών αγορών παρά η αντικατάστασή τους».
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι αγοραστές θεωρούν τις ανακριβείς πληροφορίες προϊόντων και τα προφανή σφάλματα ως τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα της εμπειρίας αγορών χρησιμοποιώντας AI εργαλεία.
Η Thai Retail Giant παρουσιάζει τον AI Shopping Assistant
Το Central Food Retail στην Ταϊλάνδη κυκλοφόρησε τον πρώτο βοηθό αγορών της χώρας με τεχνητή νοημοσύνη για σούπερ μάρκετ. Το «Tops Chef Bot», που κυκλοφόρησε στις 2 Δεκεμβρίου, ενσωματώνει τη γενετική τεχνολογία AI του Google Cloud με την προσωπική υπηρεσία αγοραστών του λιανοπωλητή μέσω LINE, μια δημοφιλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων.
Ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης παρέχει τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: εξατομικευμένες συστάσεις προϊόντων, καθοδήγηση προετοιμασίας γευμάτων με ποσότητες συστατικών, ειδοποιήσεις διαφημιστικών συμφωνιών και δυνατότητα σύνδεσης με ανθρώπινο προσωπικό για βοήθεια. Ο Stephane Coum, Διευθύνων Σύμβουλος του Central Retail's Food Group, δήλωσε: «Δίνουμε προτεραιότητα στην ενοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουμε τις δραστηριότητές μας και να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη».
Ο βοηθός χρησιμοποιεί το μοντέλο Gemini 1.5 Flash του Google Cloud για να υποστηρίξει πολυάσχολους πελάτες της πόλης που μπορεί να μην έχουν χρόνο για ψώνια ή προετοιμασία γευμάτων. Μπορεί επίσης να φιλοξενήσει διατροφικούς περιορισμούς και θρησκευτικές προτιμήσεις, βοηθώντας στη διαχείριση του αποθέματος και προτείνοντας συμπληρωματικά προϊόντα.
Η Central Retail σχεδιάζει να επεκτείνει την υπηρεσία σε όλη την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tops, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της να γίνει μια παγκοσμίου φήμης εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων παντός καναλιού.
Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει το λιανικό εμπόριο βελτιώνοντας τις εμπειρίες των πελατών, επιταχύνοντας τις διαδικασίες και εξατομικεύοντας τις υπηρεσίες. Ολοένα και περισσότερα brands χρησιμοποιούν AI εργαλεία στο eCommerce. Οι επαγγελματίες του χώρου οφείλουν να προσαρμοστούν χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για καλύτερες συστάσεις, διαχείριση αποθέματος και marketing, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών τους.