Οι έμποροι λιανικής έχουν μετατρέψει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI ή GenAI) σε νούμερο ένα βοηθό τους, καθώς την αξιοποιούν για ανάλυση συναλλαγών, πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς και ενίσχυση της ασφάλειας των πληρωμών.

Όπως αναφέρεται στο PYMNTS, οι εταιρείες που ενσωματώνουν επιτυχώς το Gen AI αναφέρουν βελτιωμένη διατήρηση πελατών, μεγαλύτερη ακρίβεια στις προβλέψεις και πιο τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων με βάση τα δεδομένα. Ωστόσο, παραμένει ένα χάσμα μεταξύ φιλοδοξίας και εκτέλεσης, καθώς πολλοί έμποροι λιανικής δεν έχουν εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των δεδομένων τους.

Το Gen AI κυριαρχεί ολό και περισσότερο στο online shopping
To Gen AI συνεχίζει να γίνεται ένα must-have καθώς πλέον τα δεδομένα του online shopping traffic δείχνουν εξαιρετικά ενθαρρυντικά.

Η έρευνα και τα ευρήματα

Σύμφωνα με πρόσφατα ευρήματα, σχεδόν το 75% των εμπόρων λιανικής σκοπεύουν να επεκτείνουν τη χρήση του GenAI για ανάλυση συναλλαγών μέσα στο επόμενο έτος. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με εμπόδια που αφορούν το data integration, την ασφάλεια και την προσβασιμότητα. Χωρίς τη σωστή υποδομή, η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να μην προσφέρει τα αναμενόμενα οφέλη.

Μια μελέτη της PYMNTS Intelligence και της Fiserv, με όνομα «GenAI Applications in Retail Transaction Analysis: Industry Trends and Insights», εξέτασε 390 στελέχη από επιχειρήσεις λιανικής στις ΗΠΑ με ετήσια έσοδα τουλάχιστον 500 εκατομμύρια δολάρια.

Η έρευνα αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το GenAI, τα οφέλη που αποκομίζουν και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν.

Κύρια ευρήματα της έκθεσης περιλαμβάνουν:

  • Πάνω από το 90% των εμπόρων λιανικής χρησιμοποιούν ήδη την γενετική τεχνητή νοημοσύνη για ανάλυση δεδομένων συναλλαγών, με ορισμένες περιπτώσεις χρήσης να προσφέρουν υψηλές αποδόσεις.
  • Λιγότερο από το ένα τρίτο των εταιρειών αισθάνονται ιδιαίτερα σίγουρες για τις ικανότητές τους στη διαχείριση δεδομένων, αποκαλύπτοντας ένα κενό στην ετοιμότητα για AI.
  • Οι έμποροι λιανικής που επενδύουν στο GenAI σε πολλαπλούς τομείς αποκτούν ισχυρότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  • Τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση περιλαμβάνουν δυσκολίες στο integration των συστημάτων και ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα.
  • Το 73% των επιχειρήσεων σχεδιάζει να αυξήσει τους προϋπολογισμούς τους για την γενετική τεχνητή νοημοσύνη το 2025, με τις εταιρείες που διαθέτουν ισχυρές στρατηγικές data να ηγούνται της προσπάθειας.

Οι έμποροι λιανικής που θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια είναι πιθανό να δουν σημαντικά οφέλη. Ωστόσο, όσοι δεν αντιμετωπίσουν τις σοβαρές και ουσιαστικές προκλήσεις που σχετίζονται με τα δεδομένα ενδέχεται να δυσκολευτούν να λάβουν πλεονεκτική θέση σε μια αγορά που καθοδηγείται από την τεχνητή νοημοσύνη. Καθώς η υιοθέτηση της GenAI επιταχύνεται, η επιτυχία δεν θα εξαρτηθεί μόνο από τη χρήση της τεχνολογίας, αλλά και από την αποτελεσματική εφαρμογή της.

AI και eCommerce ανάπτυξη

Για τις επιχειρήσεις eCommerce, η χρήση GenAI με βάση τα δεδομένα είναι ταυτόχρονα ευκαιρία και πρόκληση. Οι επαγγελματίες που τη χρησιμοποιούν σωστά μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών, να διαχειριστούν καλύτερα το απόθεμά τους, να αυτοματοποιήσουν τα συστήματά τους και να κάνουν πιο εύκολες τις πληρωμές. 

Ήδη, το AI αξιοποιείται για να αντιμετωπίσει σοβαρά και χρόνια προβλήματα στο eCommerce, όπως οι επιστροφές των αγαθών που αγοράζονται online.

AI η λύση για να μειωθούν οι επιστροφές ρούχων
Οι AI λύσεις φαίνεται ότι δίνουν στους έμπορους μια πιθανότητα για να καταφέρουν να μειώσουν τις επιστροφές ρούχων.

Όμως, όσοι δεν διαχειρίζονται σωστά τα δεδομένα και τα συστήματα ασφαλείας τους, ενδέχεται να μείνουν πίσω, καθώς θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο digital.

Φυσικά, πρέπει να αναφερθεί πώς εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων από το AI κ.α. Οι επαγγελματίες και οι πολίτες επηρεάζονται από σχετικές προκαταλήψεις, εξαιτίας της ξαφνικής και ταχείας ανάπτυξης αυτής της τεχνολογίας και του γεγονότος ότι βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο εφαρμογής.

Η σωστή χρήση του AI μπορεί να αλλάξει το eCommerce, ειδικά στην εποχή όπου οι καταναλωτές αλλάζουν γρήγορα τις αγοραστικές τους συνήθειες, με βάση τα trends. Οι επιχειρήσεις που οργανώνουν καλά τα δεδομένα τους και επενδύουν στο AI θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να παραμείνουν ανταγωνιστικές, καθώς προσαρμόζονται εύκολα στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις.