Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την έφεση της Meta σε μια ομαδική αγωγή που κατηγορεί το Facebook και το Instagram ότι υπερέβαλαν τις μετρήσεις της διαφημιστικής τους εμβέλειας. Αυτή η απόφαση ανοίγει την πόρτα για μια δυνητικά τεράστια δικαστική μάχη που θα μπορούσε να κοστίσει στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια.
Το κύριο θέμα
Όπως διαβάζουμε στο Search Engine Land, οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι η Meta διόγκωσε τους αριθμούς της «δυνητικής προσέγγισης χρηστών» έως και 400%, υπολογίζοντας τους διπλότυπους λογαριασμούς ως μοναδικούς χρήστες. Αυτή η υποτιθέμενη παραποίηση έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ακρίβεια των μετρήσεων από τις οποίες εξαρτώνται οι επιχειρήσεις για τις διαφημιστικές τους αποφάσεις.

Βασικά γεγονότα
- Η αγωγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε αποζημίωση άνω των 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
- Περιλαμβάνει διαφημίσεις που αγοράστηκαν από τις 15 Αυγούστου 2014.
- Η εταιρεία Meta κέρδισε 116,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.
- Εκατομμύρια επιχειρήσεις και ιδιώτες μπορούν να πληρούν τις προϋποθέσεις ως μέρος της ομαδικής αγωγής.
Γιατί αυτό έχει σημασία
Εάν η αγωγή κερδηθεί, θα μπορούσε να αποκαλύψει πώς η εταιρεία έχει «φουσκώσει» τη διαφημιστική της εμβέλεια εδώ και χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αποζημίωση των διαφημιζόμενων και θα μπορούσε να ωθήσει τις ρυθμιστικές αρχές να απαιτήσουν περισσότερη διαφάνεια από τις πλατφόρμες social media. Η υπόθεση υπογραμμίζει επίσης σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το εάν οι διαφημιστές μπορούν να εμπιστεύονται τα δεδομένα που παρέχει το Meta για τον προγραμματισμό των προϋπολογισμών τους.
Νομικό ιστορικό
Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου αφήνει άθικτη μια απόφαση του Μαρτίου 2024 από το 9ο Circuit Court of Appeals. Αυτή η απόφαση επιτρέπει στους διαφημιστές να ζητούν αποζημίωση ως ομάδα, επειδή η υποτιθέμενη υπερεκτίμηση των μετρήσεων ισχύει ευρέως για όλους τους διαφημιζόμενους που επηρεάζονται.
Η θέση της εταιρείας
Το Meta υποστήριξε ότι δεν βασίζονταν όλοι οι διαφημιζόμενοι στις μετρήσεις προσέγγισης χρηστών με τον ίδιο τρόπο και ότι η προσέγγιση του 9ου κυκλώματος έρχεται σε σύγκρουση με αποφάσεις άλλων δικαστηρίων. Παρόλα αυτά, η υπόθεση θα προχωρήσει ως ομαδική αγωγή.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία εργάζεται σε μια νέα μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πωλούνται οι διαφημίσεις.

Τι ακολουθεί
Η ομαδική αγωγή θα προχωρήσει τώρα, επηρεάζοντας δυνητικά εκατομμύρια διαφημιστές που αγόρασαν διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram την τελευταία δεκαετία.
Τι σημαίνει αυτό για το παγκόσμιο eCommerce
Για τις επιχειρήσεις eCommerce, αυτή η περίπτωση υπογραμμίζει τη σημασία της διαφάνειας σε ό,τι αφορά στα δεδομένα απόδοσης των social media διαφημίσεων. Πολλά brands χρησιμοποιούν αυτές τις μετρήσεις για την κατανομή των προϋπολογισμών τους, επομένως η μεγαλύτερη διαφάνεια θα μπορούσε να οδηγήσει σε δικαιότερο ανταγωνισμό και καλύτερες αποφάσεις για τη διαφήμιση. Εάν πετύχει, αυτή η αγωγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο ακριβείς πρακτικές αναφοράς σε ολόκληρο τον κλάδο, προς όφελος μικρών και μεγάλων eCommerce παικτών.