Οι online πωλήσεις καταλαμβάνουν το 17,9% των πωλήσεων τέταρτου τριμήνου 2024 στις ΗΠΑ
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ολοκληρώθηκε και έφερε στο φως μια ισχυρή χρονιά για τις online πωλήσεις στις ΗΠΑ, μιας και οι δαπάνες των διακοπών μετατοπίστηκαν σε digital κανάλια, δείχνοντας μια διψήφια αύξηση σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο και μια σχεδόν διψήφια αύξηση σε σχέση με τα περσινά επίπεδα.
Η πώληση online σημειώνει νέα ρεκορ
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το eCommerce αυξάνεται με πολλαπλάσιο ρυθμό από τις συνολικές δαπάνες των λιανοπωλητών, γεγονός που δείχνει ότι η μεγάλη ψηφιακή στροφή είναι μια μόνιμη κίνηση. Έτσι, το τέταρτο τρίμηνο του 2024 οι online πωλήσεις έφτασαν τα $352,9 δισ., σημειώνοντας αύξηση 22,1% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Από την άλλη συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, οι eCommerce πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,3% , ενώ οι συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,5%.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιπροσώπευαν το 17,9% των συνολικών λιανικών πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο και η ετήσια μέτρηση του 16,1%, όπως αποτυπώνεται στο παρακάτω διάγραμμα, αντιπροσωπεύει αύξηση από το 15,3% που παρατηρήθηκε το 2023. Για ολόκληρο το 2024, οι eCommerce πωλήσεις εκτιμήθηκαν σε $1,19 τρισ., γεγονός που αντανακλά αύξηση 8,1% από το 2023. Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις για το έτος αυξήθηκαν κατά 2,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Πώς τα πήγαν οι διάφοροι τομείς;
Ο τομέας των οικοδομικών υλικών και του εξοπλισμού κήπου ανέκαμψε, σημειώνοντας αύξηση 5,8% το 2024 μετά από μείωση 1,9% το προηγούμενο έτος. Μόνο το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε άνοδο 10,6%, μια αξιοσημείωτη μεταστροφή σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2023 και του 2022, οι οποίες σημείωσαν πτώση. Ο τομέας αυτός σημείωσε επίσης ρεκόρ στις online πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 14,2% των συνολικών πωλήσεων, από 13% τα τελευταία τρία χρόνια. Εξάλλου αναμένεται περαιτέρω αύξηση του τζίρου της τάξης 65% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Αντίθετα, οι πωλήσεις προϊόντων επίπλωσης διαδικτυακά έδωσαν σκληρή μάχη καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και ανήλθαν σε μόλις $15,3 δισ. (σε δολάρια τον Σεπτέμβριο του 2022), σημειώνοντας πτώση 8,2% σε σύγκριση με το 2023.
Ο τομέας της ένδυσης, των αξεσουάρ και των γενικών εμπορευμάτων έκλεισε το έτος με αύξηση 10,6% σε σχέση με το 2023, χάρη σε ένα ισχυρό τέταρτο τρίμηνο κατά το οποίο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε ετήσια βάση. Η αύξηση αυτή τροφοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την κατηγορία των γενικών εμπορευμάτων, η οποία σημείωσε ετήσια αύξηση 16,5%.
Οι online πωλήσεις και ποτών αυξήθηκαν επίσης κατά 8,3% το 2024, σημειώνοντας την υψηλότερη αύξηση από την εποχή της πανδημίας, με τις συνολικές πωλήσεις να φτάνουν τα $34,6 δισ.
Πώς προχωράμε από εδώ και πέρα;
Τα σημάδια βέβαια δείχνουν ότι ίσως θα υπάρξει κάποια αστάθεια καθώς οι λιανικές πωλήσεις του Ιανουαρίου μειώθηκαν κατά 0,9% σε σχέση με τον Δεκέμβριο. Οι λιανικές πωλήσεις εκτός καταστημάτων, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 18% της μηνιαίας συνολικής εκτίμησης, σημείωσαν πιο απότομη πτώση τον πρώτο μήνα του 2025, υποχωρώντας κατά 1,9% σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις.
Βέβαια έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε μέσα στο 2025 και η μείωση αυτή στις online αγορές ίσως ήταν αναμενόμενη μετά το πέρας των εορταστικών αγορών και των εκπτώσεων. Τα γενικά πάντως δεδομένα δείχνουν ότι το eCommerce θα συνεχίσει ακάθεκτο και θα κερδοφορήσει ακόμη περισσότερο. Εξάλλου, οι προσδοκίες των καταναλωτών για το 2025 παραμένουν αμείωτες.