Το conversion στο Shopify είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες επιτυχίας για ένα eshop. Δεν αρκεί να έρχονται επισκέπτες. Πρέπει να γίνονται και πελάτες. 

Η εμφάνιση, η ταχύτητα, η πλοήγηση (navigation) και η εμπειρία χρήστη παίζουν ρόλο στο αν κάποιος θα φτάσει στο checkout. Αν θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, πρέπει να δώσετε βάση σε κάθε στοιχείο που επηρεάζει τα conversions και ναι, ένα από αυτά είναι και το theme - όχι όμως το μοναδικό. 

Ας δούμε πώς θα δημιουργήσετε ένα online store που μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες.

Αύξησε το ποσοστό conversion στο Shopify store σου
Το να μετατραπεί ένας απλός επισκέπτης σε πελάτης, αυτό εξαρτάται από πολλές προϋποθέσεις: Πάμε να δούμε ορισμένα απλά tips για να αυξήσεις το ποσοστό conversion στο Shopify store σου.

Τι επηρεάζει τα conversion rates

Ας προσεγγίσουμε αρχικά, τη συνολική εμπειρία. 

Οι μετατροπές επηρεάζονται από:

  • Την ταχύτητα φόρτωσης: Έρευνες δείχνουν πως καταστήματα που φορτώνουν σε 2-4 δευτερόλεπτα μπορούν να πετύχουν conversion rate 1,9%. Αν φορτώνουν σε 5-7 δευτερόλεπτα, το ποσοστό πέφτει στο 0,6%.
  • Την ευκολία στο navigation: Αν ο επισκέπτης δεν βρίσκει άμεσα αυτό που ψάχνει, εγκαταλείπει τη σελίδα.
  • Την εμπιστοσύνη που εμπνέει το eshop: Οι επισκέπτες αγοράζουν πιο εύκολα όταν βλέπουν trust badges, πολιτικές επιστροφών και αξιολογήσεις.
  • Το mobile responsiveness: Πάνω από το 70% των αγορών γίνονται από κινητό. Αν το design δεν είναι responsive, το bounce rate ανεβαίνει κατακόρυφα.
  • Την ευκολία στο checkout: Όσο περισσότερα τα βήματα ή τα πεδία, τόσο μεγαλύτερη η εγκατάλειψη.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που μπορεί να ρίξει τα conversion στο Shopify, είναι τα Themes. Μπορούν να επηρεάσουν άμεσα ή έμμεσα αρκετούς από τους παραπάνω παράγοντες. Γι’ αυτό και η επιλογή theme πρέπει να γίνεται με βάση τις ανάγκες του eshop σας για βελτίωση των μετατροπών, όχι απλώς με βάση την εμφάνιση.

Ποια είναι τα κριτήρια για να επιλέξεις το ιδανικό Shopify theme;
Καμιά φορά το να επιλέξεις το ιδανικό Shopify theme είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις αρκεί να ξέρεις με τι κριτήρια γίνεται!
άνθρωπος πράσινο φόντο σακούλες με ψώνια κινητό πορτοκαλί χρώμα

Πώς να βελτιώσετε το conversion στο Shopify store

Συμβουλές για conversions στο Shopify, έχουμε ξαναδώσει. Όμως, εδώ συγκεντρώνουμε πιο στοχευμένες πρακτικές κατά την κατασκευή αλλά και μετά την ολοκλήρωση του eshop, που βασίζονται σε εργαλεία και δυνατότητες της ίδιας της πλατφόρμας. Ας περάσουμε στην πράξη: 

Τοποθετήστε add-to-cart button σε mobile

Πολλοί χρήστες περιηγούνται από κινητό και ξεχνούν εύκολα να προσθέσουν προϊόν στο καλάθι. Με μια τύπου sticky add-to-cart bar να μένει ορατή καθώς σκρολάρουν, αυξάνετε τις πιθανότητες αγοράς και τα conversion στο Shopify. Πολλά θέματα την υποστηρίζουν, ενώ υπάρχουν και apps όπως που υποστηρίζουν το plug-and-play.

Δώστε έμφαση στα trust signals στο Homepage

Η εμπιστοσύνη καθορίζει αν ο επισκέπτης θα γίνει πελάτης. Ενισχύστε την αξιοπιστία σας και ενσωματώστε στο eshop σας τα λεγόμενα trust signals, όπως:

  • Εικονίδια ασφαλών πληρωμών (π.χ. Visa, MasterCard, PayPal), είτε μέσω built-in εικονίδια, είτε με image banners.
  • Σαφή πολιτική επιστροφών σε ξεχωριστό section ή με link κοντά στα CTA.
  • Reviews και testimonials μέσω των apps όπως το Loox ή Judge.me. Καλό είναι να τις εμφανίζετε στην αρχική και όχι μόνο στις σελίδες προϊόντων.
  • Guarantee ή satisfaction badge, είτε με εικόνα είτε ως custom εικονίδιο. Ορισμένα themes το υποστηρίζουν ενσωματωμένα.
  • Live chat ή support options, π.χ. μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Shopify Inbox, για να ενισχύσετε την εικόνα αξιοπιστίας σε πραγματικό χρόνο.

Ενεργοποιήστε quick buy λειτουργίες

Όσο πιο γρήγορα μπορεί ο χρήστης να αγοράσει, τόσο λιγότερες πιθανότητες υπάρχουν να εγκαταλείψει τη διαδικασία. Πολλά premium themes προσφέρουν επιλογές όπως «quick buy» ή «buy now» buttons απευθείας από τις σελίδες συλλογών. Επιπλέον, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα «Dynamic Checkout Buttons» από τις ρυθμίσεις του προϊόντος, χωρίς app. Αν χρειάζεστε κάτι πιο στοχευμένο, apps για παράδειγμα το Quick Buy ‑ Add to Cart Button, μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργία.

Κρατήστε το checkout όσο πιο απλό γίνεται

Ένα πολύπλοκο checkout ρίχνει τα conversion στο Shopify. Μέσα από το Admin, μπορείτε να αφαιρέσετε περιττά πεδία (όπως το second address line), να ορίσετε προεπιλεγμένες τιμές (π.χ. χώρα) και να ενεργοποιήσετε express checkouts (Shop Pay, Apple Pay, PayPal). Δώστε, σε κάθε περίπτωση, τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ο χρήστης αγορές ως guest, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία λογαριασμού.

Δοκιμάστε A/B testing με το Shopify και το Google Optimize

Κάθε αλλαγή που κάνετε, πρέπει να μετριέται. Η πλατφόρμα δεν προσφέρει ενσωματωμένο A/B testing, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Google Optimize (μέσω Google Tag Manager) ή apps όπως το Personizely: A/B Testing & CRO για να συγκρίνετε και να δείτε τι δουλεύει καλύτερα.

Πώς βοηθά το theme τα conversion

Το κατάλληλο theme δεν εγγυάται από μόνο του περισσότερες πωλήσεις, αλλά μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για να αυξηθούν τα conversion στο Shopify. Πιο συγκεκριμένα επηρεάζει:

  • Το πόσο γρήγορα φορτώνει η σελίδα
  • Το αν ο επισκέπτης εμπιστεύεται το κατάστημα
  • Το αν βρίσκει εύκολα αυτό που θέλει
  • Το αν μπορεί να ολοκληρώσει την αγορά χωρίς εμπόδια

Όταν επιλέγετε θέμα, μην σκέφτεστε μόνο το design. Ρωτήστε τον εαυτό σας:

  • Πόσο γρήγορα φορτώνει αυτό το theme;
  • Είναι εύκολο για κινητά;
  • Δίνει έμφαση στο καλάθι και στο checkout;
  • Προσφέρει λειτουργίες που ενισχύουν τις αγορές (π.χ. trust badges, reviews, quick buy);
  • Μπορώ να το προσαρμόσω χωρίς δυσκολία;

Όσο περισσότερα «ναι» συγκεντρώνει, τόσο πιο πιθανό είναι να βοηθήσει τα conversion στο Shopify eshop σας.

BONUS: Πρακτικά tips για conversion-friendly themes

Αν θέλετε να διαλέξετε ένα θέμα που όντως βοηθά στις πωλήσεις, δεν αρκεί να βλέπετε demo previews. Χρειάζεται να ελέγχετε συγκεκριμένα σημεία στην πράξη. Ακολουθούν μερικές συμβουλές:

  • Δοκιμάστε το demo από κινητό, γιατί οι περισσότερες αγορές σήμερα γίνονται mobile.
  • Μετρήστε την ταχύτητα φόρτωσης με εργαλεία όπως το PageSpeed Insights.
  • Δείτε αν υποστηρίζει video στο homepage, sliders ή product filtering — αυτά βελτιώνουν την εμπειρία χρήστη.
  • Αναζητήστε θέματα που έχουν ήδη φτιαχτεί για μετατροπές. Συχνά προσφέρουν συγκεκριμένα conversion features έτοιμα.
  • Αξιολογήστε αν το checkout είναι καθαρό, απλό και χωρίς περισπασμούς, ότι ολοκληρώνει μια "seamless εμπειρία αγορών" και διευκολύνει με κάθε τρόπο την πληρωμή.
άνθρωπος υπολογιστής γραφείο

Κάθε στοιχείο του eshop μπορεί να επηρεάσει τις μετατροπές

Το Shopify store σας δεν χρειάζεται απλώς να είναι όμορφο. Πρέπει να είναι -κατά βάση- αποδοτικό. Κάθε λεπτομέρεια (από την ταχύτητα φόρτωσης μέχρι και το καλάθι) παίζει ρόλο στο αν ο επισκέπτης θα προχωρήσει σε αγορά ή θα φύγει.

Ένα εντυπωσιακό theme, είναι πολύ σημαντικό, όμως από μόνο του δεν κάνει θαύματα. Όμως, όταν επιλεγεί σωστά και είναι μέρος των αλαλγών και τον αναβαθμίσεων, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση του conversion στο Shopify.

Μην επενδύετε μόνο στην εμφάνιση. Επενδύστε στη λειτουργικότητα, στην εμπειρία και στην ουσία.