Αποχαιρετώντας τα password: Πάνω από 200 εταιρείες εισάγουν επιλογή passkey για πρόσβαση
Μπορεί να φαντάζει ένα μέλλον χωρίς κωδικούς πρόσβασης να φαντάζει απίθανο, όμως οι εξελίξεις άλλα δείχνουν. Πλέον περισσότερες από 200 εταιρείες έχουν προσθέσει πλέον την επιλογή passkey στα website και τα apps για να κάνει ένας χρήστης login και πλέον ίσως αυτο γίνει το νέο επερχόμενο trend που θα αποσχολήσει το eCommerce και όχι μόνο. Αυτό τουλάχιστον έχει εντοπίσει η εταιρεία 1Password κάνοντας αναλύσεις, γεγονός που σηματοδοτεί μια αυξανόμενη στροφή προς πιο ασφαλείς και βολικές μεθόδους ελέγχου ταυτότητας.
Ολοένα και περισσότερα μεγάλα brand υιοθετούν τη νέα τάση
Φαίνεται ότι ο κατάλογος των εταιρειών που εφαρμόζουν passkey έχει διπλασιαστεί από πέρυσι και πλέον μέσα σε αυτήν περιλαμβάνονται ονόματα όπως Walmart, Amazon, Target, Playstation, Discord και Canva. H υιοθέτηση αυτή που επεκτείνεται συνεχώς δείχνει την ευελιξία και την ελκυστικότητα της τεχνολογίας αυτής. Είναι συνεπώς ένα επιπλέον προστασίας, καθώς οι χάκερ εκμεταλλεύονται "τρύπες" που εντοπίζουν στα λογισμικά, όπως συνέβη με την Adobe.
Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια αυτή, τα passkey εισήχθησαν πριν από δύο χρόνια και αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς κωδικούς πρόσβασης με πιο ασφαλή έλεγχο ταυτότητας χρησιμοποιώντας ένα κλειδί ασφαλείας ή βιομετρικά στοιχεία. Η τεχνολογία αναπτύχθηκε από την FIDO Alliance σε συνεργασία με εταιρείες όπως η Apple, η Google και η Microsoft για μεγαλύτερη ασφάλεια στον online κόσμο.
Μάθαμε όμως και μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την υιοθέτηση του νέου αυτού τρόπου πρόσβασης από τους χρήστες της. Σε εσωτερικές μετρήσεις που έκανε η 1Password, φάνηκε ότι περισσότερα από 4,2 εκατ. passkey έχουν ήδη αποθηκευτεί στην πλατφόρμα της ενώ υπάρχουν κατά μέσο όρο 2,1 εκατ. πιστοποιήσεις ανά μήνα. Μάλιστα το 73% των χρηστών με κλειδιά πρόσβασης είναι λογαριασμοί καταναλωτών.
Μπορεί αυτές να είναι μετρήσεις μιας μόνο εταιρείας, είναι όμως μια σημαντική ένδειξη ότι οι καταναλωτές επιζητούν την ασφάλεια όταν χρησιμοποιούν τεχνολογικές υπηρεσίες και όταν ψωνίζουν σε eshop, ιδίως σε μια εποχή όπου τα website υποφέρουν από επιθέσεις bot. Η νέα αυτή τάση στο cybersecurity λοιπόν που κάνει τους κωδικούς πρόσβασης περιττούς είναι ένα βήμα προς ένα ασφαλέστερο και απλούστερο μέλλον ενώ η FIDO Alliance εργάζεται ενεργά για να εισάγει ακόμη νέες προδιαγραφές στα passkeys για ευκολότερη εισαγωγή και εξαγωγή κλειδιών μεταξύ διαφορετικών διαχειριστών κωδικών πρόσβασης.