Οι συνολικές B2C eCommerce πωλήσεις στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% το 2024, φθάνοντας τα €958 δισ. από τα €887 δισ. το 2023 μας αναφέρει η έρευνα «European E-commerce Report 2024» του Ecommerce Europe, μιας ένωσης που εκπροσωπεί 150.000 εταιρείες που πωλούν καταναλωτικά αγαθά ή υπηρεσίες online στην ήπειρο αυτή.

Η έρευνα περιλαμβάνει δεδομένα και τάσεις από 38 χώρες γύρω από τη διείσδυση του διαδικτύου, τους ηλεκτρονικούς αγοραστές και τις eCommerce πωλήσεις B2C.

Πώς διαμορφώνεται το ευρωπαϊκό τοπίο eCommerce;

Στο παρακάτω γράφημα βλέπουμε λοιπόν αν και το ποσό αναμένεται να αυξηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα δυο έτη η ανάπτυξη των εσόδων είναι σχετικά σταθερή και όχι ιδιαιτέρα ραγδαία. Σίγουρα αυτό είναι μια ένδειξη ότι παρά τις οικονομικές δυσκολίες και τον πληθωρισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να εξελίσσεται, απλά όχι με τον ρυθμό που ίσως παρατηρείται σε άλλες διεθνείς αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα.

γράφημα για την κατάσταση του eCommerce στην Ευρώπη
Πηγή: Practical Ecommerce

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 71% των χρηστών του διαδικτύου στην Ευρώπη έκανε ηλεκτρονικές αγορές το 2023, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς στο 72%. Το υψηλότερο ποσοστό χρηστών διαδικτύου που πραγματοποιεί online αγορές έχει η Ολλανδία με 92%, ακολουθούμενες από την Νορβηγία με 91% και την Δανία με 89%. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 58% και μάλιστα σύμφωνα με εθνικά δεδομένα αναμένεται το eCommerce να αγγίξει τα 18,2 δισ το 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με το 2023, που το ποσό ανήλθε σε €17,3 δισ.

γράφημα για την κατάσταση του eCommerce στην Ευρώπη
Πηγή: Practical Ecommerce

Ποιες ήταν οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες αγορών το 2023;

Η έρευνα αυτή εξετάσει επίσης στοιχεία για τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ: Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Φινλανδία και Τσεχία γύρω από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες που είδαν πωλήσεις το 2023.

Μέσα από τα δεδομένα λοιπόν φαίνεται ότι η πιο δημοφιλής κατηγορία για online αγορές στην ΕΕ το προηγούμενο έτος ήταν τα "Ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ" με ποσοστό 70%, το οποίο μάλιστα είχε και αρκετή διαφορά από τη δεύτερη κατηγορία που ήταν τα "Πολυμέσα: μουσική, ταινίες, βιβλία, παιχνίδια" με 48%. Η πεντάδα των προτιμήσεων στην Ευρώπη ολοκληρώνεται με τις κατηγορίες "Εισιτήρια για πολιτιστικές/λοιπές εκδηλώσεις" με 36%, "Φυσικά αγαθά από ιδιώτες πωλητές" με 35% και "Ταινίες/Σειρές από streaming ή download" επίσης με 35%.

γράφημα για την κατάσταση του eCommerce στην Ευρώπη
Πηγή: Practical Ecommerce

Τα δεδομένα αυτά μας δείχνουν ότι οι πολίτες της ΕΕ προτιμούν να αγοράζουν online είτε προϊόντα που είναι για άμεση χρήση και εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες καθώς και "προϊόντα" που αφορούν εμπειρίες, τονίζοντας τη σημασία τους, η οποία σιγά-σιγά ξεπερνάει τις δαπάνες για υλικά αγαθά που δεν αποτελούν προτεραιότητα.

Βρες περισσότερες ειδήσεις για το eCommerce στην Ευρώπη.