Οι σύγχρονοι πωλητές πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν μια νέα πραγματικότητα με website, email, social media και paid ads και παράλληλα τους πελάτες να περιμένουν κάθε αλληλεπίδραση με τα brand να είναι προσωπική, σχετική και απρόσκοπτη. Μάλιστα, όταν αυτό δεν συμβαίνει, φεύγουν. Τα καλά νέα όμως είναι ότι οι λιανοπωλητές έχουν ήδη όλα όσα χρειάζονται για να ανταποκριθούν σε αυτές τις υψηλές προσδοκίες. Ο λόγος για τα 1st party data και το δυναμικό περιεχόμενο.
Το κλειδί της νίκης για το eCommerce: 1st party data και δυναμικό περιεχόμενο
Πλέον μέσω των συναλλαγών με το κοινό, οι πωλητές συλλέγουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων πρώτου μέρους, όμως ένα μεγάλο μέρος τους μένει ανεκμετάλλευτο. Έτσι, αν είστε λιανοπωλητές και έχετε βάσεις δεδομένων από περιηγήσεις, συμπεριφορές αγορών και στοιχεία engagement μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτά τα δεδομένα για να βελτιώσετε το marketing και το content σας.
Το αποτέλεσμα; Δεν θα έχετε μια κατακερματισμένη εμπειρία που αφήνει τους αγοραστές να αισθάνονται σαν ξένοι αντί για πελάτες που τους βλέπουν και τους ακούνε. Θα αρχίσετε επίσης να έχετε συνέπεια και δυναμικό περιεχόμενο σε όλα τα κανάλια σας που θα σας βοηθούν να πετύχετε τον στόχο σας κάθε φορά.

Γιατί οι λιανοπωλητές δυσκολεύονται (και πώς θα το διορθώσουν)
Όμως, ακόμη και με τα σωστά δεδομένα πελατών στα χέρια τους, τα περισσότερα brand βρίσκουν εμπόδια στην πορεία τους προς αυτόν τον στόχο.
Τα κοινά εμπόδια περιλαμβάνουν:
👉 Απομονωμένα συστήματα: Οι ομάδες marketing, eCommerce και εξυπηρέτησης πελατών συλλέγουν δεδομένα, αλλά δεν τα μοιράζονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να λαμβάνετε ελλιπείς γνώσεις για τους πελάτες σας.
👉 Ξεπερασμένο segmentation: Η προσκόλληση σε ευρεία, προκαθορισμένα segments αγνοεί τις αλλαγές συμπεριφοράς σε πραγματικό χρόνο που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε άμεσες πωλήσεις.
👉 Αργή, άκαμπτη εκτέλεση: Οι δημιουργικές ομάδες συχνά επικεντρώνονται σε εφάπαξ καμπάνιες αντί να προσαρμόσουν το δυναμικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.
Γεφυρώνοντας αυτά τα κενά, οι μάρκες μπορούν να μετατρέψουν τα δεδομένα πρώτου μέρους σε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

3 τρόποι για αξιοποιήσετε τα 1st party data
Ξεκινήστε σήμερα να ενοποιείτε τα δεδομένα σας
Πλέον οι πελάτες είναι εκπαιδευμένοι και μπορούν να αντιληφθούν τις περιπτώσεις όπου οι διάφορες πλατφόρμες CMS, marketing και eCommerce δεν είναι διασυνδεδεμένες. Μια πλατφόρμα δεδομένων πελατών δημιουργεί μια ενιαία πηγή αλήθειας, επιτρέποντας στις μάρκες να ενεργούν γρήγορα και να μετατρέπουν τα μηνύματα της στιγμής. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ένας αγοραστής περιηγείται για παπούτσια για τρέξιμο. Όταν αλληλεπιδρά με μια μάρκα που αξιοποιεί τα συνδεδεμένα δεδομένα, μπορεί να λάβει:
Ένα εξατομικευμένο email με έκπτωση σε αθλητικά παπούτσια τρεξίματος.
Μια διαφήμιση επαναστόχευσης για κορυφαία παπούτσια τρεξίματος.
Ένα banner στην αρχική σελίδα με τα best seller στο μέγεθός τους.
Όλα αυτά τροφοδοτούν την εμπειρία και κάνουν το χρήστη να λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες μέσα από δυναμικό περιεχόμενο που εν τέλει θα οδηγήσουν σε μετατροπή.

Πολλοί έμποροι υποθέτουν ότι η ενοποίηση δεδομένων είναι μια βαριά υπόθεση, αλλά οι σύγχρονες πλατφόρμες που βασίζονται στο AI καθιστούν την ενοποίηση ταχύτερη και ευκολότερη από ποτέ. Το κλειδί είναι η επιλογή ενός συστήματος που μπορεί να συγκεντρώνει δεδομένα, να εκτελεί ενέργειες σε πραγματικό χρόνο και να αυτοματοποιεί την εξατομίκευση περιεχομένου.
Εστιάστε σε δεδομένα πραγματικού χρόνου
Δεν χρειάζονται όλα τα διαθέσιμα δεδομένα για να έχετε επιτυχία στις digital marketing στρατηγικές σας. Τα πειρσσότερα brand έχουν να επεξεργαστούν τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Για να καταλάβετε σε ποια σύνολα δεδομένων να εστιάσετε και να χρησιμοποιήσετε, πρέπει να εντοπίσετε εκείνα που σηματοδοτούν την πρόθεση των πελατών όπως πρόσφατες αναζητήσεις, εγκαταλελειμμένα καλάθια και εναύσματα αγοράς. Στη συνέχεια, μπορείτε να μάθετε να χρησιμοποιείτε αυτά τα δεδομένα για να ανταποκρίνεστε στους πελάτες σας τη στιγμή που το επιθυμούν.
Ένα καλό παράδειγμα για αυτό είναι οι υπηρεσίες streaming. Το Netflix δεν προτείνει απλώς τυχαίες εκπομπές. Προτείνει δυναμικό περιεχόμενο με βάση το πρόσφατο ιστορικό προβολής, τα τρέχοντα θέματα και τις προτιμήσεις των χρηστών. Οι έμποροι λιανικής πρέπει να σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Αν κάποιος μόλις αγόρασε ένα νέο τηλέφωνο, προωθήστε αξεσουάρ. Αν εγκατέλειψε ένα καλάθι, προσφέρετε μια έκπτωση περιορισμένου χρόνου. Με άλλα λόγια, προσαρμόστε το μήνυμα στη στιγμή και την κάθε περίσταση.
Πηγαίνετε πέρα από το στατικό περιεχόμενο
Η αρχική σελίδα, τα email και τα ads σας θα πρέπει να προσαρμόζονται άμεσα με βάση τις τάσεις σε πραγματικό χρόνο. Τα AI εργαλεία μπορούν να προσαρμόζουν τα μηνύματα χωρίς την ανάγκη για χειροκίνητες ενημερώσεις. Συχνά οι πωλητές διστάζουν να κάνουν αυτό το βήμα της αυτοματοποίησης περιεχομένου, καθώς φοβούνται ότι θα αποδυναμώσει την ταυτότητα του brand.
Εξατομίκευση σε πραγματικό χρόνο όμως δεν σημαίνει απαραίτητα απώλεια του δημιουργικού ελέγχου. Αντίθετα, σημαίνει να δίνεται στους πελάτες αυτό που θέλουν, όταν το θέλουν, με τρόπο που εξακολουθεί να ευθυγραμμίζεται με τις κατευθυντήριες γραμμές του brand. Μια ισχυρή στρατηγική για δυναμικό περιεχόμενο ενδυναμώνει τις ομάδες και δεν τις αντικαθιστά. Μιας και το AI μπορεί να χειριστεί επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέπει στις δημιουργικές ομάδες να επικεντρωθούν σε νέες ιδέες, καμπάνιες και καινοτομίες.

Καλύτερο engagement σημαίνει καλύτερες πωλήσεις
Μόλις αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τα δεδομένα σας ως εργαλείο θα δείτε και τα έσοδά σας να αυξάνονται. Όσο πιο αποτελεσματικά το κάνετε, τόσο μεγαλύτερη εξατομίκευση θα έχετε, τόσο καλύτερη omnichannel συνοχή και συνεπώς καλύτερο ROI.
Πώς μπορείτε να το πετύχετε αυτό;
👍 Ελέγξτε τα δεδομένα σας για να εντοπίσετε κενά και ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες.
👍 Συγκεντρώστε τις πληροφορίες σας σε ένα ERP σύστημα ή σε μια άλλη ολοκληρωμένη πλατφόρμα.
👍 Υιοθετήστε μια στρατηγική για δυναμικό περιεχόμενο και εργαστείτε προς την κατεύθυνση της προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο.

Να θυμάστε: Οι πελάτες δεν περιμένουν από τα brand να τους προλάβουν. Οι έμποροι λιανικής που θα ξεκλειδώσουν πλήρως τις δυνατότητες των 1st party data και μέσα από το δυναμικό περιεχόμενο δομήσουν ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες, θα καταφέρουν να αυξήσουν τα έσοδα τους και να δουν την επιτυχία που προσδοκούν. Όσοι δεν το κάνουν, θα μείνουν πίσω. Οι πελάτες πάντα περιμένουν να προσφέρετε κάτι καλύτερο. Είστε έτοιμοι να το κάνετε;