Η Statcounter, κορυφαίος πάροχος εργαλείων web analytics, ανακοίνωσε την έναρξη μιας νέας υπηρεσίας που παρακολουθεί και δημοσιεύει δεδομένα σχετικά με τα referrals από AI chatbots προς ιστοσελίδες. Τα δεδομένα ανανεώνονται καθημερινά και είναι διαθέσιμα δωρεάν στο website ανά χώρα και γεωγραφική περιοχή.

Ο CEO της εταιρείας, Aodhan Cullen, δήλωσε πως η αυξανόμενη χρήση τέτοιων εργαλείων δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα: «Μπαίνουμε σε μια εποχή όπου η παραδοσιακή βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO) μετατρέπεται σταδιακά σε Generative Engine Optimization (GEO)». Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις οφείλουν πλέον να λαμβάνουν υπόψη τους γενετικές μηχανές αναζήτησης, όπως τα AI chatbots, ως νέες πηγές επισκεψιμότητας.

Μπορεί το AI να αντικαταστήσει την παραδοσιακή αναζήτηση;
H προσέγγιση των Google, Perplexity και OpenAI για το agentic commerce δείχνουν πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα ερωτήματα AI αναζήτησης.

Ποια chatbots στέλνουν επισκέπτες σε ιστοσελίδες;

Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα δεδομένα:

  • ChatGPT κατέχει το 79,8% του μεριδίου παραπομπών σε ιστοσελίδες παγκοσμίως.
  • Ακολουθούν το Perplexity με 11,8%, το Microsoft Copilot με 5,2%, το Google Gemini με 2%, το DeepSeek με 0,8% και το Claude με 0,5%.
  • Στην Κίνα, εκείνο από τα AI chatbots που ηγείται με εντυπωσιακό μερίδιο 89,3% είναι το DeepSeek.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η Google, παραδοσιακός κυρίαρχος στην online αναζήτηση, βρίσκεται μόλις στην τέταρτη θέση. Όπως επισημαίνει ο Cullen, αυτό θυμίζει τη στροφή από το λογισμικό με φυσική εγκατάσταση προς το cloud, μια μεταβολή που απειλεί τη "χήνα με τα χρυσά αυγά" της Google: τη μηχανή αναζήτησης.

Η φημολογούμενη ενσωμάτωση AI αναζήτησης ακόμη και στο Safari της Apple αποτελεί ακόμα μια ένδειξη ότι το τοπίο αλλάζει ραγδαία.

Τι σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες eshop;

Για τους ιδιοκτήτες eshop και digital marketers, αυτά τα δεδομένα δεν είναι απλώς τεχνολογική είδηση είναι στρατηγική πληροφορία:

Πώς το ChatGPT κατατάσσει τα προϊόντα και τους εμπόρους;
Τα χαρακτηριστικά αναζήτησης αγορών του ChatGPT είναι εδώ και τώρα αρχίζουμε να κατανοούμε πώς λειτουργούν τα αποτελέσματα που δίνει.
  • Βελτιστοποίηση GEO: Ξεκινήστε να πειραματίζεστε με τρόπους ώστε το περιεχόμενό σας να είναι χρήσιμο, δομημένο και εύκολα αναγνώσιμο από AI μοντέλα.
  • Ανάλυση Referrals: Παρακολουθήστε εάν λαμβάνετε επισκεψιμότητα από AI chatbots. Εάν χρησιμοποιείτε εργαλεία όπως το Statcounter, μπορείτε να δείτε ποια chatbots φέρνουν κίνηση στο κατάστημά σας.
  • Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Οι πρώτοι που θα επενδύσουν σε περιεχόμενο συμβατό με την εποχή του AI, θα έχουν προβάδισμα έναντι ανταγωνιστών που συνεχίζουν να βασίζονται μόνο σε παραδοσιακό SEO.

Η εποχή των AI referrals έχει ξεκινήσει και οι ιδιοκτήτες eshop δεν μπορούν να αγνοούν αυτές τις αλλαγές. Αν μέχρι τώρα μετράγαμε την επιτυχία μιας καμπάνιας με βάση την κατάταξη στο Google, στο μέλλον θα αξιολογούμε την αναφορά ενός προϊόντος ή άρθρου από ένα AI assistant.