Πριν τον Νοέμβριο ξεκινούν τις γιορτινές αγορές οι καταναλωτές (ΗΠΑ)
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Gartner, το 32% των Αμερικανών καταναλωτών σκοπεύουν να ξεκινήσουν τις γιορτινές αγορές τους "μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου" και σχεδόν άλλοι τόσοι, ένα 29% σχεδιάζει να ξεκινήσει τον Νοέμβριο.
Ξεκινάνε νωρίτερα αλλά με λιγότερο budget!
Βέβαια παρά την προθυμία να ξεκινήσουν εγκαίρως την εύρεση και αγορά δώρων, μόνο ένα 14% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν φέτος περισσότερα χρήματα για τις γιορτινές αγορές τους σε σύγκριση με πέρυσι. Οι περισσότεροι το 64% δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να διατηρήσουν το προηγούμενο επίπεδο δαπανών τους, ενώ ένα 21% δήλωσε ότι θα μειώσει τις δαπάνες του.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι υψηλότερες τιμές, και όχι η αυξημένη ικανότητα για διακριτική αγορά, οδηγούν σε αυξημένες δαπάνες για δώρα εορτών. "Οι επιπτώσεις του υψηλού πληθωρισμού και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού στην οικονομία μετά την πανδημία σημαίνουν ότι οι αγοραστές των διακοπών εξακολουθούν να είναι σε εγρήγορση", δήλωσε η Kassi Socha, διευθύντρια αναλύτρια στο marketing της Gartner.
Η Amazon ανακοίνωσε τις ημερομηνίες για την επιστροφή των εκπτώσεων Prime Big Deal Days τον επόμενο μήνα. Η φθινοπωρινή προώθηση έρχεται περίπου τρεις μήνες μετά την κύρια εκδήλωση της εταιρείας Prime Day τον Ιούλιο, που έσπασε τα κοντέρ πωλήσεων. Η Target δήλωσε επίσης ότι η Circle Week της θα επιστρέψει τον επόμενο μήνα. Και οι δύο λιανοπωλητές προώθησαν τις εκδηλώσεις πωλήσεων ως ευκαιρίες για τους καταναλωτές να πάρουν ένα προβάδισμα για τις γιορτινές αγορές.
Ως απάντηση σε αυτή την τάση των brand να ξεκινήσουν νωρίτερα τις προωθητικές ενέργειες, "οι επιτυχημένοι επικεφαλής marketing θα πρέπει να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό των διακοπών το πρώτο τρίμηνο και να επανεξετάσουν τα μακροχρόνια σχέδια προώθησης και διακοπών τους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, ξεκινώντας την εκτέλεση το τρίτο τρίμηνο", δήλωσε η Socha. Έτσι θα μπορέσουν οι ομάδες marketing να βελτιώσουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις αναλύσεις των καταναλωτών που έγιναν νωρίτερα μέσα στο έτος, οι οποίες με τη σειρά τους θα βοηθήσουν τους λιανοπωλητές να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών-στόχων τους.
Ποιες είναι οι τάσεις που προέκυψαν από την έρευνα;
Αρχικά, οι συμμετέχοντες υποστήριξαν ότι οι τιμές στο διαδίκτυο είναι καλύτερες από εκείνες στα καταστήματα. Συνεπώς, ένα 20% δήλωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις ηλεκτρονικές τους αγορές φέτος αλλά παρόλα αυτά ένα 60% των καταναλωτών τονίζει ότι έχει τουλάχιστον μία ανησυχία γύρω από τις αγορές στο κατάστημα αυτή τη σεζόν. Οι ανησυχίες αυτές περιλαμβάνουν υψηλότερες τιμές, αποθέματα, επιλογή και ανησυχίες για την ασφάλεια. Πρόσφατα μάλιστα μια έρευνα στη Γερμανία έδειξε ότι η πλειοψηφία στρέφεται online για να αγοράσει δώρα.
Δεύτερον, το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μία ή περισσότερες υβριδικές υπηρεσίες αγορών φέτος, όπως αγορά online, παραλαβή στο κατάστημα, παράδοση την ίδια ημέρα ή ταχεία αποστολή. Η Socha δήλωσε ότι το ενδιαφέρον για τις αγορές online και παραλαβή από το κατάστημα και την παράδοση την ίδια μέρα δείχνει ότι οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν την ευκολία.
Τέλος, η έρευνα της Gartner διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο τις εκτεταμένες πολιτικές επιστροφής. "Οι καταναλωτές επιθυμούν τη δυνατότητα επιστροφής δώρων πολύ πέρα από το παραδοσιακό παράθυρο των 30-60 ημερών από την αγορά", ανά Socha. "Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους νεότερους αγοραστές, καθώς πάνω από επτά στους 10 αναφέρουν ότι θα πείθονταν τουλάχιστον λίγο να αγοράσουν, αν τους προσφερόταν μια εκτεταμένη πολιτική επιστροφής για τις γιορτές". Μάλιστα αναμένεται ότι η εορταστική περίοδος θα αυξήσει και τα έσοδα στις online αγορές παντοπωλείων.