To Ecommerce Europe τόνισε ότι η eCommerce ανάπτυξη στην Ευρώπη έχει αρχίσει να δείχνει ξανά ανοδική τάση, γεγονός που οφείλεται στην ανάκαμψη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, ενώ τα marketplaces χαμηλού κόστους, όπως το Temu της PDD Holdings, που αναδείχθηκε Νο2 ανάμεσα στα τοπ site παγκοσμίως, έχουν αυξήσει τον ανταγωνισμό.

Ανάπτυξη παρά τις δυσκολίες του πληθωρισμού
Ο καπλάζων πληθωρισμός που έχει πλήξει την αγοραστική δύναμη των αγοραστών σε όλο τον κόσμο, έχει συμβάλει στην ταχεία ανάπτυξη των online πλατφορμών που πωλούν φθηνά προϊόντα. Σύμφωνα με έρευνα της Bank of America, τα νοικοκυριά των ΗΠΑ με ετήσιο εισόδημα $50.000 ή λιγότερο αύξησαν τις διαδικτυακές τους δαπάνες περισσότερο από άλλες ομάδες, μια τάση που δείχνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό τιμών στο διαδίκτυο κατά το κρίσιμο τρίμηνο των διακοπών, όπου οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξεκινήσουν τις γιορτινές αγορές πριν από τον Νοέμβριο.

Ο κύκλος εργασιών για eCommerce ανάπτυξη στην Ευρώπη αναμένεται να φθάσει τα €958 δισ. φέτος, από 887 δισ. ευρώ το 2023, αύξηση 8% ή 5% σε όρους προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό με την παγκόσμια αγορά να αναμένεται να αγγίξει τα $11 τρισ. το 2029. Έτσι, αυτό θα είναι το πρώτο έτος ύστερα από το 2021 που ο κύκλος εργασιών eCommerce θα είναι αυξημένος, αφού ληφθούν υπόψη οι υψηλότερες τιμές, οι οποίες οδήγησαν τους καταναλωτές να αγοράσουν λιγότερο και να κάνουν συναλλαγές με φθηνότερα είδη.
«Δεν έχουμε επιστρέψει στα επίπεδα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης πριν από την κρίση του πληθωρισμού, αλλά δεν απέχουμε πολύ», δήλωσε ο Anton Delbarre, επικεφαλής οικονομολόγος της ένωσης λιανικού εμπορίου EuroCommerce, η οποία συνδημοσίευσε την έκθεση. «Φτάνουμε σε μια νέα κανονικότητα για την eCommerce ανάπτυξη που είναι ελαφρώς πιο απαισιόδοξη από την παλιά κανονικότητα».
Ωστόσο, οι επικεφαλής των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Δανία, την Φινλανδία και την Γερμανία δήλωσαν ότι κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Temu, το οποίο πωλεί προϊόντα όπως μπότες πεζοπορίας με €10 και smart watches με €15 ευρώ, αυξάνουν τον ανταγωνισμό για τους τοπικούς παίκτες. «Οι Γερμανοί καταναλωτές έχουν στραφεί στα φθηνά κινεζικά προϊόντα», δήλωσε ο Martin Gross-Albenhausen, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής ένωσης ηλεκτρονικού εμπορίου BEVH.
Ο Niels Ralund, επικεφαλής του ηλεκτρονικού εμπορίου στο Εμπορικό Επιμελητήριο της Δανίας, δήλωσε ότι εταιρείες όπως το Temu δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό πουλώντας στην Ευρωπαϊκή Ένωση «χωρίς να τηρούν τους ίδιους κανονισμούς που πρέπει να ακολουθούν τα δανέζικα διαδικτυακά καταστήματα». Αυτό έχει οδηγήσει 6 χώρες με την Δανία ανάμεσά τους να κάνουν έκκληση για επιβολή νόμων σε παίκτες όπως αυτόν με εκπρόσωπο του Temu να δηλώνει ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τη συμμόρφωση με τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς και δεσμεύεται να στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις, προσκαλώντας εμπόρους από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία να ενταχθούν στην πλατφόρμα της.

Τι μας δείχνουν τα παγκόσμια δεδομένα για τα τοπ eCommerce site;
Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί τα παγκόσμια δεδομένα που θέλουν το eCommerce να εξελίσσεται ραγδαία. Τα marketplaces χαμηλού κόστους όπως Temu και AliExpress έχουν υψηλή επισκεψιμότητα, δικαιολογώντας την άνοδό τους στην προτίμηση των Ευρωπαίων εν μέσω των αυξανόμενων τιμών.
Ακόμη και στη λίστα με τα παγκόσμια site με καθαρές πωλήσεις βλέπουμε ότι ο θεσμός των marketplaces έχει αρκετά μεγάλη θέση καθώς επιτρέπει στο κοινό να αναζητά αυτό που θέλει από πολλαπλές επιλογές πωλητών ώστε να μπορούν να επιλέξουν αυτό που ταιριάζει στον προϋπολογισμό τους, ενισχύοντας έτσι την eCommerce ανάπτυξη στην Ευρώπη.