Προς την ψηφιακή οικονομία κινείται η Σαουδική Αραβία χάρις το eCommerce
Στη Σαουδική Αραβία φαίνεται να ακμάζει το eCommerce με τους ηγέτες της να παραμένουν στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας επιδιώκοντας τον εκσυγχρονισμό και τη ψηφιοποίηση της μεγαλύτερης αραβικής οικονομίας.
H Σαουδική Αραβία προς ολαταχώς για την ψηφιοποίηση
Το eCommerce έχει αξιοσημείωτη πρόοδο τα τελευταία χρόνια με τη χρηματοδότηση για τέτοια έργα άγγιξε τα 1,6 εκατ. ριάλ (383 εκατομμύρια ευρώ) στο τέλος του περασμένου έτους. Ο αριθμός των χρηστών σε eCommerce πλατφόρμα αναμένεται να φθάσει τα 34,5 εκατ. μέχρι το 2025, με αύξηση 42% στον αριθμό των χρηστών μεταξύ 2019 και 2024, γεγονός που υπογραμμίζει την ταχεία υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών στη χώρα.
Φαίνεται ότι οι πιο επιτυχημένοι τομείς στο eCommerce της χώρας είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, το ψηφιακό μάρκετινγκ, τα logistics και τα συστήματα πληρωμών. Η Σαουδική Αραβία, ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες παγκοσμίως, είναι σε καλή θέση για να συνεχίσει να ευδοκιμεί ο τομέας αυτός, ιδίως χάρη στις διευκολύνσεις που προσφέρει η κυβέρνηση. Εκτιμάται μάλιστα ότι η αγορά θα αγγίξει τα 12,222 δισ. ευρώ έως το τέλος του τρέχοντος έτους, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15 %, γεγονός που θα μπορούσε να την ανεβάσει στα 24,596 δισ. ευρώ έως το 2029.
Το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων ενισχύει την οικονομική διαφοροποίηση
Λόγω της ανάπτυξή της λοιπόν η αγορά της Σαουδικής Αραβίας προσελκύει το διεθνές ενδιαφέρον, ιδίως με στόχο τις επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η πλειονότητα των πληρωμών στη χώρα αναμένεται να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, με το 7,4 % των συναλλαγών να πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο και το 48,6 % μέσω άλλων ψηφιακών μέσων.
Σε έρευνα η Σαουδική Αραβία κατατάχθηκε στην ένατη θέση μεταξύ των δέκα χωρών με την υψηλότερη υιοθέτηση smartphone, με το 80% των καταναλωτών να χρησιμοποιεί κινητά πορτοφόλια.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε σημαντικό αντίκτυπο στις αναδυόμενες επιχειρήσεις, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ξεπεράσουν τα εμπόδια εισόδου στην αγορά, να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να προσεγγίσουν μια ευρεία πελατειακή βάση. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις αυτές αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις, όπως η υψηλή ανταγωνιστικότητα, η διαχείριση των αποθεμάτων και η ποιότητα των υπηρεσιών, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη και την επέκτασή τους.
Η έκθεση της Monsha'at περιελάμβανε τις απόψεις αρκετών εμπειρογνωμόνων του κλάδου, μεταξύ των οποίων ο Muhannad Al-Mulhim, σύμβουλος eCommerce στο συμβούλιο ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος τόνισε τους μηχανισμούς που προσφέρει το συμβούλιο για να βοηθήσει τις εταιρείες να «αναπτυχθούν και να επεκταθούν», καθώς και τις τάσεις και τις καινοτομίες που θα διαμορφώσουν το μέλλον του κλάδου.
Η Σαουδική Αραβία ενισχύει τη διαφάνεια για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις
Πράγματι, η προσπάθεια της Σαουδικής Αραβίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο όχι μόνο μεταμορφώνει το οικονομικό τοπίο της χώρας, αλλά και τοποθετεί τις επιχειρήσεις της ως βασικούς παίκτες σε μια ολοένα και πιο ψηφιοποιημένη παγκόσμια αγορά. Αυτή η ανάπτυξη, που υποστηρίζεται από προηγμένες τεχνολογικές υποδομές και κυβερνητική υποστήριξη, υποδηλώνει ένα ελπιδοφόρο μέλλον όπου οι σαουδαραβικές ΜΜΕ θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν και να ευδοκιμήσουν διεθνώς, ενσωματώνοντας πλήρως στην παγκόσμια ψηφιακή οικονομία.