Quick commerce: Η νέα μορφή eCommerce που κερδίζει στις F&B πωλήσεις της Ινδίας
Μέσα από νέα έρευνα της Deloitte φαίνεται ότι οι καταναλωτές των αστικών περιοχών της Ινδίας προτιμούν το Quick commerce από ότι το παραδοσιακό eCommerce για να εκπληρώνουν τις αγορές F&B.
Τι ακριβώς είναι το Quick commerce;
Αυτή είναι μια πολύ βασική ερώτηση για να κατανοήσετε καλύτερα τα αποτελέσματα της έρευνας.
Το Quick commerce είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, έχει να κάνει με την ταχύτητα. Με αυτήν τη μορφή εμπορίου οι καταναλωτές μπορούν να αναμένουν παράδοση εντός μίας μόλις ώρας από την τοποθέτηση της παραγγελίας ή και μέσα σε μόλις 10' ανάλογα με την εγγύτητα του πωλητή.
Στην Ινδία έχει γίνει μια εξαιρετικά ανερχόμενη μορφή εμπορίου με το 16% των καταναλωτών να την προτιμάει για αγορές φαγητού και ποτών σε αντίθεση με ένα 14% που στρέφεται στο κλασσικό eCommerce. Μάλιστα μέσα στο οικονομικό έτος 2024, αποτέλεσε το 35% των πωλήσεων για τις εταιρείες FMCG. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη καθώς το eCommerce και το online lifestyle έχουν παρουσιάσει τρομερή άνοδο στη χώρα.
Η επιτυχία του στην Ινδία
Αυτή η μορφή eCommerce μάλιστα φαίνεται να προτιμάται από τα νοικοκυριά που έχουν μικρότερο μέγεθος. «Τα μικρότερα νοικοκυριά με τα δύο μέλη να εργάζονται εκτιμούν πιθανώς την ευκολία και την ταχύτητα του Quick commerce, το οποίο ανταποκρίνεται σε πιο άμεσες και ευέλικτες καταναλωτικές ανάγκες. Αντίθετα, τα μεγαλύτερα νοικοκυριά τείνουν να προτιμούν το κλασσικό εμπόριο», αναφέρει η έκθεση.
Μια ακόμη κρίσιμη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών που αναδύθηκε από την έρευνα αυτή είναι ότι οι καταναλωτές απαιτούν όλο και περισσότερο προϊόντα με ελάχιστα και αναγνωρίσιμα συστατικά. Ένα 78% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν premium τιμές ή συνδρομές για υγιεινά τρόφιμα και ποτά. Το ίδιο δείχνει να ισχύει και για τον τομέα ομορφιάς με το 49% των αγοραστών να προτιμάει να πληρώνει περισσότερα για προϊόντα που είναι ασφαλή για τα κατοικίδια ζώα και μη τοξικά.
Θα μπορούσε να γίνει το μέλλον του eCommerce;
Αυτή η νέα μορφή eCommerce πιθανά να είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του εμπορίου και ίσως αρχίσει να υιοθετείται σε περισσότερα μήκη και πλάτη. Ιδίως αν αναλογιστεί κανείς μεθόδους όπως το one-day delivery που διαθέτει το Amazon ή οι τοπικές πρωτοβουλίες όπως το πρώτο online eshop λαϊκής που ξεκίνησε στην Ελλάδα.