Real-time data είναι η σανίδα σωτηρίας του B2B

Ένα πιεστικό ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια μέσα από την έρευνα 2025 B2B Buyer Report της Sana Commerce κι αυτό είναι ότι ενώ το 73% των αγοραστών προτιμά τις online αγορές ένα 81% αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια λόγω ξεπερασμένων συστημάτων και ανακριβών δεδομένων. Έτσι, η απογοήτευση ωθεί ένα 75% των αγοραστών να εξετάσουν το ενδεχόμενο αλλαγής προμηθευτή για μια καλύτερη εμπειρία. Η λύση λοιπόν είναι η ενσωμάτωση real-time data που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να διατηρήσουν την πελατεία τους.

Οι αγοραστές B2B έχουν κουραστεί με τις ανακριβείς πληροφορίες

Αν και επιλέγουν το eCommerce για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, το 85% των αγοραστών B2B δηλώνουν μια έντονη απογοήτευση γύρω από τις ανακρίβιες στα αποθέματα, την τιμολόγηση και την πορεία παράδοσης, οδηγώντας σε εγκατάλειψη αγορών.

Η κορυφαία απογοήτευση με ποσοστό 40% φαίνεται να είναι η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τα αποθέματα και τις ημερομηνίες παράδοσης. Ένα 29% μάλιστα τονίζει ότι οι ανακριβείς χρόνοι παράδοσης τους αποτρέπουν από το να παραγγείλουν online ενώ ένα 28% από ανακριβή επίπεδα αποθεμάτων.
Μόλις ένα 19% των αγοραστών δηλώνει ότι η online αγοραστική τους εμπειρία είναι όπως την προσδοκούν.

Θέτονται νέες προσδοκίες για την B2B εμπειρία

Με το 71% των καταναλωτών να απαρτίζεται από Millennials και Gen Z, η έρευνα αναφέρει ότι το 73% αυτών προτιμούν να αγοράζουν online. Ένα 52% των αγοραστών θέλει την αυτοματοποιημένη παρακολούθηση παράδοσης στις online αγορές ενώ ένα 64% αναμένει ότι η συμφωνημένη προσαρμοσμένη τιμολόγηση θα αντικατοπτρίζεται με ακρίβεια στο διαδίκτυο. Συνεπώς, η ενσωμάτωση real-time data γίνεται βασική προϋπόθεση που ενισχύει την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση.

Οι buyers ξοδεύουν στο B2B Omnichannel eCommerce
Η νέα έρευνα δείχνει ότι το B2B omnichannel eCommerce οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις, με τους αγοραστές να ξοδεύουν περισσότερα μέσω digital και remote καναλιών το 2024.

Καθώς η πλειοψηφία των αγοραστών ανήκουν σε γενιές εξοικειωμένες με τις digital τεχνολογίες, είναι λογικό και επόμενο οι προσδοκίες να έχουν αυξηθεί. Χαρακτηριστικά όπως η αυτοματοποιημένη παρακολούθηση της παράδοσης, που θεωρείται δεδομένη στο B2C eCommerce γίνεται απαραίτητη και στην B2B εμπειρία.

3/4 αγοραστές είναι έτοιμοι να αποχωρήσουν

Οι απογοητεύσεις αυτές μπορούν να γίνουν το κρίσιμο σημείο καμπής καθώς η έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα 75% των αγοραστών είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν προμηθευτή εάν ένας ανταγωνιστής παρέχει μια πιο ομαλή ηλεκτρονική εμπειρία.

Το 84% δηλώνει ότι ένα αξιόπιστο, εύχρηστο eshop είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης και ένα 87% παραδέχεται ότι μια κακή αγοραστική εμπειρία επηρεάζει τη συνολική σχέση τους με ένα προμηθευτή.

Η βιωσιμότητα δεν είναι τάση, είναι must

Η επόμενη γενιά αγοραστών B2B απαιτεί η βιωσιμότητα να ενσωματώνεται σε κάθε απόφαση αγοράς. Το 92% των αγοραστών ερευνά ενεργά τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας ενός προμηθευτή πριν δεσμευτεί και το 40% βασίζεται στις ιστοσελίδες της εταιρείας για να επαληθεύσει τους ισχυρισμούς, υπογραμμίζοντας τη σημασία των σαφών και λεπτομερών πληροφοριών στη σελίδα του προϊόντος.

Ένα 43% των αγοραστών είναι μάλιστα πρόθυμοι να αλλάξουν προμηθευτή εάν οι πληροφορίες για τη βιωσιμότητα είναι ασαφείς ή μη διαθέσιμες. Η διαφάνεια δεν είναι πλέον προαιρετική, είναι το ζητούμενο για τη διατήρηση των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων αγοραστών.

Ο αυτοματισμός πρέπει να εναρμονίζεται με τον άνθρωπο

Οι αγοραστές μπορεί να εκτιμούν την ταχύτητα του AI και της αυτοματοποίησης, όμως, εξακολουθούν να βασίζονται στην ανθρώπινη εμπειρία όταν τα πράγματα περιπλέκονται. Το 54% προτιμά την υποστήριξη μέσω live chat για την επίλυση ζητημάτων, ξεπερνώντας κατά πολύ το email ή το τηλέφωνο.

Και ενώ ένα 65% βρίσκει τα chatbots χρήσιμα, οι περισσότεροι λένε ότι δεν αρκούν για την ολοκλήρωση των συναλλαγών. Μια υβριδική προσέγγιση που συνδυάζει AI εργαλεία και ανθρώπινη τεχνογνωσία είναι το νέο πρότυπο για την ικανοποίηση των αναγκών των αγοραστών. Οι πωλητές λοιπόν θα πρέπει να δώσουν περισσότερο προσοχή στη αξιοποίηση και των δυο, ιδίως καθώς μιλάμε για αγορά που έχει αγγίξει τα $22 τρισ. παγκοσμίως.

Το παγκόσμιο eCommerce B2B αγγίζει τα 22 τρισ. δολάρια
Η παγκόσμια eCommerce B2B αγορά αγγίζει τα 22 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ο ρόλος της Τουρκίας ως digital εμπορικό hub.

Τα real-time data είναι η υπερδύναμη που απαιτούν οι αγοραστές

Τα ξεπερασμένα συστήματα και τα ανακριβή δεδομένα αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα για τους πωλητές B2B, καθώς οι αγοραστές απαιτούν απρόσκοπτες, αξιόπιστες εμπειρίες. Το 46% των αγοραστών θεωρεί τις ενημερώσεις αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο απαραίτητες ενώ ένα 33% αναφέρει σφάλματα παραγγελιών λόγω ανακριβειών ενός eshop. Το 77% δίνει προτεραιότητα στην προεπισκόπηση προσαρμοσμένων προϊόντων σε πραγματικό χρόνο για τη διαχείριση πολύπλοκων παραγγελιών.

Η ενσωμάτωση real-time data επιλύει αυτά τα ζητήματα, εξασφαλίζοντας ακριβή απογραφή, τιμολόγηση και εργαλεία προσαρμογής. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων δίνει τη δυνατότητα στους προμηθευτές να μειώσουν τα δαπανηρά λάθη και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σε μια αγορά eCommerce όπου οι απρόσκοπτες εμπειρίες είναι πλέον αδιαπραγμάτευτες.