Η πολιτική επιστροφής χρημάτων είναι πάντα ένα σημαντικό ζήτημα για τις eCommerce επιχειρήσεις. Ωστόσο, συχνά αγνοείται.

Όπως διαβάζουμε στο PYMNTS, ο Anthony Eisen, συνιδρυτής του Afterpay, εταιρείας συστήματος BNPL, αντιμετωπίζει τώρα αυτήν την πρόκληση με τη νέα του εταιρεία, Reshop. Επικεντρωμένο στην αντιμετώπιση των συνηθειών αγορών και πληρωμών των Gen Z και των millennial καταναλωτών, η εταιρεία στοχεύει να μεταμορφώσει την εμπειρία επιστροφής χρημάτων. 

Η ιδέα είναι απλή: άμεσες επιστροφές χρημάτων σε χρεωστικές κάρτες, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα οι καταναλωτές να κάνουν άλλη αγορά, είτε από τον ίδιο λιανοπωλητή, είτε από το δίκτυο.

Ο Eisen, ο οποίος είναι τώρα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Reshop, πιστεύει ότι η διαδικασία επιστροφής έχει αγνοηθεί εδώ και καιρό, όπως διαβάζουμε. «Το 20% των πάντων επιστρέφονται στην Αμερική», λέει, αναγνωρίζοντας την έλλειψη καινοτομίας σε αυτόν τον τομέα. Με νέα χρηματοδότηση 17 εκατομμυρίων δολαρίων, η εταιρεία στοχεύει να αλλάξει τη διαδικασία επιστροφής, η οποία κοστίζει στους λιανοπωλητές των ΗΠΑ πάνω από 600 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

44% από τις επιστροφές προϊόντων δεν μεταπωλούνται ποτέ
Οι επιστροφές στο eCommerce είναι ένα απο τα μεγαλύτερα αγκάθια των πωλητών, μιας και ένα μεγάλο ποσοστό δεν μεταπωλείται ποτέ!

Με τις άμεσες επιστροφές χρημάτων θα επέλθει και άμεση ανακούφιση

Για τους αγοραστές, η επιστροφή αντικειμένων μπορεί να είναι μια αγχωτική και χρονοβόρα διαδικασία. Οι παραδοσιακές επιστροφές χρημάτων μπορεί να διαρκέσουν μέρες ή και εβδομάδες, προκαλώντας απογοήτευση. Η εταιρεία, ωστόσο, παρέχει άμεσες επιστροφές χρημάτων όταν οι αγοραστές επιστρέφουν προϊόντα σε συμμετέχοντες λιανοπωλητές. Αυτές οι επιστροφές χρημάτων πιστώνονται σε μια εικονική κάρτα, η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μελλοντικές αγορές σε οποιοδήποτε κατάστημα που δέχεται χρεωστικές κάρτες Visa.

screenshot από την επίσημη σελίδα Reshop

Ο Eisen λέει ότι το Reshop έχει σχεδιαστεί για να προσελκύει τους millennials και το Gen Z, οι οποίοι είναι οι πιο φανατικοί χρήστες χρεωστικών καρτών και είναι πιο πιθανό να ανησυχούν για τις ταμειακές ροές τους. «Η πολιτική επιστροφών ενός online λιανοπωλητή είναι ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο ένας αγοραστής, ειδικά οι νεότεροι, αποφασίζει να κάνει μια αγορά», εξηγεί. Προσφέροντας άμεσες επιστροφές χρημάτων, αντιμετωπίζει αυτό το άγχος, ιδιαίτερα για τους αγοραστές που προτιμούν να αποφύγουν το χρέος, όπως διαβάζουμε.

Λιγότερη ταλαιπωρία, περισσότερες αγορές

Το Reshop στοχεύει να κάνει όλη τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων πιο ομαλή τόσο για τους πελάτες όσο και για τους εμπόρους λιανικής. Ο Eisen λέει, «Για τους πελάτες, η πρόταση αξίας είναι απλή: «Δώσε μου τα χρήματά μου τώρα». Ο στόχος είναι να παρέχονται επιστροφές χρημάτων αμέσως όταν οι καταναλωτές λαμβάνουν το λάθος προϊόν και αποφασίζουν να το επιστρέψουν, διασφαλίζοντας ότι δεν θα μείνουν σε αναμονή ή άγχος. Αυτό διευκολύνει επίσης τα brands να κρατούν τους πελάτες ευχαριστημένους και πιστούς.

Προκλήσεις για τους λιανοπωλητές

Οι επιστροφές χρημάτων δεν είναι απλώς μια ταλαιπωρία για τους αγοραστές - είναι επίσης «πονοκέφαλος» για τους λιανοπωλητές. Οι επιστροφές είναι δαπανηρές, επιβραδύνουν το απόθεμα και ενέχουν ακόμη και τον κίνδυνο απάτης. Όπως επισημαίνει ο Eisen, οι επιστροφές είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι πελάτες επικοινωνούν με τους λιανοπωλητές. «Οι έμποροι δεν είναι γενικά εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν οι ίδιοι την απάτη», λέει, καθιστώντας την όλη διαδικασία ακόμα πιο δύσκολη για αυτούς.

Η αυξημένη απάτη επιστροφών οδηγεί σε πρόληψη & αναθεώρηση
Μια ακόμη πρόκληση έχουν να αντιμετωπίσουν οι πωλητές και αυτή είναι η απάτη επιστροφών που δείχνει αυξανόμενη τάση.

Το κλειδί της επιτυχίας

Όπως το Afterpay έφερε επανάσταση στις αγορές, ο Eisen πιστεύει ότι το Reshop μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιστροφές χρησιμοποιώντας τεχνολογία και δεδομένα. Εξηγεί ότι τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες online επιστροφές αντιπροσωπεύουν χαμένα χρήματα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους λιανοπωλητές. Επιταχύνοντας τη διαδικασία επιστροφής και προσφέροντας άμεσες επιστροφές χρημάτων, η εταιρεία δίνει στους λιανοπωλητές την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν περισσότερες πωλήσεις σε λιγότερο χρόνο, ενώ παράλληλα μειώνει το άγχος των πελατών.

Το κλειδί για την επιτυχία της εταιρείας βρίσκεται στην ικανότητά του να εξατομικεύει την εμπειρία επιστροφής. Συνεργαζόμενοι με τις πολιτικές επιστροφών μεμονωμένων εμπόρων λιανικής, διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν επιστροφές χρημάτων άμεσα, επιτρέποντας στα brands να παραμείνουν στο επίκεντρο. Ο Eisen προσθέτει ότι η εφαρμογή μπορεί ακόμη και να επισημάνει νέα στοιχεία από το ίδιο κατάστημα λιανικής με βάση τις προτιμήσεις ενός πελάτη, ενθαρρύνοντάς τον να κάνει άλλη αγορά.

Ένας νέος τρόπος χειρισμού των επιστροφών στο eCommerce

Η σημασία του Reshop για το eCommerce είναι ξεκάθαρη, καθώς οι επιστροφές αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα. Με τις άμεσες επιστροφές χρημάτων, η διαδικασία απλοποιείται και μειώνει το άγχος για καταναλωτές και εμπόρους. Αυτό το μοντέλο μετατρέπει τις επιστροφές από εμπόδιο σε ευκαιρία για ενίσχυση της αφοσίωσης και των πωλήσεων. Επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν τέτοιες λύσεις θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, βελτιώνοντας την ικανοποίηση και τη διατήρηση πελατών.