Σε περισσότερες online πωλήσεις στοχεύει ο Σκλαβενίτης με αλλαγές στο μοντέλο του
Αλλαγές φέρνει στο μοντέλο της η αλυσίδα σουπερμαρκετ Σκλαβενίτης προχωρώντας σε υιοθέτηση "πλαφόν" στην ελάχιστη αξία καλαθιού στις online αγορές της, ενώ ταυτόχρονα από ένα ποσό και πάνω μείωσε τις χρεώσεις για την αποστολή των παραγγελιών.
Πλέον λοιπόν, η ελάχιστη αξία καλαθιού για ολοκλήρωση παραγγελίας στο eMarket, το online κατάστημα του μεγαλύτερου λιανέμπορου της χώρας με συνολικό τζίρο κοντά στα €5,35 δισ. ευρώ το 2024, είναι €20, ενώ για αγορές από €20 έως €100 η χρέωση είναι στα €2,5 και από αγορές από €100 και άνω θα είναι χωρίς χρέωση αποστολής.
H άνοδος του eGrocery
O Σκλαβενίτης βρίσκεται στο τοπ της λίστας με τα κορυφαία σουπερμαρκετ της Ελλάδα, όπως είχαμε δει σε άλλη έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ και η αναπροσαρμογή στην τιμολογιακή πολιτική του leader πιθανά θα φέρει αλλαγές συνολικά στο online κανάλι του λιανεμπορίου τροφίμων. Αυτό ακολουθεί τις εξελισσόμενες τάσεις του retail που δείχνουν μια ανάπτυξη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις καθώς οι χρήστες στη χώρα μας το αγκαλιάζουν ολοένα και περισσότερο.
Έτσι, η επιβολή κατώτατου ορίου παραγγελίας και οι δωρεάν παραδόσεις από ένα ποσό και πάνω είναι κάποιοι από τους τρόπους που υιοθέτησαν οι μεγάλοι λιανέμποροι όπως ο Σκλαβενίτης για να "γυρίσουν" τη δραστηριότητα των online πωλήσεων. Σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών, για να αποβεί κερδοφόρο το μοντέλο θα πρέπει η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας.
Πάντως το eCommerce άμεσης παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ αυξάνεται ραγδαία στην Ελλάδα ενώ βελτίωση παρατηρείται και στο next day delivery, με λίγο χαμηλότερο ρυθμό. Οι λόγοι που οδηγούν σε τέτοιες αλλαγές είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής (λιγότερος χρόνος, περισσότερες ώρες στη δουλειά κ.λπ.), οι προσφορές αλλά και οι προτιμήσεις των νεαρότερων καταναλωτών που έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές συσκευές και θέλουν αμεσότητα στις καθημερινές αγορές τους.
Τα προϊόντα για κατοικίδια (+18%), τα ποτά και αναψυκτικά (+14%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+12%) ήταν οι κατηγορίες που αυξήθηκαν περισσότερο σε αξία online αγορών το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Τι αλλαγές έχουν κάνει οι υπόλοιποι μεγάλοι παίχτες;
Δεν είναι όμως μόνο ο Σκλαβενίτης που έχει κάνει αλλαγές στο μοντέλο του. Το My Market (όμιλος Metro ΑΕΒΕ) έχει λανσάρει πρώτη συνδρομητικό μοντέλο στο eshop της με δυο διαφορετικά πακέτα συνδρομών. Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει επίσης "πλαφόν" στις χρεώσεις των εγχώριων ηλεκτρονικών παραγγελιών, δηλαδή αποστέλλονται στο σπίτι μόνο όταν είναι αξίας πάνω από €25, ενώ παρέχει την υπηρεσία click & collect από φυσικό κατάστημα για παραγγελίες άνω των €15. Και ο Μασούτης παρέχει δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των €90 από €40 που ήταν το όριο μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ενώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας έχει "πέσει" στα €20 από τα €40.
Φαίνεται λοιπόν ότι τα δεδομένα που θέλουν το e-grocery να ανεβαίνει στην Ελλάδα έχουν βάση και οι εξελίξεις έρχονται πιο αργά και σταθερά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη που ήδη έχει υιοθετήσει τέτοιες λειτουργίες εδώ και χρόνια.