H άνοδος των marketplaces στην Ευρώπη είναι γεγονός και επιπλέον τα κινεζικά marketplace συνεχίζουν να εισχωρούν στις επιμέρους αγορές των διάφορων χωρών. Πρόσφατα σε λίστα με τους 10 δημοφιλέστερους προορισμούς για online αγορές στην Ελβετία συμπεριλήφθηκαν 3 κινεζικοί παίκτες, μας ενημερώνει το Ecommerce News. Πριν από μόλις 3 χρόνια η μόνη κινεζική εταιρεία στη ελβετική λίστα ήταν το AliExpress και πλέον τα Shein και Temu την έχουν ξεπεράσει.
To Πανεπιστήμιο του St. Gallen πραγματοποίησε την έρευνα αυτή όπου Ελβετοί καταναλωτές ρωτήθηκαν για τις πηγές από όπου έκαναν τις περισσότερες online αγορές το τελευταίο δωδεκάμηνο.

Η Amazon ξεπερνά τοπικούς παίκτες
Στην πρώτη θέση όπως και σε πολλές ακόμη μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές βρίσκεται το Amazon, αποδεικνύοντας ότι η κυριαρχία του ήρθε για να μείνει, με ποσοστό 10,4% να κάνει συχνότερα τις αγορές του εκεί. Κατάφερε να ξεπεράσει μέχρι και τον τοπικό και διεθνώς επεκτεινόμενο παίκτης Galaxus που ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 9,0% και την Zalando να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 8,4%. Πριν από τρία χρόνια που είχε διεξαχθεί η ίδια έρευνα, η Zalando βρισκόταν στην κορυφή της λίστας με την Galaxus και Amazon να ακολουθούν, δείχνοντας πόσο πολύ έχει αλλάξει η δυναμικότητα της ευρωπαϊκής αγοράς και πώς η γερμανική εταιρεία έχασε τη δική της.

AliExpress, Shein και Temu
Τα Shein και Temu εισέρχονται πρώτη φορά στη λίστα. Μάλιστα το δεύτερο δεν υπήρχε καν όταν είχε ξαναγίνει η προηγούμενη έρευνα. Η πλατφόρμα της PDD Holdings, που μάλιστα ερευνάται πολλαπλώς από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι και για την ποιότητα και καταλληλότητα των προϊόντων του, κατέλαβε την τέταρτη θέση.
Το AliExpress βρίσκεται στη 10η θέση με τον αντίκτυπο της θυγατρικής του Alibaba να έχει μειωθεί σημαντικά από το 2021, καθώς η πλατφόρμα τότε βρισκόταν στην όγδοη θέση στη λίστα δημοτικότητας με βάση τη σειρά. Πάντως, η συνολική κυριαρχία των marketplaces έχει φανεί συνολικά στην Ευρώπη ακόμη και στις διασυνοριακές πωλήσεις. Παρά όμως την κυριαρχία των Shein και Temu πρόσφατες ενδείξεις δείχνουν ότι πλέον οι ρυθμοί ανάπτυξης θα αρχίσουν να πέφτουν στην Ευρώπη.

To eCommerce στην Ελβετία
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελβετία αντιπροσωπεύει πλέον το 17,3% του συνολικού τομέα του εμπορίου της χώρας. Τα τελευταία τρία χρόνια, τα σχετικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 20,8% και φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα €19 δισ. Πάνω από τις μισές (52,4%) όλων των online αγορών πραγματοποιούνται πλέον μέσω smartphones.
Για περισσότερες ειδήσεις για το Ευρωπαϊκό eCommerce, μείνετε συντονισμένοι εδώ ή γραφτείτε στο newsletter μας!