Κοινά λάθη στα Shopify Discounts και πώς να τα αποφύγεις

Τα Shopify Discounts είναι μια πολύ χρήσιμη λειτουργία που προσφέρει η δημοφιλής eCommerce πλατφόρμα. Βοηθάει με τις πωλήσεις, την εκκαθάριση των αποθεμάτων και την προσέλκυση νέων πελατών όταν χρησιμοποιούνται στρατηγικά. Ωστόσο, μέσα από την εμπειρία μας στην κατασκευή eshop ξέρουμε ότι τα λάθη στα Shopify Discounts όσον αφορά στη ρύθμιση και τη διαχείριση των εκπτώσεων μπορεί να οδηγήσουν σε χαμένες ευκαιρίες, απογοητευμένους πελάτες ή ακόμη και σε απώλεια εσόδων. Έτσι, ως ιδιοκτήτης Shopify eshop, είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζετε τις πιο συνηθισμένες παγίδες αλλά και πώς αντιμετωπίζονται.

Τα Shopify Discounts είναι μια λειτουργία του Shopify όπου μπορείτε να "σετάρετε" προωθητικές προσφορές για να ενθαρρύνετε τους πελάτες να προβούν σε αγορές. Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι για εισάγετε εκπτώσεις στο online store σας: Discount Codes και Automatic Discounts. Τα Discount Codes εισάγονται χειροκίνητα από τον αγοραστή όταν ολοκληρώνει την αγορά του ενώ τα Automatic Discounts εισάγονται αυτόματα όταν οι πελάτες πληρούν τις ορισμένες προϋποθέσεις που έχει θέσει μια έκπτωση ή προσφορά.

Μίνι οδηγός Shopify discounts: Τι είναι - Τα είδη
Τα Shopify discounts μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε ένα eshop, καθώς προσφέρουν ποικίλες επιλογές για κάθε τύπο αγοραστή! Ας μάθουμε περισσότερα.

Στο Eshop Experts, εντοπίσαμε τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι ιδιοκτήτες γύρω από τα Shopify Discounts και συγκεντρώσαμε χρήσιμες συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να τα αποφύγετε ενώ κατασκευάζετε το Shopify eshop σας. Ας βουτήξουμε στο θέμα λοιπόν.

Τα πιο συχνά λάθη στα Shopify Discounts

Δεν κάνουν τις εκπτώσεις ορατές και εύχρηστες

Η πιο βασική αρχή που διέπει τις εκπτώσεις είναι ότι αν δεν την δουν οι πελάτες, τζάμπα ο κόπος. Ένα κακό UX όπου οι πελάτες δεν μπορούν εύκολα να βρουν ή να κατανοήσουν την έκπτωσή σας μπορεί να οδηγήσει σε abandoned cart και χαμένες ευκαιρίες.

Για να αποφύγετε ένα από τα ολέθρια λάθη στα Shopify Discounts, βεβαιωθείτε ότι οι εκπτώσεις είναι ορατές στην αρχική σας σελίδα του eshop, στις σελίδες προϊόντων και στο checkout. Χρησιμοποιήστε banner, pop-up ή σαφή sticker για να επισημάνετε την προσφορά και βεβαιωθείτε ότι είναι κατανοητά δοσμένη.

Κάνουν υπερβολική χρήση των εκπτώσεων

Μια ακόμη αστοχία είναι επίσης να προσφέρετε συνεχώς εκπτώσεις, θεωρώντας πως αυτό θα τραβήξει τους καταναλωτές στο online store σας. Αυτό οδηγεί τους πελάτες να τις θεωρούν δεδομένες και διαβρώνει την αντιληπτή αξία που μεταδίδει το brand σας.

Περιορίστε τη συχνότητα των εκπτώσεων και επικεντρωθείτε σε χρονικά ευαίσθητες ή αποκλειστικές προσφορές, όπως flash sales ή ανταμοιβές επιβράβευσης, για να διατηρήσετε τον ενθουσιασμό χωρίς να υποτιμήσετε τα προϊόντα σας.

Δεν ενεργοποιούν τους κωδικούς έκπτωσης

Ένα επίσης από τα λάθη στα Shopify Discounts είναι η αμέλεια να ενεργοποιήσετε τους εκπτωτικούς κωδικούς και είναι ένα εκπληκτικά κοινό λάθος, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι πωλητές Shopify, ετοιμάζουν εξονυχιστικά τις προσφορές και τις λεπτομέρειές και ξεχνούν να τις ενεργοποιήσουν. Αυτή η παράλειψη αφήνει τους πελάτες απογοητευμένους όταν προσπαθούν να εφαρμόσουν τον κωδικό, μόνο και μόνο για να διαπιστώσουν ότι είναι άκυρος και δίνει την εντύπωση ότι δεν είστε αρκετά αφοσιωμένοι και οργανωμένοι.

Ελέγξτε δύο και τρεις φορές ότι όλοι οι κωδικοί είναι ενεργοί πριν ξεκινήσετε μια καμπάνια και συστήνουμε κιόλας να τους δοκιμάσετε και εσείς οι ίδιοι για να βεβαιωθείτε ότι λειτουργούν όπως θα έπρεπε.

Αμελούν να ορίσουν όρια στη χρήση ανά πελάτη

Το επόμενο από τα λάθη στα Shopify Discounts έχει να κάνει με το επιτρεπόμενο όριο που θέτετε ανά χρήστη. Το να επιτρέπετε την απεριόριστη χρήση ενός εκπτωτικού κωδικού δεν είναι βιώσιμο για τις επιχειρήσεις. Πολλοί ιδιοκτήτες Shopify eshop ξεχνούν λοιπόν να περιορίσουν τις εκπτώσεις σε μία χρήση ανά πελάτη, ανοίγοντας την πόρτα στην κατάχρηση.

Είναι σημαντικό να τικάρετε λοιπόν το εξής κουτί:

Δεν ορίζουν συνολικό όριο στη χρήση εκπτώσεων

Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για το συνολικό όριο χρήσεων των εκπτωτικών κωδικών. Ορίστε συγκεκριμένα όρια χρήσης στο admin περιορίζοντάς τις σε ένα σημείο που δεν θα οδηγήσει σε χάσιμο χρημάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα διατηρήσετε τις εκπτώσεις σας διαχειρίσιμες και δίκαιες.

Διορθώστε και το συγκεκριμένο από τα λάθη στα Shopify Discounts στο ίδιο σημείο των settings όπως το παραπάνω.

Προχωρούν σε άσκοπες συνδυαστικές εκπτώσεις

Εάν είναι περίοδος εορταστικών αγορών ή Black Friday και πιθανά τρέχετε περισσότερες από μια προσφορές, τότε πρέπει να βεβαιωθείτε για τον συνδυασμό των προσφορών. Αυτό συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στα σύνηθη λάθη στα Shopify Discounts καθώς ο συνδυασμός προσφορών που δεν είναι σκόπιμος μπορεί να πλήξει τα περιθώρια κέρδους σας ή από την άλλη, μερικές φορές οι συνδυασμοί που θα έπρεπε δεν λειτουργούν σωστά, απογοητεύοντας έτσι τους ενδιαφερόμενους πελάτες.

Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις εκπτώσεων του Shopify eshop σας για να ελέγξετε αν οι εκπτώσεις μπορούν να συνδυαστούν. Δοκιμάστε τους συνδυασμούς για να βεβαιωθείτε ότι λειτουργούν όπως προβλέπεται. Εάν χρειαστεί να προσφέρετε συνδυαστικές εκπτώσεις, να είστε σαφείς σχετικά με το ποιες μπορούν να συνδυαστούν και πώς.

Δεν επικοινωνούν τις εκπτώσεις με σαφήνεια

Η σύγχυση για ποια ακριβώς είναι η έκπτωση αλλά και πώς λειτουργεί μπορεί να αποτρέψει τους πελάτες από το να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

Να είστε σαφείς σχετικά με τους όρους της έκπτωσης. Συμπεριλάβετε σαφή μηνύματα όπως π.χ. «20% έκπτωση σε όλες τις παραγγελίες άνω των 50 δολαρίων, εφαρμόζεται αυτόματα στο ταμείο». Βεβαιωθείτε ότι τυχόν περιορισμοί π.χ. «δεν ισχύει για προϊόντα της νέας συλλογής» εμφανίζονται εμφανώς.

Δεν ελέγχουν τις ρυθμίσεις ημερομηνίας και ώρας

Είναι σύνηθες επίσης να γίνονται λάθη στα Shopify Discounts με τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης των εκπτώσεων, ειδικά όταν μπερδεύετε τις π.μ. και τις μ.μ. ώρες. Αυτά τα λάθη μπορεί να αφήσουν τις εκπτώσεις ενεργές για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ή να μην είναι διαθέσιμες όταν προβλέπεται.

Ελέγξτε δύο φορές τις ρυθμίσεις ημερομηνίας και ώρας στο Shopify admin. Όταν έχετε αμφιβολίες, δοκιμάστε την έκπτωση για να βεβαιωθείτε ότι ενεργοποιείται και λήγει στις σωστές ώρες.

Δημιουργούν περίπλοκους εκπτωτικούς κωδικούς

Οι περίπλοκοι κωδικοί έκπτωσης που είναι δύσκολο να πληκτρολογηθούν ή να απομνημονευθούν μπορούν να απογοητεύσουν τους πελάτες, οδηγώντας σε εγκαταλελειμμένα καλάθια.

Εγκατάλειψη καλαθιού: Ποιος είναι ο εχθρός των eshop και πώς να τον παλέψεις
Τι είναι η εγκατάλειψη καλαθιού; Τι οδηγεί τους επισκέπτες σε αυτή και πώς να την αντιμετωπίσεις.

Επιλέξτε απλούς, σχετικούς κωδικούς όπως «SPRING20» ή «SAVE15» και βεβαιωθείτε ότι οι κωδικοί είναι εύκολο να αντιγραφούν και να εφαρμοστούν στο ταμείο.

Δεν προστατεύουν τα περιθώρια κέρδους τους

Θα κλείσουμε τη λίστα με τα λάθη στα Shopify Discounts υπενθυμίζοντας ότι το να προσφέρετε απότομα εκπτώσεις χωρίς να λάβετε υπόψη τον αντίκτυπό τους στα έσοδά σας είναι μια ριψοκίνδυνη κίνηση.

Υπολογίστε τα περιθώρια κέρδους για τα είδη με έκπτωση και βεβαιωθείτε ότι ευθυγραμμίζονται με τους οικονομικούς σας στόχους. Χρησιμοποιήστε τις εκπτώσεις για να αυξήσετε τα έσοδα χωρίς να υπονομεύσετε την κερδοφορία του Shopify store σας.

Είναι κρίμα λοιπόν να έχετε δημιουργήσει ένα άρτιο Shopify eshop και να σας σταματούν τα Discounts. Εάν καταφέρετε να διορθώσετε κάποια βασικά και σύνηθη λάθη στα Shopify Discounts τότε θα καταφέρετε να αξιοποιήσετε τη δύναμη των προσφορών προς όφελός σας και να δείτε την επιτυχία στην οποία στοχεύετε εξ' αρχής.