To replatforming στο Shopify μπορεί φέρει τα πάνω κάτω και να δώσει στην eCommerce επιχείρησή σας την ώθηση που χρειάζεται για να απογειωθεί. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι έρχεται χωρίς εμπόδια. Μια κακοσχεδιασμένη μετάβαση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια δεδομένων, σημαντικές κυρώσεις SEO και σύγχυση των πελατών. Γι αυτό σήμερα, ως Experts σε κάθε τι που χρειάζεται ένα eshop, θα σας πούμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Shopify migration και πώς να τα αποφύγετε.

Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη στο Shopify migration;

#1 Αμέλεια δημιουργίας backup των δεδομένων σας

Ένα σημαντικό λάθος στη διαδικασία "μετανάστευσης" από μια eCommerce πλατφόρμα σε μια άλλη, είναι η αποτυχία δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας των καταλόγων των προϊόντων, των πληροφοριών πελατών και του ιστορικού παραγγελιών πριν από τη μεταφορά.

Πώς λύνεται αυτό;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως εξαγωγές CSV, εφαρμογές δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας τρίτων ή τις επιλογές δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας της τρέχουσας πλατφόρμας σας για να δημιουργήσετε ένα πλήρες αντίγραφο των δεδομένων του eshop σας πριν από τη μετάβαση. Εξετάστε το ενδεχόμενο λύσεων δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας που βασίζονται στο cloud για πρόσθετη ασφάλεια και εύκολη ανάκτηση και βεβαιωθείτε ότι έχετε αποθηκεύσει τα αντίγραφα ασφαλείας σας σε πολλαπλές τοποθεσίες για να αποτρέψετε την απώλεια δεδομένων.

Back up σε υπολογιστή για να αποφύγουμε λάθη στο Shopify migration

#2 Αμελείτε τις προσπάθειες SEO

Τα λάθη στο Shopify migration συνεχίζονται στον τομέα του SEO καθώς συχνά γίνεται αλλαγή των διευθύνσεων URL χωρίς κατάλληλες ανακατευθύνσεις, οδηγώντας έτσι σε σπασμένους συνδέσμους και χαμένες ευκαιρίες στην κατάταξη και τα αποτελέσματα της Google.

Υπάρχει λύση για αυτό; Η απάντηση είναι εννοείται!

Ρυθμίστε 301 redirects για τις παλιές διευθύνσεις URL, αντιστοιχώντας τις με νέες στο Shopify. Μπορεί η διαδικασία αυτή να είναι χρονοβόρα, ιδίως εάν έχετε ένα μεγάλο κατάλογο, όμως έτσι, θα συνεχίσετε να διατηρείτε την κατάταξη που έχετε χτίσει. Θυμηθείτε επίσης να διατηρήσετε τα metadata (όπως title tags, meta descriptions, and alt text) κατά τη διάρκεια του replaforming στο Shopify. Αφότου ολοκληρώσετε τη διαδικασία, καταχωρίστε το νέο XML sitemap στο Google Search Console και παρακολουθήστε για τυχόν σφάλματα που ανιχνεύονται ώστε να τα αντιμετωπίσετε άμεσα.

Ο βασικό οδηγός URL redirects για ιδιοκτήτες eshop
Τα redirects είναι πολύ βασικά για ένα eshop και η άστοχη διαχείριση έχει αρνητικές επιπτώσεις. Μάθε όλα όσα χρειάζεσαι από eshop Experts!

#3 Απώλειες σε δεδομένα πελατών και παραγγελιών

Σαφώς ανάμεσα στα λάθη στο Shopify migration συμπεριλαμβάνεται και η αποτυχία μεταφοράς λογαριασμών πελατών, προηγούμενων παραγγελιών ή ιστορικού αγορών.

Πώς θα αποφύγετε αυτήν την άβολη κατάσταση;

Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία εισαγωγής δεδομένων του Shopify ή εφαρμογές τρίτων όπως Cart2Cart ή Matrixify για να μεταφέρετε απρόσκοπτα τα δεδομένα πελατών και παραγγελιών. Κάντε δοκιμές με μικρότερα τμήματα δεδομένων για να βεβαιωθείτε ότι μεταφέρονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες πριν κάνετε την πλήρη μετάβαση της βάσης δεδομένων. Αφότου ολοκληρώσετε την εισαγωγή, επαληθεύστε την ακρίβεια των δεδομένων.

6 τοπ Shopify migration apps για επιτυχές replatforming
Η διαδικασία replatforming γίνεται πιο απλή μέσα από τα κατάλληλα Shopify migration apps. Μετέφερε όλα σου τα δεδομένα και συνέχισε να πουλάς απρόσκοπτα.

#4 Παράλειψη ρυθμίσεων πληρωμής και αποστολής

Το επόμενο από τα λάθη στο Shopify migration είναι η επανέναρξη του eshop χωρίς να έχουν ρυθμιστεί σωστά οι πύλες πληρωμών, οι ρυθμίσεις φόρων και οι κανόνες αποστολής.

Τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση;

Βεβαιωθείτε ότι τα payment gateways όπως χρεωστικές/πιστωτικές, PayPal, Stripe κ.λπ. έχουν ρυθμιστεί και συνδεθεί σωστά και ταυτόχρονα ελέγξτε ότι οι τρόποι πληρωμής και οι ρυθμίσεις φόρων εμφανίζονται σωστά και ενημερωμένα. Προσφέρετε πολλαπλές επιλογές πληρωμής και αποστολής για να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών.

#5 Επιλογή λάθος Shopify πακέτου

Μπορεί να μην φαντάζει τόσο σημαντικό, όμως η άστοχη επιλογή ενός Shopify πακέτου που δεν υποστηρίζει τις ανάγκες του online store σας όπως π.χ. με έλλειψη χαρακτηριστικών όπως προηγμένες αναφορές ή υποστήριξη πολλαπλών νομισμάτων είναι επίσης ένα από τα σημαντικά λάθη στο Shopify migration.

Πώς θα βγάλετε άκρη;

Αρχικά, θα πρέπει να εξετάσετε αναλυτικά τα πακέτα, την τιμολόγηση και τα χαρακτηριστικά που προσφέρουν ώστε να σημειώσετε αν ταιριάζουν στο μέγεθος και τον όγκο πωλήσεων του eshop σας, καθώς και στις ανάγκες marketing σας. Πάντα να έχετε κατά νου μια πιθανή μελλοντική επεκταστιμότητα, ώστε να αποφύγετε κάποια άμεση περριτή αναβάθμιση αργότερα. Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει και η δωρεάν δοκιμή που προσφέρει το Shopify ώστε να εξετάσετε τα χαρακτηριστικά πριν δεσμευτείτε.

Shopify κόστος: Πόσο κοστίζει το Shopify το 2025;
Shopify κόστος: Πόσο κοστίζει το Shopify το 2025 και ποια είναι τα διαθέσιμα πλάνα του;

#6 Αγνοώντας τις προσαρμογές theme και design

Ένα ακόμη από τα λάθη στο Shopify migration είναι να περιμένετε ότι το υπάρχον σdesign του eshop σας θα λειτουργεί το ίδιο ομαλά και στο Shopify χωρίς κάποια προσαρμογή ή αλλαγή.

Πώς θα το λύσετε αυτό;

Διαλέξτε ένα Shopify theme που θα ταιριάζει και θα ευθυγραμμίζεται με το brand σας. Βρείτε εδώ τις καλύτερες προτάσεις για φέτος. Προσαρμόστε το χρησιμοποιώντας τον κώδικα Liquid της δημοφιλούς πλατφόρμας ή τον επεξεργαστή θέματος. Δοκιμάστε το σχεδιασμό σας σε πολλαπλές συσκευές desktop και mobile πριν το τελικό λανσάρισμα. Διατηρήστε συνεπή στοιχεία branding, όπως γραμματοσειρές, χρώματα και εικόνες.

#7 Λειτουργία χωρίς δοκιμές και τεστ πριν το ξεκίνημα

Τα λάθη στο Shopify migration συνεχίζονται με τη εκ νέου λειτουργία του online store σας χωρίς δοκιμές σε βασικές λειτουργίες όπως το checkout, οι διασυνδέσεις όπως εφαρμογές, συστήματα ERP, και το mobile responsiveness.

Θέλετε να μάθετε πώς αντιμετωπίζεται;

H πλατφόρμα διαθέτει λειτουργία προεπισκόπησης (preview) που σας επιτρέπει να τεστάρετε το eshop σας. Πραγματοποιήστε δοκιμαστικές συναλλαγές για να επαληθεύσετε τη διαδικασία πληρωμής. Βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες προϊόντων φορτώνουν σωστά σε mobile συσκευές καθώς και ότι δεν υπάρχουν σπασμένα link, ελλείψεις σε media και προβλήματα μορφοποίησης.

Πινακίδα We've Moved σε speech bubble!

#8 Migration σε νέα πλατφόρμα χωρίς σχετική ενημέρωση πελατών

Ενώ μπορεί να μην φαντάζει τόσο σημαντικό ανάμεσα στα λάθη στο Shopify migration, η μεταφορά σε μια νέα πλατφόρμα χωρίς να ενημερώσετε τους πελάτες σας, μπορεί να οδηγήσει σε συγχυση ή προβλήματα συνδεσιμότητας και πλοήγησης (navigation).

Ποιοι είναι οι τρόποι αντιμετώπισης;

Μπορείτε να στείλετε μια ανακοίνωση μέσω email σχετικά με τις αλλαγές και να περιλαμβάνετε σαφείς οδηγίες σε περίπτωση που οι πελάτες θα πρέπει να επαναφέρουν τους κωδικούς πρόσβασής τους. Είναι επίσης μια καλή ευκαιρία να τραβήξετε την προσοχή και να τους κάνετε να επιστρέψουν προσφέροντας έναν εκπτωτικό κωδικό. Μπορείτε να ενημερώσετε το κοινό και μέσα από τις social media πλατφόρμες σας με μια σύντομη και περιεκτική ανάρτηση προτρέποντάς τους να επικοινωνήσουν με εσάς σε περίπτωση που δυσκολεύονται με κάποια από τις αλλαγές.

#9 Βιαστικό λανσάρισμα χωρίς σχέδιο marketing

Τα λάθη στο Shopify migration ολοκληρώνονται με το γεγονός ότι πολλοί πωλητές εστιάζουν μόνο στη μετάβαση και παραμελούν να ανανεώσουν τις στρατηγικές marketing τους μετά την επανέναρξη.

Πώς μπορείτε να το προλάβατε;

Ρυθμίστε και βεβαιωθείτε ότι τα Google Analytics και Facebook Pixel είναι σωστά συνδεδεμένα για παρακολούθηση δεδομένων. Σχεδιάστε μια email καμπάνια για την επαναπροσέγγιση των πελατών. Εξετάστε το ενδεχόμενο εκτέλεσης διαφημίσεων Google Ads ή Facebook Ads για την προώθηση της επισκεψιμότητας. Ανακοινώστε την έναρξη λειτουργίας με μια περιορισμένου χρόνου προωθητική ενέργεια ή αποκλειστική προσφορά.

Το replatforming μπορεί να γίνει μια ομαλή και επιτυχημένη διαδικασία, αν προγραμματίσετε εκ των προτέρων και αποφύγετε αυτά τα συνήθη λάθη στο Shopify migration. Με τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας των δεδομένων, τη διατήρηση της ακεραιότητας του SEO, τις ενδελεχείς δοκιμές και την επικοινωνία με τους πελάτες, θα εξασφαλίσετε μια απρόσκοπτη μετάβαση στο Shopify και θα δείτε την επιχείρησή σας να ευδοκιμεί.