Το Skroutz, ένα από τα κορυφαία marketplace στην Ελλάδα, ανέλυσε τη συμπεριφορά των καταναλωτών στις αγορές του Marketplace από τις 21 Απριλίου έως τις 5 Μαΐου 2024, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο των 1 έως 16 Απριλίου 2023.
Σύμφωνα με τα δεδομένα, η μέση τιμή του καλαθιού ανήλθε στα 63€, σημειώνοντας αύξηση 7,95% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Οι κατηγορίες προϊόντων
Οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες οι καταναλωτές ξόδεψαν κατά μέσο όρο τα περισσότερα χρήματα στο Skroutz, ήταν τα κινητά τηλέφωνα (μέση τιμή 258€) και τα sneakers (μέση τιμή 76€).
Επίσης, σημειώθηκε μεγάλη αύξηση στον αριθμό των αγορών στην κατηγορία αντηλιακά (αύξηση κατά 75,48%), ενώ τα κινητά τηλέφωνα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 32% σε σύγκριση με το προηγούμενο Πάσχα.
Παράλληλα με την αύξηση στη μέση τιμή του καλαθιού, σημειώθηκε και αύξηση στον αριθμό των παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν μέσω Skroutz κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου (αύξηση κατά 21,43%), γεγονός που δείχνει την αυξανόμενη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.

Επιπλέον, παρατηρήθηκε αύξηση περίπου 17% στον αριθμό των επισκέψεων στο Skroutz App, καθιστώντας σαφές ότι οι καταναλωτές προτιμούν τις on-the-go αγορές.
Η υψηλότερη online αγοραστική δραστηριότητα παρατηρήθηκε τη Δευτέρα 29 Απριλίου (Μεγάλη Δευτέρα), δείχνοντας ότι οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους την τελευταία στιγμή.
«Δόσεις για όλους» και eCommerce
Οι πολλές επιλογές στους τρόπους πληρωμής κατά τις online αγορές, αποτέλεσε πλεονέκτημα για τους καταναλωτές. Αυτό φαίνεται από τα στοιχεία των πασχαλινών αγορών, καθώς οι καταναλωτές χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα «Δόσεις για όλους» του Skroutz, για παραγγελίες που ξεπερνούσαν τα 340€ κατά μέσο όρο.
Εκείνοι που επέλεξαν το Google Pay πραγματοποίησαν αγορές αξίας 50€ κατά μέσο όρο, ενώ αυτοί που επέλεξαν το Apple Pay πραγματοποίησαν αγορές αξίας 56€ κατά μέσο όρο.
Για ακόμη μια φορά, διαπιστώνουμε ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να χρησιμοποιούν προγράμματα όπως το «Δόσεις για Όλους» γιατί τους προσφέρουν ευελιξία και δυνατότητα διαχείρισης των οικονομικών τους, χωρίς να πληγεί το μηνιαίο budget τους.
Για το εμπόριο, αυτό σημαίνει αύξηση των πωλήσεων, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές προστίθενται και μπορούν να αγοράσουν προϊόντα που ειδάλλως θα αφαιρούσαν από τις λίστες τους. Επίσης, τα προγράμματα αυτά μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν όλο το ποσό κατά το checkout. Συνολικά, αυτά τα προγράμματα προσφέρουν έναν αποτελεσματικό τρόπο για τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις και να επεκτείνουν την πελατεία τους.
