Στα marketplace ξεκινά η αναζήτηση προϊόντων, ξεπερνούν τα search engines

Για μια ακόμη φορά μαθαίνουμε για τη δύναμη που κρατούν στα σπλάχνα τους τα marketplace καθώς μέσα από στοιχεία της έρευνας Marketplace Shopping Behavior Report της ChannelEngine ανακαλύπτουμε ότι τουλάχιστον ένα 47% των αγοραστών ξεκινούν την αναζήτηση προϊόντων από αυτά. Οι ερευνητές πήραν συνεντεύξεις από 4.500 online αγοραστές από την Γαλλία, την Γερμανία, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Τα marketplaces γίνονται οι νέες μηχανές αναζήτησης

Μάλιστα με το Ηνωμένο Βασίλειο να αγγίζει το 54% αυτό μας δείχνει ότι πλέον τα marketplaces έχουν ξεπεράσει τις μηχανές αναζήτησης και τα ίδια τα website των brand ως σημεία για εύρεση προϊόντων. Μόνο σε μία περίπτωση η ανακάλυψη προϊόντων σε μηχανές αναζήτησης ήταν συχνότερη από ότι στις μεγάλες και σύνθετες αυτές αγορές και αυτή είναι η Ολλανδία όπου τα αντίστοιχα ποσοστά ανήλθαν σε 38% και 27%. Συγκριτικά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο το 18 τοις εκατό των καταναλωτών ξεκινούν το ταξίδι τους στις μηχανές αναζήτησης.

Μάλιστα όταν οι αγοραστές ερωτήθηκαν αν ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν από έναν branded site ή από ένα marketplace, ένα εντυπωσιακό 63% απάντησε ότι θα έκανε online αγορές από το δεύτερο και αυτό αποδίδεται στη μεγάλη ποικιλία προϊόντων, καθώς και στη δυνατότητα σύγκρισης τιμών. Εξ άλλου η έρευνα της Retail X έδειξε ότι η Ευρώπη τα επιλέγει ως σημεία αγορών οδηγώντας σε 42% επισκεψιμότητα σε αυτά.

Η Ευρώπη ψηφίζει marketplaces για τις αγορές της
Τα marketplaces είναι η επιλογή των Ευρωπαίων για τις online αγορές τους.

Τι σημαίνει αυτό για τις eCommerce ιστοσελίδες;

Μια τέτοια εξέλιξη μπορεί να φαντάζει ως εμπόδιο για την εξέλιξη των website και eshop και συνεπώς των online πωλήσεων, όμως δεν πρέπει να αποθαρρύνεστε. Η έρευνα έδειξε ότι οι αγοραστές αξιολογούν υψηλά την εμπιστοσύνη (46%) και αξιοπιστία (41%) των branded site. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι προορισμοί αυτή μπορούν ακόμη να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εάν επικεντρωθούν σε αποκλειστικές προσφορές και προνόμια μελών. Σίγουρα η ευκολία που προσφέρουν τα marketplaces μπορεί να είναι σημαντική όμως για να επιτύχει ένα brand πρέπει να το κάνει μεμονωμένα και για να το πετύχει αυτό πρέπει να εστιάσει στην εμπειρία πελατών. Δεν θα πρέπει ένα brand να απειλείται από τις μεγάλες αγορές, αντιθέτως θα πρέπει να βρει τρόπους να αξιοποιήσει αυτό το ενδιαφέρον αναζήτησης και να το οδηγήσει στο eshop του.