Η περίοδος των γιορτών είναι πολύ απαιτητική για το eCommerce και την επιλογή των σωστών στρατηγικών. Τα στατιστικά εορταστικών αγορών των προηγούμενων ετών μπορούν να γίνουν το κλειδί για την επιτυχία. Τα δεδομένα του περασμένου έτους μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών, όπως οι ώρες που προτιμούσαν να πραγματοποιήσουν μια αγορά και τις καταναλωτικές τους συνήθειες.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα στατιστικά στοιχεία, μπορείτε να βελτιώσετε το marketing, να διαχειριστείτε το απόθεμα πιο αποτελεσματικά και να προσφέρετε τις σωστές προσφορές. Αυτό σας επιτρέπει να παραμείνετε ανταγωνιστικοί και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας κατά τη διάρκεια αυτής της πολυάσχολης περιόδου.
Συγκεντρώσαμε τα σημαντικότερα στατιστικά στοιχεία των περασμένων Χριστουγέννων που αποκαλύπτουν τις τάσεις του αγοραστικού κοινού και σας τα παρουσιάζουμε:

Hot στατιστικά εορταστικών αγορών που πρέπει να γνωρίζετε
Spending Trends
- Το 66% των καταναλωτών σχεδιάζει να ξοδέψει τουλάχιστον 300 ευρώ για δώρα εορτών.
- Το 54% των αγοραστών διακοπών αναμένει να ξοδέψει το ίδιο ποσό με πέρυσι, το 25% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα και το 21% αναμένει να ξοδέψει λιγότερα.
- Το 72% πιστεύει ότι ο πληθωρισμός θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις δαπάνες των Χριστουγέννων.
- Μόνο το 2% των καταναλωτών δεν σχεδιάζει να ξοδέψει χρήματα για εορταστικές αγορές το 2024.
- Το 27% των καταναλωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για εορταστικές αγορές το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
- Το 80% σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και το 66% λόγω του υψηλού πληθωρισμού.
Αγοραστική συμπεριφορά και timing
Τα στατιστικά εορταστικών αγορών που αφορούν την έναρξη αγορών:
- Το 44% των ανθρώπων ξεκινούν τις γιορτινές τους αγορές τον Νοέμβριο.
- Το 54% των αγοραστών στις ΗΠΑ αναμενόταν να ξεκινήσει τις γιορτινές αγορές πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών.
- Το 43% των καταναλωτών στις ΗΠΑ αρχίζει να ψωνίζει για τα Χριστούγεννα πριν από τον Οκτώβριο.
Τα στατιστικά εορταστικών αγορών που αφορούν την ολοκλήρωση αγορών:
- Το 42% τελειώνει τις αγορές από τις αρχές έως τα μέσα Δεκεμβρίου.
- Το 22% ολοκληρώνει τις αγορές μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, ενώ το 9% ολοκληρώνει τις αγορές του πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Δημοφιλείς ημέρες και πλατφόρμες αγορών
Συμμετοχή στις εορταστικές αγορές:
- Το 87% των καταναλωτών σχεδιάζει να ψωνίσει κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου για ειδικές προσφορές και να αποφύγει τη βιασύνη της τελευταίας στιγμής.
- Το 57% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θα ψωνίσει online για τις γιορτές, με το 60% των αγοραστών να αναμένει να ξοδέψει πάνω από 250$ και το 10% να σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από 1.000$.
Τα πιο δημοφιλή καταστήματα:
- Το Amazon παραμένει κορυφαία επιλογή, με 85% δημοτικότητα για online αγορές. Η Walmart και η Target ακολουθούν, με 71% και 67% δημοτικότητα για αγορές εντός καταστημάτων.
Τα Insights των γενεών
Gen Z:
- Το 56% της Gen Z παίρνει τις ιδέες του για γιορτινά δώρα από το TikTok, με το Instagram να παίζει επίσης μεγάλο ρόλο. Επιπλέον, το 85% της Gen Z σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα κινητά για αγορές.
- Το 2024, το 34% του Gen Z αναμένει να ξοδέψει περισσότερα σε δώρα. Μεταξύ αυτής της ομάδας, το 22% σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 500$.
Οι Millennials και τα στατιστικά εορταστικών αγορών:
- Το 44% των millennials σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εργαλεία AI για χριστουγεννιάτικες αγορές.
- Επιπλέον, το 46% των παγκόσμιων καταναλωτών προτιμά τις υπηρεσίες Buy Now Pay Later (BNPL), με τους millennials να αποτελούν βασικό δημογραφικό στοιχείο αυτής της προτίμησης.
Baby Boomers:
- Αν και ασχολούνται λιγότερο με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για αγορές, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος των online αγοραστών. Η πλειονότητα (60%) των Boomers προτιμά τις αγορές στο κατάστημα, αλλά εξακολουθεί να απευθύνεται σε online πλατφόρμες για έρευνα ή ειδικές προσφορές.
Gen X:
- Το 59% των αγοραστών της Gen X προτιμούν να αγοράζουν δώρα γιορτών, online, και παρακινούνται από καλές και ειδικές προσφορές. Επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις διαφημίσεις, αλλά εξακολουθούν να δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες στο κατάστημα για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων.

Οι προτιμήσεις και οι επιρροές των καταναλωτών
Κορυφαίες επιρροές:
- Η τιμή ή οι εκπτώσεις (83%) και η δωρεάν αποστολή (6%) είναι βασικοί παράγοντες για αγορές διακοπών.
- Το 58% των αγοραστών αναζητά την ποιότητα του προϊόντος, το 48% την αξία εύκολης αποστολής και το 43% προτιμά τη γρήγορη παράδοση.
- Το 56% των καταναλωτών δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, ειδικά μεταξύ των νεότερων αγοραστών.
Εργαλεία αγορών:
- Το 54% των αγοραστών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τις γιορτινές αγορές, αλλά μόνο το 3% θα χρησιμοποιήσει το ChatGPT.
- Το 44% των millennials και το 39% του Gen Z θα χρησιμοποιούσαν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την αγορά δώρων.
Τάσεις eCommerce και λιανικής
Κυριαρχία στις online αγορές:
- Το 57% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θα ψωνίσει online για τις γιορτές.
- Το 46% των παγκόσμιων καταναλωτών προτιμά Buy Now Pay Later (BNPL).
- Το 60% των αγοραστών αναμένει να ξοδέψει πάνω από 250$, με το 10% να ξοδεύει περισσότερα από 1.000$.
Κατηγορίες δώρων:
- Τα κορυφαία είδη που σκοπεύουν να αγοράσουν οι άνθρωποι είναι μόδα, ρούχα και αξεσουάρ (60%), δωροκάρτες (58%) και παιδικά παιχνίδια (43%) (Moosend).
Key Insights
- Καταναλωτικές δαπάνες: Παρά τις πιέσεις του πληθωρισμού, το 27% των καταναλωτών εξακολουθεί να σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα από πέρυσι, με τις νεότερες γενιές, ιδιαίτερα τη Gen Z, να ηγούνται της τάσης για αύξηση των δαπανών για γιορτές. Το 34% της Gen Z αναμένει να ξοδέψει περισσότερα σε δώρα το 2024 και το 22% από αυτούς σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 500$.
- Χρόνος αγορών: Το 54% των αγοραστών στις ΗΠΑ αναμενόταν να ξεκινήσουν τις γιορτινές τους αγορές πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών το 2024, αντικατοπτρίζοντας μια αυξανόμενη τάση για πρόωρες αγορές.
- Digital τάσεις αγορών: Το eCommerce παραμένει κυρίαρχο και πλατφόρμες όπως η Amazon. Οι νεότεροι αγοραστές, ειδικά οι Gen Z και Millennials, στρέφονται όλο και περισσότερο σε πλατφόρμες social media όπως το TikTok για ιδέες για δώρα και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στη διαδικασία αγορών.
- Προτιμήσεις γενεών: H Gen Z παρουσιάζει τη μεγαλύτερη εξάρτηση από τα social media για έμπνευση για αγορές, καθώς και την προθυμία να ξοδέψει περισσότερα για δώρα. Εν τω μεταξύ, οι Baby Boomers και Gen X παραμένουν πιο παραδοσιακοί στην προσέγγισή τους, αλλά εξακολουθούν να είναι ενεργοί online αγοραστές, με το 60% των Boomers να προτιμούν ακόμα τις αγορές στα καταστήματα.
eCommerce: Γιατί είναι σημαντικά τα στατιστικά εορταστικών αγορών και πώς να τα χρησιμοποιήσετε στη στρατηγική σας
Τα στατιστικά εορταστικών αγορών είναι απαραίτητα επειδή παρέχουν σαφείς πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών. Γνωρίζοντας πότε και πώς ψωνίζουν οι πελάτες, μπορείτε να προσαρμόσετε το marketing, να προσφέρετε τα σωστά προϊόντα και να σχεδιάσετε το απόθεμά σας. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να στοχεύσετε το σωστό κοινό την καλύτερη στιγμή. Σάς βοηθούν επίσης να προβλέψετε τις μελλοντικές τάσεις.
Δείτε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα στατιστικά δεδομένα για να ενισχύσετε τις πωλήσεις, το marketing και την εμπειρία των πελατών σας.
Ενισχύστε τις καμπάνιες marketing
Εξετάζοντας τις ώρες κατά τις οποίες οι αγοραστές είναι πιο ενεργοί, μπορείτε να προσαρμόσετε τη διαφήμισή σας ώστε να ταιριάζει με αυτές τις ώρες αιχμής. Εστιάστε στα σωστά κανάλια, όπως social media για νεότερους αγοραστές ή email για επαναλαμβανόμενους πελάτες. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμά σας ταιριάζει με αυτό που ενδιαφέρει τους πελάτες, όπως εκπτώσεις, sustainability ή αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου. Χρησιμοποιήστε τα στατιστικά εορταστικών αγορών σχετικά με τους τύπους προωθήσεων που λειτουργούν καλύτερα για να προγραμματίσετε το marketing σας.

Βελτιστοποιήστε τη διαχείριση του αποθέματός σας
Είναι σημαντικό να έχετε τα σωστά προϊόντα σε απόθεμα. Χρησιμοποιήστε στατιστικά εορταστικών αγορών σχετικά με τα προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις του περασμένου έτους και τις προτιμήσεις των πελατών για να προβλέψετε τι θα πωλήσει καλύτερα. Παρακολουθήστε πότε η ζήτηση είναι υψηλότερη, ώστε να μπορείτε να προσαρμόσετε ανάλογα τα επίπεδα αποθεμάτων και να αποφύγετε την εξάντληση δημοφιλών ειδών ή την υπεραπόθεση. Εργαλεία όπως το λογισμικό απογραφής μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε αυτήν τη διαδικασία και να βεβαιωθείτε ότι δεν θα χάσετε καμία ευκαιρία πωλήσεων.
Βελτιώστε την εμπειρία πελάτη
Οι αγοραστές περιμένουν περισσότερα κατά τη διάρκεια των εορτών. Τα στατιστικά εορταστικών αγορών δείχνουν ότι οι περισσότεροι πελάτες θέλουν δωρεάν αποστολή και γρήγορη παράδοση. Ο κορυφαίος παράγοντας που επηρεάζει τη συμπεριφορά αγορών στις γιορτές είναι η τιμή ή οι εκπτώσεις (83%), ακολουθούμενη από τη διαθεσιμότητα δωρεάν αποστολής (6%) και τη δυνατότητα αγοράς online και παραλαβής από το κατάστημα (4%).
Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να προσφέρετε αυτό που θέλουν οι πελάτες σας. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι το eshop σας είναι φιλικό προς κινητά, καθώς πολλοί πελάτες θα ψωνίσουν χρησιμοποιώντας τα τηλέφωνά τους. Η βελτίωση της διαδικασίας του checkout και το εύκολο navigation στο eshop σας μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων.
Δημιουργήστε μια στρατηγική διατήρησης πελατών μετά τις γιορτές
Μετά τις γιορτές, κρατήστε τους πελάτες αφοσιωμένους. Χρησιμοποιήστε στατιστικά εορταστικών αγορών για να δημιουργήσετε καμπάνιες marketing μετά τα Χριστούγεννα, όπως personalized email ή προγράμματα αφοσίωσης. Οι περισσότεροι πελάτες πιο πιθανό να αγοράσουν ξανά εάν λάβουν εξατομικευμένες προσφορές. Χρησιμοποιήστε τα στατιστικά εορταστικών αγορών για να δημιουργήσετε ειδικές προσφορές για returning customers, όλο το χρόνο.

Τα στατιστικά εορταστικών αγορών μετράνε
Το να αξιοποιείτε τα στατιστικά εορταστικών αγορών θα επιφέρει κέρδη στην eCommerce επιχείρησή σας. Τα δεδομένα προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τις συνήθειες δαπανών και τις προτιμώμενες πλατφόρμες αγορών. Αναλύοντας αυτές τις τάσεις, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσαρμόσουν τις προσπάθειες marketing, να βελτιστοποιήσουν τη διαχείριση αποθεμάτων και να βελτιώσουν την ικανοποίηση των πελατών. Με τα σωστά δεδομένα και μια καλά μελετημένη προσέγγιση, αυτή η εορταστική περίοδος μπορεί να γίνει η πιο επιτυχημένη μέχρι τώρα.